راه حل جلوگیری از مهاجرت جوانان تحصیلنموده از زبان وزیر کار ، 220 طرح اشتغالزا را جمع بندی و تدوین نموده ایم

به گزارش ارانیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعضی از دستگاه ها در ارتباط با مهارت آموزی، بخشی در ارتباط با تامین سرمایه، بخشی در ارتباط با بازاریابی و ... در حال جذب افراد تحصیل نموده و ایجاد اشتغال برای آن ها هستند.

راه حل جلوگیری از مهاجرت جوانان تحصیلنموده از زبان وزیر کار ، 220 طرح اشتغالزا را جمع بندی و تدوین نموده ایم

حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: در اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران 14 میلیون نفر را به عنوان مخاطب خود داریم که افرادی هستند که یا بیکار مطلق بوده، یا اشتغال ناقص، و ناپایدار یا اشتغال با عایدی کم دارند.

وی توضیح داد: یاری به مشاغل دانش بنیان یکی از برنامه هایی است که ما در حال پیگیری آن هستیم و در نظر داشته باشید که ما 220 طرح اشتغالزا را در چارچوب اطلس طرحهای اشتغالزای کشور جمع بندی و تدوین نموده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعلاوه اعلام کرد: 70 دستگاه اجرایی در طرحهای اشتغالزای کشور در اجرای آن مشارکت دارند که در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای عملکرد 6 ماهه وزارت مردم از این اطلس رونمایی شده است.

عبدالملکی در ادامه یادآور شد: از مجموع 220 طرح اشتغالزا تعداد زیادی از آن ها مختص به افرادی است که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و در چارچوب آن دستگاه های مختلف حلقه های آن طرح را تکمیل خواهند کرد.

وی اضافه نمود: بعضی از دستگاه ها در ارتباط با مهارت آموزی، بخشی در ارتباط با تامین سرمایه، بخشی در ارتباط با بازاریابی و ... در حال جذب افراد تحصیل نموده و ایجاد اشتغال برای آن ها هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: برنامه ما برای تحصیل نموده ها و دانش آموختگان دانشگاهی با مجذوب کننده کردن فضای کسب و کار زمینه تداوم فعالیت آن ها را فراهم کنیم و از مهاجرت آن ها جلوگیری به عمل بیاوریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1734

به "راه حل جلوگیری از مهاجرت جوانان تحصیلنموده از زبان وزیر کار ، 220 طرح اشتغالزا را جمع بندی و تدوین نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل جلوگیری از مهاجرت جوانان تحصیلنموده از زبان وزیر کار ، 220 طرح اشتغالزا را جمع بندی و تدوین نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید