دیدنی ترین مرکز های اروپای شرقی

به گزارش ارانیوز، چرا وقتی که در پی سفری به اروپا هستیم، در بیشتر موارد کشورهای اروپای شرقی را در نظر نمی گیریم؟ برای آشنایی با 10 مرکز زیبای اروپای شرقی با خبرنگاران همراه شوید.

دیدنی ترین مرکز های اروپای شرقی

سفر به اروپای شرقی می تواند جذابیت خود را داشته باشد و می توان جاهای زیادی را از نزدیک کشف کرد. در این سفر می توانید از معماری زیبا و غذای خوشمزه این شهرها لذت برده و برنامه های گردشگری زیادی را تدارک ببینید. برترین قسمت این سفر این است که هزینه سفر به همه این شهرها تنها بخشی از هزینه سفر به پاریس و لندن است. نگران تمام شدن پولتان نیستید، در عین حال که به شهرهایی تقریبا ناشناخته سفر نموده اید، نیازی به مراجعه به بانک هم نخواهید داشت و همین مسئله حس خوبی به شما می دهد. در اینجا گزارشی از تجربه سفر کورین ویل (Corinne Vail) و هم سفرش جیم (Jim) را می خوانید که به ده شهر برتر اروپای شرقی سفر نموده اند:

من به هر مقدار ای که به بازدید از روستاها، ییلاقات و شهرهای کوچک علاقه مند هستم، سفر به مرکز که نماینده یک کشور است را نیز دوست دارم. مرکز جایی است که می توانید حداقل یک موزه بزرگ تاریخی، یک موزه هنری، رستوران های بزرگ، ساختمان های دولتی و معمولا سیستم حمل ونقل عمومی جذابی در آن پیدا کنید که به راحتی با آن به گشت وگذار در شهر بروید. هم چنین به راحتی می توانید به مرکز سفر کنید زیرا که همواره دارای یک فرودگاه بین المللی است.

بی هیچ معطلی برویم سراغ 10 مرکز اروپای شرقی که بایستی آن ها را در برنامه سفر خود قرار دهید. ما خودمان عاشق این شهرها شدیم و فکر می کنیم که شما نیز این چنین حسی را پیدا خواهید کرد. موزه های تاریخی و هنری که بایستی از آن ها تماشا کنید را لیست نموده و بعضی هتل ها و رستوران های خوب آن را به شما توصیه خواهیم کرد. امیدواریم که این عامل محرکی برای سفر شما باشد.

تالین، استونی

تالین (Tallinn) یکی از شهرهایی است که در چند سال اخیر محبوبیت رو به رشدی دارد. یک شهر کوچک و دلپذیر برای پیاده روی. از موزه های زیبای آن که در میان دیوارهای بلند قرار دارند و نیز غذاهای فوق العاده آن نهایت لذت را بردیم. در شهر تالین مردم به واسطه پوشیدن لباس های محلی و پرسه زدن در مکان های عمومی یک شهر قرون وسطایی را به نمایش می گذارند.

تاریخی: موزه فت مارگارت ماریتایم (Fat Margaret Maritime)

هنری: موزه کومو (Kumu)

رستوران: راتاسکاوو (Rataskaevu)

هتل: تابینویا (Tabinoya)

هلسینکی، فنلاند

هلسینکی (Helsinki) سرد است. ما در زمستان از آنجا تماشا کردیم. البته مردم آنجا به سرمای زمستان عادت نموده بودند و در استخرهای گرم شده ساحل شنا می کردند در حالی که ما از سر تا پا خودمان را پوشانده بودیم. در طی بازدید از مکان های گردشگری در کافه ها خودمان را گرم می کردیم. همه کافه ها شیک و راحت بودند.

تاریخی: موزه ملی فنلاند

هنری: موزه آتنیوم (Ateneum)

رستوران: اولو راوینتولا (Olo Ravintola)

هتل: اورجینال سوکوس (Original Sokos)

لیوبلیانا، اسلوونی

ما لیوبلیانا (Ljubljana) را روز یکشنبه بازدید کردیم که روز خوبی برای مشاهده مراسم مردمان محلی است. به پیاده روی در بازار سمساری ها پرداختیم و برای ناهار و خرید به همراه مردم محلی به بازدید از قلعه رفتیم. در کنار رود ساوا (Sava) که از میان شهر عبور می نماید، انبوهی از کافه ها، نانوایی ها و رستوران ها وجود داشت.

تاریخی: موزه ملی تاریخ معاصر

هنری: گالری ملی

رستوران: رستاوراسیا استرلک (Restavracija Strelec)

هتل: هتل آنجل لسار (Lesar Hotel Angel)

ریگا، لاتویا

ما آخر هفته را در ریگا (Riga) سپری کردیم. اواخر پاییز بود بنابراین هوا سردتر شده بود. خوشبختانه، گروه کوچکی از مردم محلی ما را هدایت می کردند و چیزهای جذابی را به ما نشان دادند. البته این یک تور پیاده روی نبود. ریگا نیز یک شهر قرون وسطایی است که به وسیله یونسکو ثبت شده و بسیار دلربا است.

تاریخی: ساختمان KGB

هنری: موزه ملی لاتویا

رستوران: موسو (Muusu)

هتل: هتل رما (Hotel Roma)

ویلینیوس، لیتوانی

دیگر سفر کوتاهی که داشتیم به ویلینیوس (Vilnius) بود و هوا بسیار سرد بود. ما تنها یک روز را در لیتوانی سپری کردیم ولی هوای خشن و خسته کننده فقط مجال بازدید از مکان های مهم را داد. موزه های بزرگ و معماری زیبا در هر خیابانی توجه شما را جلب می نماید.

تاریخی: کاخ دوک اعظم لیتوانی و موزه ملی

هنری: گالری هنری ملی

رستوران: برنلیو اوزیگا (Berneliu Uzeiga)

هتل: رودنینکای (Rūdninkai)

صوفیه، بلغارستان

ما تا به حال دو بار در صوفیه (Sofia) بودیم که نشان دهنده علاقه ما به این شهر است. در بین همه شهرهایی که از آن ها تماشا کردیم، این شهر دارای بیشترین آثار و کلیسا از دوران عثمانی و بیزانس است. به علاوه، غذای بلغاری بسیار لذیذ است.

تاریخی: موزه و موسسه ملی باستان شناسی

هنری: موزه هنرهای سوسیالیستی

رستوران: رستوران اشتاستلیوکا (Shtastliveca)

هتل: لس فلورس بوتیک (Les Fleurs Boutique)

بلگراد، صربستان

بلگراد (Belgrade) به مقدار دیگر مرکز های اروپای شرقی درخشان و زیبا نیست، ولی وقتی که در خیابان اصلی آن قدم می زنید شیفته کتاب فروشی های فرورفته در آب و کافه های مدرن می شوید.

تاریخی: موزه تاریخ یوگوسلاوی

هنری: گالریا استب (Galerija STAB)

رستوران: رستوران زاویجای (Zavicaj)

هتل: نوسکی (Nevski)

اسکوپیه، مقدونیه

اسکوپیه (Skopje) در کوشش برای تازه شدن و به روز شدن است. هر چه به مرکز شهر نزدیک می شدیم، انبوهی از مجسمه ها، باغچه ها، گل ها، کافه ها، موزه ها و بازارهای قدیمی دیده می شد که ترکیبی گلچین شده از نو و قدیمی بودند. شهری که زندگی در آن جریان دارد و سعی در جذب گردشگران دارد.

تاریخی: موزه باستان شناسی مقدونیه

هنری: موزه هنرهای معاصر مقدونیه

رستوران: اسکوپسکی مراک (Skopski Merak)

هتل: هتل استون بریج (Stone Bridge)

بخارست، رومانی

مرکز شهر بخارست (Bucharest) بسیار سرزنده و فعال است و مردم در حال استراحت، خوردن، نوشیدن و خوش گذرانی در طول روز و شب هستند.

تاریخی: موزه تاریخی ملی رومانی

هنری: موزه ملی هنر رومانی

رستوران: واترا (Vatra)

هتل: گرند هتل کانتیننتال (Grand Hotel Continental)

براتیسلاوا، اسلواکی

براتیسلاوا (Bratislava) در یک مثلث بزرگ شهرها که شامل وین و بوداپست می گردد، واقع شده است. مرکز شهر محیطی رنگارنگ و سرزنده است. مطمئنا ارزش یک روز مسافرت را دارد.

تاریخی: موزه شهر براتیسلاوا

هنری: موزه هنری دانوبینا مولنستین (Danubiana Meulensteen)

رستوران: براتیسلاوسکی مستیانسکی پیووار (Bratislavsky Mestiansky pivovar)

هتل: هتل میچالسکای اپلند سیتی (Aplend City Hotel Michalska)

نظر شما در خصوص سفر به اروپای شرقی چیست؟ آیا برای سفر به کشوری مثل لیتوانی هزینه می کنید؟ نظرتان را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / reflectionsenroute.com
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1647

به "دیدنی ترین مرکز های اروپای شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین مرکز های اروپای شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید