یخبندان در 24 استان ، کاهش بارش ها و هشدار آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

به گزارش ارانیوز، معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: افزایش غلظت آلاینده ها تا روز یکشنبه 14 دی ماه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب بروز شرایط ناسالم برای همه گروه های سنی و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری آلودگی هوا موجب بروز شرایط بسیار ناسالم برای همه گروه های سنی می گردد.

یخبندان در 24 استان ، کاهش بارش ها و هشدار آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

به گزارش خبرنگاران، محمد اصغری در مصاحبه با فارس گفت: با توجه به ادامه پایداری جوی در اغلب مناطق کشور در پنج روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر اصفهان، تهران، کرج، قم، مشهد، اراک، تبریز و قزوین افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد و این شرایط تا یکشنبه 14 دی ادامه دارد.

وی اضافه نمود: پیش بینی می گردد افزایش غلظت آلاینده ها در مناطق پرتردد موجب ایجاد شرایط ناسالم برای همه گروه های سنی گردد و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری، افزایش غلظت آلاینده ها تا شرایط بسیار ناسالم نیز برای همه گروه های سنی افزایش می یابد.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: ضرورت دارد مدیریت در حوزه کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و کاهش آلاینده ها در دستورکار باشد و بر عدم تردد غیرضروری برای همه افراد تأکید گردد.

وی در تشریح شرایط جوی پایتخت شرح داد: آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری و غبارآلود پیش بینی می گردد و این شرایط تا 14 دی ادامه دارد. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 9 و صفر درجه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان نمود: روز آینده اردبیل با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر و بجنورد با کمینه دمای 15 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری بیان نمود: روز آینده در 24 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

وی در تشریح شرایط بارش ها در سال زراعی جاری شرح داد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 99 تا 9 دی) 71.1 میلی متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 78.2 میلی متر بود که بارش های امسال 9.1 درصد کمتر از سال گذشته است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه نمود: بیشترین میزان بارش ها در هفته چهاردهم سال زراعی متعلق به منطقه ازبرم در استان گیلان به میزان 78.5 میلی متر بوده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1124

به "یخبندان در 24 استان ، کاهش بارش ها و هشدار آلودگی هوا در شهرهای صنعتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یخبندان در 24 استان ، کاهش بارش ها و هشدار آلودگی هوا در شهرهای صنعتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید