کره جنوبی بین آمریکا و ایران گرفتار شده است

به گزارش ارانیوز، یک پایگاه خبری در تحلیلی به تنش میان ایران و کره جنوبی پرداخت.

کره جنوبی بین آمریکا و ایران گرفتار شده است

به گزارش ایلنا به نقل از نیکِی آسیا، وزارت امور خارجه ایران روز سه شنبه گفت که به 19 ملوان نفتکش کره ای که در ایران توقیف شده است اجازه می دهد تا کشور را ترک نمایند. کاپیتان کشتی، اما در ایران تحت بازداشت خواهد ماند.

کشتی پرچم دار کره جنوبی که حامل 7200 تن اتانول بود به اتهام ایجاد آلودگی در خلیج فارس توقیف شد. مراحل قانونی علیه کشتی و ناخدای آن ادامه دارد.

تقابل دو کشور با بیش از 7 میلیارد دلار دارایی ایران که در کره جنوبی بلوکه شده است، دلیل واقعی توقیف قلمداد می گردد. تحلیلگران گفته اند در حالی که کره جنوبی در نتیجه تحریم هایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ایران اعمال نموده بود وجوه ایران را مسدود نموده است؛ تهران میخواهد با فشار بر سئول از جامعه بین المللی برای آزادسازی وجوه خود یاری بخواهد بخواهد.

تحریم های اعمال شده توسط دولت ترامپ پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته ای ایران با کشور های عظیم همچنان به اقتصاد ایران آسیب می زند. این در حالی است که کره جنوبی بین آمریکا و ایران گرفتار شده است.

تهران از سئول می خواهد که وجوه بلوکه شده را آزاد کند، اما دولت کره جنوبی قادر به انجام این درخواست بدون تایید از سوی ایالات متحده نیست.

یک مقام کره ای گفت: اگرچه مذاکرات با ایالات متحده در خصوص این موضوع در حال اجرا است، اما برای پیشبرد آن ها مدتی زمان ضروری است. از آنجا که در تحریم های ایالات متحده امکان یاری بشردوستانه وجود دارد کره جنوبی طرحی را برای استفاده از وجوه بلوکه شده برای تهیه واکسن کوواکس ارائه داده است، اما گزارش شده است که ایران ین پیشنهاد را رد نموده است، زیرا ایالات متحده وجوهی را که به دلار تبدیل گردد، توقیف می نماید.

کره جنوبی برای تحقق آزادی زودهنگام ناخدا و نفتکش، روش های مختلف دیگری را برای استفاده از وجوه بلوکه شده مانند انتقال بخشی از آن ها به یک حساب در سوئیس برای امکان دادن به ایران برای خرید دارو در اروپا در نظر گرفته است که فعلا مذاکرات و آنالیز این طرح ها ادامه دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1190

به "کره جنوبی بین آمریکا و ایران گرفتار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی بین آمریکا و ایران گرفتار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید