شهرداری تهران در پی ساخت نیروگاه های خورشیدی بزرگ مقیاس

به گزارش ارانیوز، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن بیان اینکه در 57 نقطه از شهر تهران نیروگاه خورشیدی ایجاد شده است، از تصمیم برای ساخت نیروگاه های خورشیدی بزرگ مقیاس اطلاع داد.

شهرداری تهران در پی ساخت نیروگاه های خورشیدی بزرگ مقیاس

حلیا حسینی در تبادل نظر با ایسنا درباره مقدار نیروگاه های خورشیدی در تهران و برنامه اداره کل محیط زیست شهر تهران برای افزایش آن ها اظهار کرد: در حال حاضر ما در 57 نقطه از شهر تهران به تولی گری شهرداری تهران و اداره کل محیط زیست توسعه پایدار شهرداری تهران نیروگاه خورشیدی داریم که در مجموع 1024 کیلووات برق فراوری می گردد. این اقدامات پیرو اسناد بالادستی و مصوبه هیات وزیران است که شهرداری تهران و کلیه شهرداری ها را موظف نموده است 20 درصد برق خود را از انرژی خورشیدی تامین نمایند.

وی اضافه کرد: در سال 1402 نیز این موضوع در دستور کار اداره کل محیط زیست توسعه پایدار شهرداری تهران قرار گرفته است. هدف اول اجرای پروژه های کوچک مقیاس برای احداث نیروگاه خورشیدی است که با توجه به امکانات سازمانی و بودجه در نظر گرفته شده برای ادارات محیط زیست منطقه ها 22 گانه این پروژه در منطقه ها عملیاتی خواهد شد. با اجرای این پروژه تا انتها سال 1402 یک مگاوات دیگر نیز به فراوری برق از انرژی خورشیدی اضافه می گردد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه های بزرگ مقیاس در دو حوزه انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی در حال پیگیری از شهرداری تهران هستیم، گفت: پس از پروژه های کوچک مقیاس فراوری برق به یاری انرژی خورشیدی در پی احداث نیروگاه های بزرگ مقیاس هستیم. جلساتی در مورد بهره مندی از حریم شهر تهران و اراضی منابع طبیعی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار گردید. با سازمان ها و شرکت های دیگر در سطح شهرداری تهران که زمین هایی مناسب برای پروژه های بزرگ مقیاس دارند نیز مذاکراتی اجرا شده است و در پی سرمایه گذار هستیم تا با توجه به هزینه های پروژه های بزرگ مقیاس، سرمایه گذاران در انجام این کار مشارکت نمایند تا با احداث نیروگاه برق و در اختیار ساتبا (سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق) قرار دادن آن، هزینه ها با فروش برق تامین گردد.

حسینی در انتها درباره محدوده های در نظر گرفته شده برای ساخت نیروگاه های بزرگ مقیاس توضیح داد: اراضی منابع طبیعی جنوب تهران، سازمان بهشت زهرا بعلاوه اراضی منطقه 20 برای ساخت این نیروگاه ها در دست آنالیز است و در صورت موفقیت، نتایج بسیار خوبی در این زمینه به دست می آید.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1402 بروزرسانی: 1 مرداد 1402 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1973

به "شهرداری تهران در پی ساخت نیروگاه های خورشیدی بزرگ مقیاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری تهران در پی ساخت نیروگاه های خورشیدی بزرگ مقیاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید