موزه ارتباطات پیوند دهنده گذشته پست به آینده آن است

به گزارش ارانیوز، ایرنا/ براساس سخنان رئیس موزه ملی ارتباطات، موزه ارتباطات پیوند دهنده گذشته پست به آینده آن است.

موزه ارتباطات پیوند دهنده گذشته پست به آینده آن است

با حضور رمضانعلی سبحانی فر، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست از حسن عمیدی، رئیس موزه ارتباطات بعلت رجحان این موزه در سال 1400 با اهدای مدال کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) و لوح تقدیر سیزدهمین دوره آئین انتخاب موزه برتر به وسیله احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه های ایران تقدیر شد.

حسن عمیدی، رئیس موزه ارتباطات علت رجحان و کسب رتبه های برتر به وسیله موزه ارتباطات را عزم و اراده و همراهی همه جانبه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پست در احیای نمادهای پستی و هویت این سازمان خدمت رسان با پیشینه قوی فرهنگی برشمرد.

وی رویکرد موزه ارتباطات را در ایام شیوع ویروس کرونا یاری به تقویت صندلی موزه ها به اسم نهادی فرهنگساز و نقش آفرین در معرفی تاریخ و فرهنگ کشور معرفی کرد و اضافه نمود: اقدامات موزه ارتباطات پیونددهنده تاریخ، هویت و گذشته پست به آینده آن است.

راه اندازی مراکز پست موزه مدرسه در استانهای مختلف، برگزاری جشنواره ونمایشگاه های تمبر واقلام فیلاتلیک به صورت مجازی، برگزاری جشنواره های کاریکاتور پست و کرونا، سوخته نگاری تصاویر قدیمی پستی، پست و رسانه، برگزاری تورهای مجازی موزه گردی و همکاری با سایر موزه های کشور در راستای برپایی بازدیدهای مجازی در راستای تحقق شعار موزه ها زنده اند انجام شد. وی اضافه نمود: همکاری با کمیته ملی یونسکو در برگزاری جشن جهانی نوروز 1400 و انتشار این تمبر، برگزاری گفتگوهای انتقال تجربه با موضوع یکصد سال ارتباطات، برگزاری نمایشگاه های مشترک تمبر با کشورها و ... همه و همه دست به دست هم داد تا موزه ارتباطات طی دو سال متوالی در بین سایر موزه های عظیم کشور پیروز به کسب رتبه برتر گردد.

فعالیت های موزه ارتباطات مورد توجه اتحادیه جهانی پست نهاده شد

رمضانعلی سبحانی فر، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست هم در این مراسم با اشاره به اقدامات ارزشمند موزه ملی ارتباطات در ایام شیوع ویروس کرونا و کوشش در احیای نمادهای پستی و زنده نگهداشتن فرهنگ وتاریخ پست کشور گفت: شرکت ملی پست علیرغم افزایش فعالیتها و فشار کاری مربوط به این دوران از اقدامات فرهنگی غافل نشد.

وی با بیان اینکه پست از دیرباز در زمینه خدمت رسانی در ایران صندلی ویژه ای داشته، اضافه نمود: موزه ارتباطات در جهت احیای این صندلی کوششهای زیادی نموده است، کوششهایی که منجر به رجحان این موزه شد.

فعالیت های موزه ارتباطات ایران درجهان رسانه ای شد و مورد توجه سایر کشورها و مجامع بین المللی از جمله شورای راهبری موزه ها و اتحادیه جهانی پست هم قرارگرفت.

موزه ملی ارتباطات بستر موزه گردی مجازی را در کرونا فراهم کرد

سیداحمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه های ایران هم با اشاره به ابتکار عمل موزه ارتباطات در تحقق شعار موزه ها زنده اند گفت: بدنبال همه گیری ویروس کرونا در کشور و اهمیت حضور حداقلی مردم در خارج از خانه و تعطیلی موزه ها و اماکن تاریخی از اسفند سال 98 به بعد این موزه با فراهم کردن مجموعه ای از شرایط، امکان بازدید غیرحضوری علاقمندان و دوستداران فرهنگ و تاریخ کشور را فراهم آورد.

تعامل سازنده موزه ملی ارتباطات موجب شد همزمان با روز جهانی موزه ها در سال گذشته امکان ایجاد ارتباط جهانی با موزه های ایران فراهم و پس از آن هم این حرکت تسری و امکان موزه گردی مجازی با همکاری این موزه برای سایر موزه های کشور فراهم شد.

رئیس کمیته ملی موزه های ایران اضافه نمود: کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) سال جاری هم همزمان با روز جهانی موزه ها و در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره موزه برتر، براساس رای هیئت داوران در بخش موزه های دولتی عظیم با شاخص کوشش برای بقا، جایزه اول را به موزه ارتباطات ایران اعطا کرد.

رئیس ایکوم افزود: موزه ملی ارتباطات در شاخص خلاقیت و نوآوری پیروز به کسب رتبه دوم و بعلاوه در بخش سوم به علت کوشش در توسعه فعالیت موزه ها در فضای مجازی و یاری به تجهیز آنها شایسته تقدیر شد.

چاپ تمبر اختصاصی میراث فرهنگی جهانی

علیرضا زرگوش، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در این مراسم با اشاره به نقش آفرینی مزوه ارتباطات در زنده نگهداشتن هویت و تاریخ کشور، خواهان همکاری کمیته ملی موزه های ایران و میراث فرهنگی کشور در چاپ تمبر اختصاصی آثار ملی و جهانی ثبت شده کشور و نگهداری آن در موزه ارتباطات شد.

فریبا مرادی، دیگر عضو هیئت مدیره این شرکت با اشاره به اقدامات ارزشمند دفتر ارتباطات و اماکن تاریخی شرکت ملی پست در احیای موزه ارتباطات کشور گفت: ظرفیتهای زیادی در موزه ارتباطات ایران وجود داشت که در یکسال اخیر شناسایی و اقدامات ارزشمندی در راستای احیای هویت پست صورت گرفت.

منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1418

به "موزه ارتباطات پیوند دهنده گذشته پست به آینده آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ارتباطات پیوند دهنده گذشته پست به آینده آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید