نگرانی از افزایش مبتلایان کرونا در آلمان بعد از عید پاک

به گزارش ارانیوز، در حالی که موسسه رابرت کخ آلمان از نزولی شدن فرایند ابتلا و مرگ ومیر ناشی از کووید-19 خبر می دهد، کارشناسان می گویند آمارهای واقعی در این کشور پس از تعطیلات عیدپاک تعیین می گردد.

نگرانی از افزایش مبتلایان کرونا در آلمان بعد از عید پاک

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش تارنمای شبکه دویچه وله، موسسه روبرت کخ روز گذشته (یکشنبه) ضمن انتشار آخرین آمار مربوط به گسترش کرونا در آلمان، تأکید کرد که این تنها یک شرایط موقت بوده و ممکن است شمار افراد مبتلا به بیماری کووید-19 بار دیگر بالا رود و بر شمار بهبودیافتگان پیشی بگیرد.

بنا بر آخرین آمار این موسسه تا به امروز 60 هزار و 200 نفر از افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند، به طور کامل بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده اند. این رقم به طور مقطعی از شمار مبتلایان به اپیدمی بالاتر بود. در چین، که خاستگاه شیوع بود، این مرحله را گذار موفقیت آمیز از اولین موج همه گیری دانستند.

با وجود این آمار مثبت، نمی توان با اطمینان گفت که در آستانه عید پاک (امروز دوشنبه) فرایندی رضایت بخش در آلمان آغاز شده است، زیرا به نظر کارشناسان باید صبر کرد و به ادامه این فرایند چشم دوخت.

اکنون بنیادها و مراکز پزشکی بسیاری در سراسر آلمان به موارد ابتلا به بیماری می پردازند که آمار و داده های خود را هنوز اعلام ننموده و آن را به پس از تعطیلات عید پاک موکول نموده اند.

این در حالی است که طبق آماری که شبکه خبری ان تی وی (ntv) گردآوری نموده شمار مبتلایان به کووید-19 همچنان رو به افزایش است.

براساس اعلام این تارنمای خبری تا نیمروز یکشنبه (12 آوریل) در آلمان 122 هزار و 857 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند. از شامگاه شنبه با مرگ 45 نفر شمار قربانیان بیماری به 2734 نفر رسیده است.

یکی از معیارهای علمی برای شناختن چگونگی سیر بیماری، دقت در نرخ سرایت آن است، که در حال حاضر در آلمان به 1.3 برابر رسیده؛ بدین معنی که هر فرد مبتلا می تواند ویروس کرونا را به 1.3 نفر سرایت دهد. کوشش نظام پزشکی آن است که این نرخ پایین بیاید و خطر سرایت کمتر گردد.

از این نظر، همه گیری کرونا همچنان در آلمان در حال گسترش است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 609

به "نگرانی از افزایش مبتلایان کرونا در آلمان بعد از عید پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از افزایش مبتلایان کرونا در آلمان بعد از عید پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید