قدردانی شهرداری تهران از شورا برای ایجاد مفاهمه و تعامل در بررسی بودجه 1401

به گزارش ارانیوز، سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسه سه شیفته شورای شهر با حضور شهردار تهران برای بررسی تبصره های بودجه سال آینده شهرداری بر رضایت شهرداری از فرایند تصویب بودجه تأکید کرد و از اعضای شورا برای ایجاد مفاهمه و تعامل در بررسی این بودجه قدردانی کرد.

قدردانی شهرداری تهران از شورا برای ایجاد مفاهمه و تعامل در بررسی بودجه 1401

عبدالمطهر محمدخانی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره تصویب تبصره های بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: به حمدالله پفراینده بررسی بودجه سال 1401 شهرداری تهران دقایقی پیش در صحن شورا با سقف 50 هزار و 300 میلیارد تومان بسته شد.

وی با بیان اینکه اولین و مهم ترین نکته این بود که جلسه بررسی منابع، مصارف و تبصره ها، جلسه ای طولانی و سه شیفته بود و بر اساس گفته برخی از اعضا از این حیث بی سابقه بوده که در سه شیفت کاری کامل در صحن شورا با حضور شهردار تهران این تبصره ها مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، اظهار کرد: این جلسه از ساعت 9 صبح آغاز شد و با یک فاصله کوتاه ظهرگاهی، در دو شیفت کاری بعدی در بعد از ظهر و شب ادامه پیدا کرد و تا ساعت حدود 9:45 دقیقه ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: مهمترین و پرچالش ترین موضوع که در بودجه سال آینده شهرداری تهران مطرح شد و بحث های مختلفی نیز در این خصوص صورت گرفت، موضوع خزانه واحد بود که اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اعتماد به مدیریت شهری آن را تصویب کردند و یکی از بحث های چالشی بودجه به نتیجه رسید.

وی اضافه نمود: به صورت کلی و با توجه به فضای عمومی صحن شورا یکی از بهترین روزهای شورا و شهرداری تهران شکل گرفت که لازم است از شخص آقای مهندس چمران، آقای سروری و هیات رئیسه شورا برای مدیریت بسیار خوبی که در جلسه برقرار کردند، قدردانی کنیم. اتفاق مهمی که رخ داد این بود که علی رغم دقت و جدیت اعضای شورا در بررسی تک تک تبصره ها، با تفاهمی که صورت گرفت و گفتگوهای خوبی که رخ داد چه پیشنهادات شهرداری تهران و چه پیشنهادات شورای شهر تهران، همگی به صورت تفاهم حداکثری در صحن شورا رأی آورد.

وی ادامه داد: در حقیقت تک تک تبصره ها به صورت اجمالی رأی آورد، به حمدالله اعتماد بسیار بالایی به شهردار تهران در جلسه وجود داشت و اصلاحیه هایی که از طرف شورا مطرح شد نیز همگی مورد پذیرش شهرداری قرار گرفت و شهرداری نیز از این اصلاحیه ها استقبال می کرد.

وی با اشاره به کار تخصصی کمیسیون های تخصصی شورای شهر تهران در بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران، گفت: همه کمیسیون ها به ویژه کمیسیون بودجه شورا در یک ماه گذشته تلاش شبانه روزی را انجام دادند که نتیجه بسیار خوبی حاصل شد.

وی با بیان اینکه این هم افزایی و مفاهمه مشترکی که بین شورای شهر و شهرداری تهران در بخش های مختلف بودجه بود حاصل بررسی تخصصی کمیسیون بودجه شورا بود که توانسته بود موضوع را به یک وفاقی برساند، اظهار کرد: دو محور اصلی بودجه سال 1401 شهرداری تهران، بحث عدالت محوری و شفافیت است که در یکی از آن ها موضوع خزانه واحد، بحث شفافیت خود را نشان می دهد و البته موارد بسیار دیگری هم در تبصره های بودجه عنوان شده است.

وی با بیان اینکه موضوع کاهش شکاف منطقه ها بالا و پایین شهر در تخصیص بودجه های عمرانی و توجه به منطقه ها جنوبی یکی از موضوعات محوری است که می تواند بحث عدالت را تا حدودی بهبود ببخشد، تاکید کرد: اولویت اصلی بودجه حمل و نقل بود که رقم آن فاصله معنا داری با سایر حوزه ها دارد، پس از آن طرح های عمرانی و بعد از آن خدمات شهری است، موضوع توجه به حقوق پرسنل شهرداری نیز در لایحه بودجه نگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده که خبرهای خوبی را برای پرسنل شهرداری تهران به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص رضایت شهرداری تهران از فرایند تصویب تبصره های بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز گفت: دقت اعضای شورا نسبت به تمامی بندهای تبصره های بودجه بسیار بالا بود و اصلاحات متعددی نیز از سوی اعضای شورا در برخی تبصره ها اعمال شد و حتی در سقف بودجه نیز به نسبت بودجه پیشنهادی شهرداری تهران که 56 هزار میلیارد تومان بود، حدود 6000 میلیارد تومان کاهش داده شد، اما در مجموع شهرداری تهران به علت تعامل بسیار بالایی که اعضای شورا داشتند و دقت نظری که در بندهای مختلف وجود داشت و مفاهمه ای که درباره سیاست های کلان مدیریت شهری وجود داشت، شهرداری تهران از کلیت بودجه راضی است.

به گفته وی، به همین علت صمیمانه از اعضای شورا برای تلاش و کمکی که در تحقق این بودجه عدالت محور و شفاف داشتند، صمیمانه سپاسگزاریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1718

به "قدردانی شهرداری تهران از شورا برای ایجاد مفاهمه و تعامل در بررسی بودجه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی شهرداری تهران از شورا برای ایجاد مفاهمه و تعامل در بررسی بودجه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید