عرضه واکسن کرونا در روسیه طی دو هفته آینده

به گزارش ارانیوز، روسیه میخواهد با حذف بعضی مراحل آزمایش واکسن کرونا آن را تا اواسط آگوست یعنی تا حدود دو هفته دیگر عرضه نموده و این واکسن را در اختیار اتباع خود قرار دهد.

عرضه واکسن کرونا در روسیه طی دو هفته آینده

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از سی ان ان، علی رغم ابهاماتی که در خصوص امنیت و کارایی واکسن فراوری شده توسط روس ها وجود دارد، روسیه میخواهد به اولین کشور دنیا مبدل گردد که واکسن کرونا را به شهروندان خود تزریق می نماید تا آنها در برابر این ویروس موذی مصون شوند.

مقامات روس به شبکه سی ان ان گفته اند که امیدوارند تا 10 آگوست این واکسن را آماده نمایند. واکسن یادشده توسط مؤسسه گامالیا که در مسکو واقع است فراوری شده و قرار است ابتدا به فعالان حوزه بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، تزریق گردد.

کریل دیمیتریو رئیس بنیاد دولتی رفاه روسیه که هزینه فراوری این واکسن را متقبل شده این موفقیت را مشابه با لحظه پرتاب فضاپیمای اسپوتنیک روسیه به فضا توصیف نموده که موجب شگفتی آمریکایی ها شد. دولت روسیه کوشش زیادی برای فراوری سریع این واکسن به عمل آورده تا فزونی فناورانه روسیه بر آمریکا را ثابت کند.

در خصوص ویژگی های علمی این واکسن خبری منتشر نشده و مراحل تست انسانی آن نیز کوتاه شده تا واکسن مذکور به سرعت روانه بازار گردد.

در حال حاضر بعضی کشورهای جان مرحله آزمایشی سوم این واکسن بر روی انسان ها را طی می نمایند. اما روسیه بعد از تکمیل مرحله دوم آزمایش این واکسن تا سه روز دیگر بر روی سربازان خود، مرحله سوم آزمایش آن را همزمان با تزریق عمومی آن به کادر درمان این کشور تکمیل می نماید.

مقامات روس می گویند علت تکمیل سریع این واکسن آن است که واکسن کرونای این کشور نسخه ای تحول یافته از واکسن دیگری است که قبلاً برای مقابله با بیماری دیگری به کار رفته بود.

شرکت مدرنا نیز که واکسن خود را با حمایت دولت آمریکا می سازد، واکسن کرونا را با تغییراتی بر روی واکسن ویروس MERS فراوری می نماید.

تا به حال بیش از 20 کشور دنیا شامل، هند، برزیل و عربستان سعودی برای خریداری واکسن کرونای روسیه اظهار علاقه نموده اند.

روسیه نرخ ابتلای بالایی به ویروس کرونا دارد و تعداد موارد تأیید شده این بیماری در روسیه از مرز 800 هزار مورد گذشته است.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 925

به "عرضه واکسن کرونا در روسیه طی دو هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه واکسن کرونا در روسیه طی دو هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید