قیمت واحدهای طرح ملی مسکن تعیین شد، شناسایی 470 هزار نفر واجد شرایط

به گزارش ارانیوز، خبرنگاران : معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که 470 هزار نفر واجد شرایط دریافت طرح ملی مسکن شناسایی شده است، گفت: قیمت واحدهای این طرح تعیین شد.

قیمت واحدهای طرح ملی مسکن تعیین شد، شناسایی 470 هزار نفر واجد شرایط

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، محمود محمودزاده با اعلام این که از حدود 470 هزار نفر واجد شرایط دریافت طرح ملی مسکن 65 هزار نفر افتتاح حساب نموده اند، اظهار کرد: مقرر شده تا از سامانه طرح ملی مسکن مجددا پیامکی به واجدان شرایط ارسال گردد، همچنین سایر دستگاه ها نیز این پیامک را ارسال می نمایند.

وی با بیان این که مقرر شده تا اراضی موردنیاز برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی طی قراردادی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) واگذار گردد، اضافه نمود: همچنین زمین 20 هزار واحد به شرکت بازآفرینی و 30 هزار واحد دیگر نیز به شهرهای جدید برای ساخت و ساز واگذار خواهد شد که در مجموعه 150 هزار واحد مسکن ملی نیز به این شیوه انجام می گردد.

وی با بیان این که واحدهای طرح ملی مسکن با قیمت یکسان، تیپ قرارداد مشخص و ضرایب تعدیل مشخص و مشخص شده است، گفت: قیمت و نحوه تامین میلگرد و سیمان طرح ملی مسکن و همچنین مشخص تکلیف معافیت های مالیاتی، بیمه و پروانه های ساختمان در شورای عالی مسکن مشخص شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در استان ها حدود 50 درصد اراضی موردنیاز مسکن ملی، تامین و به ریز به استان ها ارسال شده است، اضافه نمود: از 370 هزار نفری که واجدان شرایط دریافت مسکن ملی در ثبت نامی ها هستند اراضی 190 هزار واحد تامین شده است. در شهرهای جدید نیز حدود 130 هزار واحد تامین زمین شده که در شهرهای جدید حدود 93 هزار متقاضی وجود دارد و در شهرهای جدید زمین مازاد داریم.

محمودزاده اظهار کرد: در استان ها و شهرهای جدید حدود 60 درصد از واجدان شرایط مسکن ملی واریز وجه نموده اند که اینها شامل افرادی که در تفاهم نامه های وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه ها هستند نبوده و تنها ثبت نام شدگان مسکن ملی را شامل می شوند.

وی با بیان این که قم، خراسان جنوبی، خراسان شمالی با 67 و 59 درصد و مرکزی با 56 درصد استان های پیشرو در مشخص تکلیف متقاضیان طرح ملی مسکن هستند، توضیح داد: کمترین مشخص تکلیف متقاضیان مسکن ملی در استان های البرز، تهران، ایرانشهر، اصفهان، خراسان رضوی روی داده که انتظار می رود تا این استان ها هرچه سریعتر نسبت به مشخص تکلیف متقاضیان مسکن ملی استان خود اقدام نمایند.

وی گفت: در موضوع مشخص اراضی طرح ملی مسکن نیز استان های تهران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و غربی و قم 98 تا 100 درصد زمین را تامین نموده اند.کمترین تامین زمین مربوط به کردستان با 5 درصد، یزد، همدان و سمنان است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 822

به "قیمت واحدهای طرح ملی مسکن تعیین شد، شناسایی 470 هزار نفر واجد شرایط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت واحدهای طرح ملی مسکن تعیین شد، شناسایی 470 هزار نفر واجد شرایط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید