هزینه سفر به باکو چقدر است؟

به گزارش ارانیوز، سفر به باکو به علت نزدیکی به ایران، هزینه های نسبتاً مناسب، رفت وآمد راحت و تفریحات متنوع، طی چند سال اخیر به یکی پرطرفدارترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده است.

هزینه سفر به باکو چقدر است؟

باکو، مرکز جمهوری آذربایجان، شرقی ترین مرکز قاره اروپا و بزرگ ترین شهر و بعلاوه بزرگ ترین بندر جمهوری آذربایجان است. این شهر در ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب شوران واقع شده است و یکی از منطقه ها نفت خیز دنیا به شمار می رود. با توجه به فرایند پیشرفت باکو، طولی نمی کشد که به یک دبی تازه در آسیا تبدیل خواهد شد. در واقع پس از سال 2014 و درآمدهای نفتی آذربایجان، این کشور جهت پیشرفت را با سرعتی بالا درمی نوردد، به طوری که اکنون به یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری منطقه تبدیل شده است.

سفر به آذربایجان و باکو برای ما ایرانی ها به دلیل ارزش بالای دلار و حتی منات، یکی از سفرهای نسبتاً گران محسوب می گردد، با این حال بیشتر هموطنان مان در طول تعطیلات (به خصوص تعطیلات نوروز که در آذربایجان نیز جشن گرفته می گردد)، تمایل دارند به این کشور سفر نمایند. البته در ایام غیر پیک می توانید به قیمت خوب و مناسب با شرایط مالی تان، به این کشور سفر کنید. اگر در پی سفر به باکو هستید، این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه هزینه سفر به این شهر زیبا را از ابعاد مختلف آنالیز می کنیم.

قیمت تور باکو

سفر به باکو با تور می تواند به نوعی باعث کاهش هزینه های سفر گردد. قیمت تور باکو در فصل های مختلف سال متغیر است؛ اما در حال حاضر، حداقل قیمت تور هوایی باکو برای سفر سه روزه، از حدود سه میلیون تومان آغاز می گردد و برای سفر یک هفته ای، مبلغی در حدود 6 میلیون تومان باید بپردازید.

شهر باکو به دلیل داشتن موقعیت مناسب برای گردشگری از نظر چشم انداز ها طبیعی، تماشای های تاریخی باکو و مکان های تفریحی که دارد، هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران ایرانی به خود است. به دلیل چشم انداز ها طبیعی ای که این کشور دارد، تور زمینی باکو برترین انتخاب برای گردشگران است تا در حین جهت از جاذبه های طبیعی کشور آذربایجان تماشا نمایند. هزینه سفر زمینی به باکو حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان و نهصد هزار تومان برای چهار روز و سه شب می گردد.

هزینه اقامت در هتل های باکو

در باکو به هیچ عنوان برای پیدا کردن محل اقامت به مشکل برنمی خورید؛ چراکه در این شهر زیبا انواع و اقسام محل های پذیرایی از مسافران، از هاستل و مسافرخانه گرفته تا هتل های بسیار لوکس و تماشایی، فراهم شده، هرچند قیمت هتل های باکو با توجه به اندازه ستاره های هتل و امکانات آن فرق دارد. قیمت هاستل در باکو بسیار معقول است و با حدود 4 دلار می توانید یک تخت در اتاق های همگانی هاستل داشته باشید. اگر موقعیت جفرافیایی هاستل و داشتن اتاق شخصی برای تان مهم است، باید نرخ را تا حدود 30 دلار بالا ببرید.

با توجه به اینکه اجاره آپارتمان به تعداد شب های اقامت بستگی دارد و نه تعداد افراد، پس اجاره آپارتمان برای کسانی که خانوادگی یا گروهی سفر می نمایند، خیلی ارزان تر از گرفتن اتاق است و هزینه اقامت در باکو به شدت پایین می آید. قیمت اجاره آپارتمان از حداقل شبی 10 دلار آغاز می گردد و به طور میانه 57 دلار هزینه برمی دارد.

قیمت یک هتل خوب و با کیفیت از شبی 40 دلار آغاز می گردد. اگر هتل در مرکز شهر باشد یا در طبیعت، ساحل یا منطقه ها خاص واقع شده باشد، قیمت آن در مقایسه با هتل های برون شهری یا ساده بیشتر است. اتاق هتل های چهارستاره معمولی حدود 52 دلار قیمت دارد؛ این نرخ برای هتل های چهار ستاره لوکس تا شبی 76 دلار هم می تواند بالا برود و بالاترین قیمت برای هتلی مثل هتل فورسیزن باکو است که میانه قیمت اتاق های آن 290 دلار می گردد.

هزینه خورد و خوراک در باکو

در سفر به باکو، طیف متنوعی از رستوران های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها پیش روی شما است. با افزایش گردشگران باکو، تعداد رستوران های نزدیک به منطقه ها گردشگری بیشتر و بیشتر شده است که مبالغ زیادی برای غذاهای محلی دریافت می نمایند؛ به خصوص در رستوران های خیابان نظامی و نزدیک به میدان فواره که قیمت غذاها گران تر است؛ اما اگر قبل از سفر تحقیق کنید، می بینید که قیمت غذاهای محلی باکو چندان گران نیست و می توانید با پرداخت مبلغی مناسب، غذاهای زیادی میل کنید. به عنوان مثال، در رستورانی که غذاها را با قیمت مناسب عرضه می نماید، هزینه سالاد و غذای اصلی حدود هشت دلار می گردد. در رستوران های محلی تر می توانید همین غذا را با نصف قیمت سفارش دهید. در بیرون از شهر باکو هم قیمت غذا برای یک نفر بیشتر از 4-5 دلار نمی گردد.

فست فودهای زیادی در باکو فعالیت می نمایند و گردشگران می توانند با هزینه ای بسیار کمتر، دلی از عزا درآورند. از آنجا که اغلب اقامتگاه های باکو، یک وعده صبحانه را در خدمات خود ارائه نموده یا مبلغی حدود 2.7 دلار را برای صبحانه دریافت می نمایند و بعضی مهمان خانه ها نیز با دریافت حدود 5.4 دلار به مهمانان شام می دهند، هزینه خورد و خوراک به اندازه قابل توجهی کاهش می یابد.

هزینه حمل و نقل در باکو

باکو شهر چندان بزرگی نیست؛ اما سیستم حمل ونقل عمومی کارآمدی دارد و در کنار تاکسی و اتوبوس، گزینه های متنوعی همانند مترو، مینی بوس، دوچرخه و قطار برقی در آن وجود دارد. رفت وآمد در باکو فوق العاده ارزان است. هزینه مترو و اتوبوس برای سفر یک طرفه فقط 0.12 دلار است. هزینه اتوبوس برای جابه جایی از فرودگاه بین المللی حیدر علی اف به مرکز شهر باکو تقریباً 0.90 دلار می گردد. بلیط الکتریکی باکو را با نام باکی کارت (BakıKart) می شناسند که قیمت آن به همراه شارژ معادل 1.17 دلار و بلیط کاغذی، 0.18 دلار می گردد. با باکی کارت می توانید از تمامی خطوط اتوبوس و مترو بهره ببرید و 10 بار سوار مترو و 10 بار سوار اتوبوس شوید و به این ترتیب هزینه حمل ونقل تان را کاهش دهید.

قیمت بلیط هواپیما تهران - باکو، بین یک میلیون و صد هزار تومان تا چهار میلیون و پانصد هزار تومان است. در صورتی هم که تمایل به سفر زمینی تهران - باکو دارید، در جریان باشید که بلیط اتوبوس تهران - باکو، 280 هزار تومان است.

هزینه بازدید از برترین جاهای تماشای باکو

قیمت جاذبه های باکو تفاوت چشمگیری با سایر شهرهای آذربایجان دارد؛ به عنوان مثال، ورودی موزه ها یا جاهای اصلی گردشگری باکو بیشتر به قیمت کشورهای اروپای غربی شباهت دارد. به طور میانگین قیمت ورودی جاذبه های اصلی باکو حدود 3.8 تا 8.2 دلار است و هزینه ورود به بیشتر جاذبه های باکو نظیر موزه ها، برج دختر و کاخ شیروان شاه معمولاً 5.90 دلار و هزینه سفر به آتشگاه و کوه آتشین با استفاده از حمل ونقل عمومی کمتر از 10 دلار، بازدید از موزه فرش آذربایجان تقریباً 4 دلار و ورودی پارک آبی دالغا بیچ برای روزهای عادی 30 دلار و روزهای شنبه و یکشنبه، 41 دلار می گردد. گشت وگذار در شهر و تماشا جاهای توریستی با وسایل حمل ونقل عمومی سخت است، پس ترجیحاً از تورهای روزانه شرکت های مختلف بهره ببرید تا سفر راحت تری داشته باشید که حدود 27.3 دلار هزینه برمی دارد و شامل مبلغ ورودی مکان های توریستی نمی گردد. تورهای خصوصی نیز گردشگران را با هزینه حدود 70 دلار از باکو به قبوستان می برند.

اگر دلایل سفر به آذربایجان شما را وسوسه نموده به این کشور بروید، فصل بهار و تابستان برترین زمان سفر به آذربایجان از نظر شرایط آب و هوایی است. اگر دوست دارید در فصل شکوفه ها به جایی سرسبز و خوش چشم انداز سفر کنید، می توانید تور آذربایجان زمینی را انتخاب کنید؛ مزیت سفر زمینی این است که از زیبایی های جهت نیز می توانید لذت ببرید و طبیعت منطقه آذربایجان ایران را نیز ببینید. البته امکان سفر هوایی به باکو نیز وجود دارد و اگر راحتی خود را به تماشای زیبایی های جاده ترجیح می دهید، می توانید تور آذربایجان هوایی را رزرو کنید.

منبع: کجارو / theworldwasherefirst.com / booking.com / کجارو / airbnb.com / theculturetrip.com
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1730

به "هزینه سفر به باکو چقدر است؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "هزینه سفر به باکو چقدر است؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به باکو چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید