بهترین سواحل استانبول از نظر گردشگران

به گزارش ارانیوز، استانبول به عنوان مرکز گردشگری ترکیه و یکی از محبوب ترین مقصدها نزد ایرانیان است. این شهر در تمام طول سال پر از مسافر است، اما در زمان های خوش آب و هوا مثل اواخر بهار، تابستان و اوایل پاییز تعداد طرفداران سفر به ترکیه چندین برابر می شود. استانبول در کنار جاذبه های تاریخی و باستانی، مراکز خرید لوکس و مدرن و طبیعت سبز و بکر، سواحل بسیار زیبایی هم دارد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی به سراغ بهترین سواحل استانبول رفته ایم تا سفرتان به این شهر را با آب تنی در زیباترین سواحل آسیا ماندگار کنید.

بهترین سواحل استانبول از نظر گردشگران

بهترین سواحل استانبول کدامند؟

فقط مراکز خرید استانبول نیست که گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند! هرکسی که مسافر ترکیه باشد می تواند مهیج ترین تفریحات آبی را در بهترین ساحل های استانبول تجربه کند؛ از شنا در منطقه ها حفاظت شده گرفته تا غواصی در اعماق آب های دریای مرمره. قایق سواری، موج سواری و کایت سواری هم از دیگر تفریحات هیجان انگیز در سواحل رایگان استانبول است؛ البته برای تجربه این تفریح ها باید پول بپردازید.

ساحل دالیا | در فاصله 40 دقیقه ای میدان تکسیم

ساحل دالیا (Dalia Beach) یک ساحل شنی زیبا در شهر استانبول است که در کرانه دریای سیاه قرار گرفته است و به عنوان مقصدی پرطرفدار برای تفریح و لذت بردن از دریا و آفتاب معروف است. با رفتن به این ساحل شنی و تماشایی می توانید از غذاهای دریایی و نوشیدنی های محلی که در کافه و رستوران های حاشیه ساحل آماده می شود با چشم اندازی زیبا از دریا لذت ببرید.

این ساحل تا مرکز شهر استانبول حدود 48 دقیقه فاصله دارد. اگر در هتل های میدان تکسیم استانبول هم اقامت دارید، با 40 دقیقه رانندگی می توانید خودتان را به ساحل دالیا برسانید و از آرامش دریایی آن لذت ببرید. برای حضور در این ساحل زیبا می توانید از ساعت 8 الی 18 به دریا بروید و از خدمات متعدد آنجا ازجمله والیبال ساحلی، موج سواری و… استفاده کنید.

آدرس: Demirci, Kilyos Yolu, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساحل نان استاپ | محل برگزاری کنسرت و مهمانی

ساحل نان استاپ (Nonstop Beach) به کنسرت ها و مهمانی هایش معروف است و همانطور که از نامش پیداست خوشی های آن هیچگاه تمام نمی شود. این ساحل شنی نیز از سواحل استانبول در دریای سیاه است و گردشگران زیادی برای استفاده از تفریحات آبی و دریایی به آنجا می روند.

ساحل نان استاپ از مرکز شهر استانبول حدود 50 دقیقه فاصله دارد، اما برای راحتی مسافران اتوبوس های شاتل درنظر گرفته شده که آن ها را از میدان تکسیم به این ساحل برساند. با استفاده از مسیر حدود 40 دقیقه در راه خواهید بود، اما می توانید از 9 صبح تا 12 شب از حضور در ساحل زیبای نان استاپ لذت ببرید.

آدرس: Kumköy, Plaj Yolu Cd. No:28, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساحل اوزن آی | از سواحل اروپایی استانبول

ساحل اوزن آی (Uzunya Beach) nv34 کیلومتری مرکز شهر استانبول قرار گرفته است. این ساحل در گذشته مکانی مناسب و محبوب برای ماهیگیری بود، اما با تغییراتی که درسال های اخیر داشت به یکی از سواحل اروپایی استانبول و بهترین مکان برای تفریح گردشگران تبدیل شد.

ساحل اوزن آی بسیار تمیز، ساکت و خوش آب و هواست ومکانی منحصربه فرد برای سفرهای تابستانی است تا شلوغی شهر فاصله بگیرید و خودتان را غرق آرامش کنید. در نزدیکی این ساحل روستای کیلیوس (Kilyos) قرار گرفته است و برای کمپ زدن و قدم زنی در طبیعت ترکیه بسیار مناسب است.

آدرس: Demirci, Plaj Yolu Cd., 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساحل بابیلون کیلیوس | تماشای اجرای زنده خوانندگان محبوب

ساحل ماسه ای بابیلون کیلیوس (Babylon Kilyos) با جشنواره های مختلف موسیقی در بین گردشگران ترکیه شناخته می شود. علاقه مندان به موسیقی می توانند در فستیوال های دوره ای و منظم این ساحال شرکت کنند و خواننده محبوبشان را از نزدیک ببینند.

علاوه بر این، ساحل بابیلون کیلیوس به خاطر سرو انواع غذاهای مدیترانه ای در رستوران های اطراف ساحلش، به یکی از بهترین سواحل استانبول نزد خانواده ها و جوانان تبدیل شده و گردشگران بسیاری برای تست غذاهای مختلف به آنجا می روند.

آدرس: Demirciköy Mevki Kilyos Yolu, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ساحل شیله آکوا | با دومین فانوس دریایی بلند جهان

ساحل شیله آکوا (Sile Aqua Beach) در شمال غربی استانبول قرار گرفته است و برای رسیدن به این ساحل از مرکز شهر، باید حدود 80 دقیقه رانندگی کنید. جالب است بدانید که دومین فانوس دریایی بلند جهان در دریای ساحل شیله آکوا قرار گرفته است و به عنوان یکی از جاهای دیدنی ترکیه شناخته می شود.

این ساحل نیز انواع امکانات رفاهی مانند رستوران ها، کافه های متنوع و بازی های دریایی را برای مسافران آماده کرده است تا هرکسی که به شیله آکوا پای می گذارد را مجذوب زیبایی های خود کند و خاطره ای خوش از سفر به استانبول را داشته باشد.

آدرس: Balibey Mahallesi Ağlayankaya Caddesi, Halay Sk. D:No:2, 34980 Şile/İstanbul, Turkey

ساحل بورک | ساحلی نزدیک به مرکز شهر استانبول

از سواحل نزدیک به مرکز شهر استانبول می توان به ساحل بورک (Burc Beach) اشاره کرد که درواقع یک کلوپ ساحلی است و از طریق دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه بوگازیچی مدیریت می شود. برای ورود به این ساحل باید هزینه ورودی پرداخت کنید تا بتوانید بر ماسه های طلایی رنگ آن قدم بگذارید.

فوتبال ساحلی، انواع موج سواری، قایق سواری، والیبال ساحلی، ویندسرفینگ و بدمینتون از تفریحات ساحل بورک است که همواره گردشگران را به این مکان دعوت می کند. مسافران این شهر می توانند از ساعت 9 صبح تا 9:30 شب به این مکان بروند. اگر در پی ساحل استانبول برای شنا هستید، به ساحل بورک بروید.

آدرس: ترکیه، استانبول، ساریر، ساری تپه کامیوسو، محله گوموش دره

ساحل طلایی | از بهترین سواحل استانبول در میان گردشگران

ساحل طلایی یا ساحل گلدن (Golden Beach) یکی از سواحل محبوب استانبول نزد گردشگران است که در 15 کیلومتری این شهر قرار گرفته است. در این ساحل صندلی های آفتاب گیر و سایبان های ساحلی قرار داده اند تا مسافران به راحتی حمام آفتاب بگیرند یا از تفریحاتی مثل دیوار صخره نوردی، کایت سواری، فوتبال ساحلی، قایق رانی، دوچرخه سواری، موج سواری، بازی گلف و والیبال ساحلی لذت ببرند.

ساحل طلایی سه اسکله با چشم انداز دریای سیاه دارد و اگر علاقه مند به تماشای طلوع خورشید و قدم زدن در صبح ساحل باشد می توانید در خانه های اجاره ای یا بوتیک هتل های لوکس اطراف آن اقامت داشته باشید و از غذاهای بین المللی و یا غذاهای دریایی رستوران های اطرافش نوش جان کنید. این ساحل نیز هزینه ورودی دارد و از ساعت 8 صبح تا نیمه شب می توان در آنجا حضور داشت.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه سارییر، محله روملی فنری

ساحل سولار | از بهترین سواحل استانبول در ترکیه

ساحل سولار (Solar Beach) یکی از مجهزترین سواحل استانبول در ترکیه به شمار می رود که امکاناتی نظیر استخر، والیبال ساحلی، دیوار صخره نوردی، صخره نوردی، باشگاه ورزشی، جت اسکی، فوتبال ساحلی، موج سواری، قایق موزی، کارتینگ، کایت سواری، اسکیت، بسکتبال و غیره در آن تعبیه شده است. گردشگران می توانند از ساعت 8 صبح تا 11 شب از امکانات ساحل استفاده کنند.

این ساحل حدود 55 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد، اما رفتن به آن به تجربه سرو غذاهای محلی ترکی، حضور در جشنواره های موسیقی، سالن زیبایی و آروماتراپی می ارزد. سرویس اتوبوس های شاتل در تمام روزهای هفته از جلوی بانک زیارت یا فروشگاه مترو Haciosman Metro Shop حاضر است تا شما را به ساحل سولار برساند.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه سارییر، روستای کلیوس، جاده توربان یولو

ساحل سوما | با تفریحات شبانه مهیج

اگر دوستدار تفریحات شبانه هستید حتما باید به سراغ ساحل سوما (Suma Beach) بروید و از حضور در یکی از مهیج ترین و بهترین سواحل اروپایی استانبول نهایت لذت را ببرید. این ساحل از ساعت 7 عصر به بعد با پخش موسیقی در کلوپ میزبان گردشگران ترکیه است و به دلیل نزدیکی به مرکز شهر، جوانان زیادی در آن جا حضور پیدا می کنند.

در طول روز می توانید از تفریحات مفرح ساحل سوما استفاده کنید و به سراغ شنا، دوچرخه سواری، والیبال ساحلی بروید یا خودتان را در استودیو موسیقی، باشگاه بدنسازی و کلاس های یوگا ساحل سرگرم کنید. این ساحل نیز همچون بقیه سواحل استانبول مبلغ ورودی دارد.

آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه سارییر، یوگازیچی کمپوس یولو 1

ساحل دگیرمن بورنو | از سواحل خاص استانبول

ساحل دگیرمن بورنو (Değirmenburnu Plajı) را می توان یکی از سواحل خاص ترکیه نامید. علاقه مندان به طبیعت می توانند در انبوهی از درختان کاج اطرفا این ساحل قدم بزنند و روزشان را غروب خورشید در دریای سیاه به سرانجام برسانند.

در کنار این ساحل یک پارک آبی با انواع بازی ها و تفریحات مهیج وجود دارد تا گردشگران خاطره ای ویژه از سفرشان به استانبول را در فکر ثبت کنند. ساحل دگیرمن بورنو تا مرکز شهر استانبول حدود 26.5 کیلومتر و تا میدان تقسیم نزدیک به 26.5 کیلومتر فاصله دارد.

آدرس: (Değirmenburnu Plajı): Heybeliada, Adalar No:63, 34973 Adalar/İstanbul, Turkey

ساحل گرین آکوا | از بهترین سواحل جنوب استانبول

یکی از بهترین سواحل جنوب استانبول، گرین آکوا (Aqua Green beach) نام دارد که در کناره دریای مرمره واقع شده و جزیره ای به نام هیبلی آدا را در آب های خود دارد. برای رفتن به این ساحل باید از قایق ها و کشتی های کوچکی استفاده کنید که از بشیکتاش، کادیکوی و امینونو به این منطقه تردد می کنند.

فاصله ساحل گرین آکوا تا مرکز شهر استانبول 26.5 کیلومتر و تا میدان تقسیم 24.3 کیلومتر است. گردشگران می توانند از ساعت 8 صبح تا 8 شب با حضور در ساحل گرین آکوا از چشم انداز ای زیبا و هوایی دلپذیر بهره مند شوند. به کلاس های آموزشی، رستوران و کافه های ساحلی بروند و اوقات خوشی را به سر کنند.

آدرس: Heybeliada, 34973 Adalar/İstanbul, Turkey

ساحل فلوریا گونش | ساحل مورد علاقه آتاتورک!

ساحل فلوریا گونش (Florya Güneş Beach) در دریای مرمره وصل قرار گرفته است. با حضور در این ساحل می توانید از صندلی های ساحلی و سایبان های اطراف آن استفاده کنید. جالب است بدانید آتاتورک، رییس جمهور ترکیه به این ساحل علاقه زیادی داشت و محل اقامت او در ساحل فلوریا گونش اکنون به یک موزه دیدنی تبدیل شده است.

از مرکز شهر استانبول یا میدان تکسیم تا رسیدن به این ساحل حدود 34 دقیقه فاصله است. این ساحل استانبول نزدیک تکسیم امکاناتی همچون سایه بان، صندلی، والیبال ساحلی و غیره دارد.

آدرس: منطقه باکیرکوی، محله باسین کوی، جاده چکمجه

ساحل ریوا | از شلوغ ترین سواحل استانبول

در قسمت شمال غربی استانبول ساحلی به نام ریوا (Riva Beach) قرار گرفته است که نامش را از روستای کوچکی با همین نام گرفته است. ریوا، حدود 55 دقیقه تا مرکز شهر استانبول فاصله دارد، اما با این حال یکی از شلوغ ترین سواحل این شهر به شمار می رود که گردشگران زیادی در آن حضور پیدا می کنند.

اگر می خواهید به این ساحل بروید بهتر است روزهای وسط هفته را انتخاب کنید؛ چراکه ممکن است در تعطیلات آخر هفته، ازدحام جمعیت در ساحل ریوا زیاد باشد و نتوانید به راحتی از امکانات آن استفاده کنید. ریوا از سواحل رایگان استانبول است و اتوبوس های 137 از مرکز منطقه بیکوز ا گردشگران را به این محل می رسانند.

آدرس: Riva, 34829 Beykoz/İstanbul, Turkey

برای کاهش هزینه سفر به این شهر، پیشنهاد می کنیم مطلب تفریحات رایگان استانبول را در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.

ساحل ترو بلو | تجربه غذاهای مدیترانه ای با موسیقی

تروبلو به معنای آبی واقعی است و با نگاه کردن به ساحل ترو بلو (True Blue Beach) در واقع از آبی مطلق دریای مرمره لذت می برید. این ساحل را یکی از مراکز ساحلی قدیمی ترکیه می دانند که رستورا ن های متنوع و بسیار باکیفیت از غذاهای مدیترانه ای و محلی با موسیقی در آن قرار گرفته است.

در این ساحل شنی یک باغ سرسبز وجود دارد که درواقع محلی برای استراحت گردشگران و سرو نوشیدنی و پیش غذاست. در فصل تابستان ترو بلو محل برگزاری مرنام های مختلفی ازجمله موسیقی زنده، کنسرت و نمایش خواهد بود و تعداد مسافرانی که به اینجا می روند چند برابر می شود.

آدرس: Fenerbahçe, Atlıhan Sk. No:30, 34726 Kadıköy/İstanbul, Turkey

ساحل بویوک چکمجه | ساحلی در محله اعیان نشین ترکیه

در یکی از محله های لوکس و اعیان نشین استانبول ساحلی وجود دارد که هم نام همان منطقه است. بویوک چکمجه (Büyükçekmece Plajı) ساحلی بسیار تمیز اروپایی دارد و برای یک تفریح تابستانه و لمس آرامش ساحل مشرف به دریای مرمره، انتخاب بسیار مناسبی است.

این ساحل در نزدیکی پل معروف و قدیمی تکریه قرار گرفته است که سینان، معمار سلطنتی آن را ساخته است. با حضور در این ساحل علاوه بر شنا و لذت بردن از تفریحات دریایی می توانید به سراغ رستوران های مشهورش بروید و از غذاهای دریایی تازه نوش جان کنید.

آدرس: Atatürk, Kordonboyu Cd., 34500 Büyükçekmece/İstanbul, Turkey

ساحل اوزونکوم | از مجهزترین و بهترین سواحل استانبول

ساحل اوزونکوم (Uzunkum Beach) یکی از مجهزترین سواحل استانبول برای علاقه مندان به شناست. این ساحل شنی به دوش، صندلی های مخصوص، سایبان و سایر تجهیزات مرکز ساحلی تجهیز شده تا گردشگران لحظات خوشی را در آنجا سپری کنند.

امکانات این ساحل به محدود به شنا نیست و وجود یک کلوپ ساحلی منحصربه فرد به نام کلوپ ساحل آکوا، اوزونکوم را به یک مکان خاص برای دورهمی های محبت آمیز و تفریحات شاد تبدیل کرده است. ساحل اوزونکوم تا مرکز شهر حدود 80 دقیقه فاصله دارد و می توانید با اتوبوس خط 139 از بخش آسیایی اوسکودار نیز خودتان را به آنجا برسانید.

آدرس: Balibey, 34980 Şile/İstanbul, Turkey

ساحل کادبستان | از سواحل آسیایی استانبول

ساحل کادبستان (Caddebostan) یکی از سواحل آسیایی استانبول است که در منطقه کادیکوی قرار گرفته است. این ساحل دراصل از سه سااحل مجزا شتکیل شده که مجموعا یک کیلومتر طول دارندو دو مورد از این سواحل رایگان است و برای استفاده از امکانات دوش و صندلی که در ساحل سوم تعبیه شده باید هزینه بپردازید.

برای گردشگران این ساحل امکانات متعددی ازجمله غرفه های مختلف، رستوران ، صندلی های آفتاب، کابین تعویض لباس، برج های متحرک و نجات غریق در نظر گرفته شده است. از مرکز استانبول تا ساحل کادبستان حدود 30 دقیقه فاصله است.

آدرس: Caddebostan, Park İçi Yolu, 34728 Kadıköy/İstanbul, Turkey

تفریح در بهترین سواحل استانبول را از دست ندهید

ترکیه بهترین سواحل دریای مرمره و دریای سیاه را دارد. جایی که گردشگران می توانند به دور از همهمه شهر لحظاتی از سفرشان را به سکوت و آرامش بگذرانند و از تفریحات مدرن و مهیج دریایی بهره مند شوند. کافی است با خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما و رزرو هتل مقرون به صرفه در این شهر، راهی استانبول شوید و از تفریحات بی سرانجام آن لذت ببرید.

شما کدام ساحل استانبول را تجربه کرده اید؟ تجربیات سفرتان را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره بهترین سواحل استانبول

بهترین سواحل استانبول کدامند؟

ساحل بویوک چکمجه، ساحل اوزونکوم، ساحل گلدن یا طلایی و ساحل سولار از مجهزترین و بهترین سواحل استانبول هستند.

در کدام ساحل استانبول می توان اقامت داشت؟

در اطراف ساحل طلایی یا گلدن، خانه های اجاره ای و هتل های لوکس برای اقامت مسافران وجود دارد. امکان کمپ زدن در روستای کیلیوس در فاصله بسیار نزدیک از ساحل اوزن آی را هم دارید.

بهترین زمان سفر به سواحل استانبول کدام فصل است؟

اواسط بهار، تابستان و اوایل پاییز بهترین زمانی است که می توانید از سواحل استانبول استفاده کنید.

نزدیکترین سواحل استانبول به میدان تکسیم کدام است؟

سواحل کادبستان، تروب لو، سوما و گلدن در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارند.

منبع: فلای تودی
انتشار: 12 مهر 1402 بروزرسانی: 12 مهر 1402 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1995

به "بهترین سواحل استانبول از نظر گردشگران" امتیاز دهید

2 کاربر به "بهترین سواحل استانبول از نظر گردشگران" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سواحل استانبول از نظر گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید