شرایط اسفبار اتباع اتحادیه اروپا در انگلیس

به گزارش ارانیوز، تحقیقاتی تازه از سوی بنیاد بحران در اروپا نشان می دهد اتباع اتحادیه اروپا که در بریتانیا ساکن هستند، سه برابر بیشتر از ساکنان سایر کشورهای اروپایی با خطر بی خانمان شدن بر اثر مسائل کرونایی روبرو هستند.

شرایط اسفبار اتباع اتحادیه اروپا در انگلیس

از دو سال پیش که کووید19 به جان مردم دنیا افتاد، بسیاری از مردم مشاغل خود را از دست دادند و آواره خیابان ها و کارتن خواب شدند. به همین سبب بنیاد بحران در گزارش تازه خود راه هایی پیشنهاد نموده که می تواند این بی خانمان های ناشی از شرایط کرونایی را به چرخه اشتغال بازگرداند. بدتر از همه جا، انگلیس است که جان اسپاکز، مدیر اجرایی بنیاد بحران می گوید: ما درخواست یاریی حداقل 30 میلیون یورویی برای افرادی داریم که بر اثر لطمات وارده از سوی کووید19 مشاغل خود را از دست داده و تا حد آوارگی پیش رفته اند. این بسیار بد است که دولت بریتانیا در این خصوص اینقدر بی اعتنا و فاقد قدرت عمل باشد. این در حالی است که اینک در بعضی صنایع و سازمان های بریتانیا قوه و امکان جذب کارگران و کارمندان تازه وجود دارد و در این زمینه نیازهای آشکاری به چشم می خورد و دولت بریتانیا وقعی به آن نمی گذارد.

سخنان فوق و آماری که بنیاد بحران مطرح نموده، براساس گفت وگو با هزاران هزار فرد حاضر در جامعه اروپا طی 20 ماه اخیر که کرونا در آن بیداد نموده، حاصل آمده است. بر این اساس، 22 هزار فرد تبعه اروپا که گذارشان به انگلیس افتاده، بر سر مسائل کرونایی کارشان به بی خانمانی کشیده شده یا شب ها را با خوابیدن در گوشه خیابان ها به صبح می رسانند یا به سرپناه های کم شماری روی می آورند که دولت بوریس جانسون برای یاری به آنها در سطح شهرها تعبیه نموده و البته به هیچ روی پاسخ دهنده مقدار بزرگ مراجعان نیستند. با اینکه کووید19 از ماه مارس 2020 در سطح دنیا اوج گرفت، اما بیکار شدن عده ای چشمگیر از اهالی اروپا بر اثر بی رونق شدن مشاغل شان که 6-5 ماه بعد از آن تاریخ شروع شد اوضاع در این زمینه هر روزه بدتر شد. استفان 20 ساله که چند سال پیش از بلغارستان به انگلیس مهاجرت کرد تا در آنجا زندگی بهتری را در کنار عمه اش تجربه کند، می گوید: مدتی کوتاه بعد از مستقر شدن من در لندن، هم من و هم عمه ام مشاغل مان را به خاطر محدودیت های کرونایی از دست دادیم و صاحبخانه مان ما را بیرون انداخت. آواره خیابان ها شدیم و نمی دانستیم چه بکنیم. در ابتدا شب ها در عین سرما در پارک ها می خوابیدیم و حتی از امکان یک حمام ساده هم بی نصیب بودیم و البته پول خرید حتی نان را هم نداشتیم. مدتی بعد از آن بدبختی ها آگاه شدیم که بنیاد بحران وجود دارد و در این زمینه ها یاری رسان است. آنها بعضی امکانات و یکی دو فرصت شغلی را در اختیار من گذاشتند و من هم اکنون مشغول پس انداز کردن پول هستم تا در اولین فرصت یک خانه کوچک را برای خودم و عمه ام اجاره کنم.

با این حال اکثریت در انگلیس با کسانی است که این گونه یاری ها هم شامل حال شان نشده و در طلیعه زمستان 2022 وضع نزاری دارند. آمار آژانس های نظرسنجی و بنیادهای خبررسانی نیز حاکی از آن است که 87 درصد از اتباع اتحادیه اروپا که در انگلیس سانمایند، زیر خط فقر زندگی می نمایند و اگر هم کارشان به بیکاری و بی خانمانی کشیده نشده باشد، اوضاع اسفباری را تجربه می نمایند. سخنگوی پویش 3 میلیون که حامی اتباع اتحادیه اروپا در انگلیس و در حال کوشش برای ارتقای شرایط زندگی آنها است، اظهار می دارد: قاره سبز جا و امکان برای پذیرش و تقویت شرایط تمامی اهالی این قاره را دارد و اسباب تأسف عمیق است که می بینیم در کشورهایی مثل انگلیس این اصل مسلم زیر پا گذاشته و حق بدوی انسان ها تضییع می گردد. مقدار این اجحاف حداقل سه برابر سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. به این خاطر است که آرزو می کنیم دولت بوریس جانسون از خواب غفلت بعضیزد و مساعی بنیاد بحران مؤثر واقع و جان و اعتبار انسان ها بیش از اینها حفظ گردد.

منبع: Bigissue

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1654

به "شرایط اسفبار اتباع اتحادیه اروپا در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اسفبار اتباع اتحادیه اروپا در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید