تکنسین های کمیته بتن آماده آمریکا در راه ایران ، راه حل پیشنهادی برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش ارانیوز، رئیس مرکز تحقیقات بتن با اشاره به اینکه در تهران 50 کارخانه فراوری بتن داریم که همگی ادعا می نمایند بتن آن ها استاندارد های لازم و کافی را دارد، گفت: کمیته بتن آماده آمریکا با مرکز تحقیقات بتن مذاکراتی انجام داده تا از سوی این کمیته برای آموزش کارخانه های فراوریی بتن به ایران بیایند.

تکنسین های کمیته بتن آماده آمریکا در راه ایران ، راه حل پیشنهادی برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مصطفی احمدوند در حاشیه کنفرانس بین المللی بتن و زلزله با بیان اینکه ساخت دیواره های بتنی می توانست سیل اخیر در ایران را مهار کند، گفت: البته در مورد جلوگیری از وقوع چنین حوادثی راه چاره پیشگیرانه و درمان را به مسؤولان ارائه داده ایم، اما هنوز به سطح اجرای این راه چاره ها تصمیمی اتخاذ نشده است.

احمدوند ادامه داد: استفاده از سیل بند های بتنی هزینه بسیار کمتری نسبت به نمونه سنگی آن دارد پس مسؤولان می توانند با صرف هزینه های بسیار کمتری از ایجاد خسارات در وقوع سیلاب بکاهند.

رئیس مرکز تحقیقات بتن با تأکید بر اینکه در تهران 50 کارگاه فراوری بتن داریم گفت: تمام این کارخانه ها مدعی هستند که بتن فراوریی آن ها استاندارد لازم را دارد، اما سؤال این است که باید نظارت و بازرسی در مورد فرایند فراوری بتن نیز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه استاندارد 6044 با همین نیت 4 سال است که تضمین شده است تا از فرایند فراوری به بتن بازرسی و بر آن نظارت داشته باشد، گفت: با کمیته بتن آماده آمریکا وارد مذاکره شده ایم تا آن ها برای آموزش کارخانه های فراوریی بتن ایران وارد ایران شوند. تمام مراحل آن اجرا شده و حتی آن ها برای هر روز حضور در ایران 2 هزار دلار تقاضا نموده اند که مساعدت های لازم نیز در این خصوص اجرا شده است. قطعاً با ورود این تکنسین ها به ایران می توانیم به این کارخانه های فراوریی پس از آموزش گواهی نامه آمریکایی بدهیم.

احمدوند گفت: تکنسین های این کمیته بتن آماده آمریکا اول آموزش می دهند بعد اگر آن کارخانه فراوریی استاندارد را اخذ کرد گواهی نامه صلاحیت بین المللی دریافت خواهد نمود.

رئیس مرکز تحقیقات بتن با اشاره به اینکه فرایند فراوری بتن باید استاندارد باشد، گفت: به هر حال تمام کارگاه های فراوریی مجوز فراوری بتن را دارند، اما به دلیل عدم نظارت ها نمی دانیم با چه کیفیتی بتن فراوری می گردد.

* طراحی راهنمایی جریان هوا برای کاهش دادن آلودگی

وی با اشاره در پاسخ به این سؤال که چه راه چاره هایی برای برطرف آلودگی هوای تهران پیشنهاد می کنید، گفت: با انتقال دانش از آمریکا راه چارهی برای برطرف آلودگی هوای تهران ارائه نموده ایم، اما متأسفانه مسؤولان به آن اهمیت نمی دهند.

احمدوند ادامه داد: در آمریکا در شهر هایی مثل لس آنجلس آلودگی هوا به مراتب از تهران بدتر است، اما آن ها با راه چاره ایجاد چفت در کوه ها توانسته اند در هوا توربولانس ایجاد نمایند و جریان هوا را راهنمایی نمایند.

رئیس مرکز تحقیقات بتن گفت: این طرح در تهران هم قابل اجراست و تمام جزئیات این طرح به شهرداری و نهاد های مرتبط ارائه شده است، اما هنوز جوابی در این خصوص به ما داده نشده و ما بلاتکلیف هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 340

به "تکنسین های کمیته بتن آماده آمریکا در راه ایران ، راه حل پیشنهادی برای کاهش آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنسین های کمیته بتن آماده آمریکا در راه ایران ، راه حل پیشنهادی برای کاهش آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید