تور ایتالیا ارزان: معرفی غذاهای سنتی ایتالیا

به گزارش ارانیوز، هیچ چیز بهتر از غذاهای یک ملت نمی تواند فرهنگ آن ها را توضیح دهد. غذا نشاندهنده فرهنگ است و همه چیز از اقتصاد، تاریخ، آب و هوا و غیره از طریق آن تعیین می گردد. غذاهای ایتالیایی بشقابی خوشمزه را برای شما به ارمغان می آورند و آنقدر تنوع غذاهای ایتالیایی زیاد هستند که شما نمی دانید کدام یک را تست کنید. اگر می خواهید با غذاهای ایتالیایی آشنا شوید با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید. خرید مقرون به صرفه بلیط

تور ایتالیا ارزان: معرفی غذاهای سنتی ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

برترین غذاهای سنتی ایتالیا

پیتزاهای ایتالیایی

پیتزا مارگاریتا

وقتی درباره غذاهای ایتالیایی حرف می زنیم اولین چیزی که به فکر همه ما می رسد پیتزاهای ایتالیایی است. پیتزا مارگاریتا یکی از معروف ترین پیتزاهای ایتالیایی است. این پیتزا اولین بار برای ملکه مارگاریتا تهیه و سرو شد و علت نام آن هم همین است. پیتزا مارگاریتا یکی از انواع پیتزاهای ایتالیایی است که از ترکیب پنیر موزارلا، ریحان و سس مخصوص تهیه می گردد. سفر به ایتالیا

پیتزا ناپلتانا (ناپلی)

یکی از انواع پیتزاهای ایتالیایی پیتزا ناپلتانا است که یکی از معروف ترین پیتزاهای ایتالیایی است طرز تهیه و طبخ ساده ای دارد. در این پیتزا از خمیرد گرد و تخت استفاده می گردد و بر روی آن گوجه، پنیر موزارلا و روغن زیتون گذاشته می گردد. این پیتزا برای اینکه خوب از آب دربیاید به دقت و توجه زیادی احتیاج دارد.

لازانیا (بولونیا)

یکی از قدیمی ترین غذاهای ایتالیایی لازانیا است. این غذا که خیلی راحت نیز تهیه می گردد با استفاده از لایه های مختلفی از گوشت، پاستا، سبزیجات، سس و پنیر است. این غذا با توجه به مواد تشکیل دهنده آن با سس بشامل و یا سس گوجه فرنگی تهیه می گردد.

پاستا آلاکاربونارا

این پاستا که در آمریکا به عنوان پاستای خامه ای نیز شناخته می گردد مخلوطی از تخم مرغ، گوشت، رومانو و رشته فرنگی یا رشته های ماکارونی است. در ایتالیا خامه از این نوع پاستا حذف شده است و با نوع آمریکایی آن کاملا تفاوت دارد. اگر می خواهید طعم واقعی این پاستا را احساس کنید حتما آن را در کشور ایتالیا امتحان کنید. ایتالیا مقصدی برای تمام فصول

راویولی

این غذای سنتی انواع مختلفی دارد. محبوب ترین نوع آن با پنیر ریکوتا و اسفناج تهیه می گردد و برای گیاهخواران بسیار مناسب است. این غذا بسیار سیر نماینده است و تعداد کمی از آن شما را کاملا سیر می نماید. راویولی نیز نوعی پاستای سنتی است که در شهرهای ایتالیا به راحتی یافت می گردد.

اوسوبکو آلا میلان

این غذای خوشمزه با استفاده از گوشت گوساله تهیه می گردد. گوشت گوساله را می گذارند به آرامی پخته گردد و سپس آن را به همراه سبزیجات سرو می نمایند. اگر می خواهید برترین نوع این غذا را تست کنید به رستورانی در شهر میلان بروید تا اوسوبکوی کلاسیک و آغشته به زعفران را میل کنید.

تیرامیسو

این شیرینی که نوعی دسر ایتالیایی است در هر میزان و شکلی تهیه می گردد. نوع سنتی این دسر از لایه های متناوب کیک و خامه تهیه می گردد اما در برخی کافه ها این دسر را در لیوان های پر از خامه و لایه نازکی از کیک تهیه می نمایند. این دسر در همه جای جهان پیدا می گردد ولی برای اینکه از طعم اصیل آن لذت ببرید حتما در ایتالیا آن را امتحان کنید. شهر کاندلا ایتالیا

اورکتیتی با کلم بروکلی

این پاستا یکی از انواع سنتی پاستا است که در منطقه پولیای ایتالیا تهیه می گردد. طعم اصلی این غذا به مواد اولیه آن بستگی دارد. از آنجایی که در پاییز کلم بروکلی کشت و تهیه می گردد خوردن این غذا نیز در فصل پاییز بیش تر توصیه می گردد.

پارمیگینا ملانزین

این غذا از بادمجان پخته شده به همراه گوجه فرنگی و پنیر تهیه می گردد و برای گیاهخواران بسیار مناسب است. این غذا بیش تر در منطقه ها جنوبی ایتالیا طبخ می گردد ولی می توانید آن را در همه شهرهای ایتالیا پیدا کنید. اگر به بادمجان حساسیت دارید و یا طعم آن را دوست ندارید باید بدانید که این غذا با کدوی سبز نیز تهیه می گردد.

این غذای خوشمزه در واقع توپی خوشمزه از برنج است. این توپ های برنجی در پودر سوخاری غلتانده می شوند و سپس سرخ می شوند. داخل این توپ های برنجی را معمولا با سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و نخود فرنگی پر می نمایند. تنوع این غذا در نقاط مختلف ایتالیا فرق دارد و درون آن با مواد مختلفی پر می گردد.

نیوکی

این غذا که همان پیراشکی است در طعم ها و مزه های مختلفی تهیه می گردد. این غذا با توجه به نوع و مواد موجود در آن هم برای گیاهخواران و هم برای گوشتخواران مناسب است. این غذا با مواد مختلفی تهیه می گردد ولی نوع پنیری بدون گوشت آن که سس مخصوصی هم دارد بسیار خوشمزه است.

خوراک چیکتی (اسنک های کوچک)

این اسنک ها معمولا با سبزیجات فصلی و غذاهای دریایی تازه تهیه می شوند و ظاهری زیبا و رنگارنگ دارند. در بیش تر رستوران ها این غذای سبک در کنار نوشیدنی و با قیمت مناسب برای مشتریان سرو می گردد. نام دیگر این اسنک ها باکاری است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1584

به "تور ایتالیا ارزان: معرفی غذاهای سنتی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: معرفی غذاهای سنتی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید