مهاجرت به نیوزیلند، چطور و چگونه؟

به گزارش ارانیوز، از شرایط اخذ ویزای کاری در نیوزیلند بشنوید

شاید شنیدن نام نیوزیلند شما را یاد فیلم هایی همانند ارباب حلقه ها و یا هابیت ها بندازد. اما باید از رویاپردازی و تخیلات بیرون آمد و جدی تر از همواره مهاجرت خود را دنبال کنید. اما چه چیزی شما را به این کشور می کشاند؟

مهاجرت به نیوزیلند، چطور و چگونه؟

از آب و هوای دلپذیرش گرفته تا تنوع فرهنگی و رشد روز افزون مالی، همه و همه باعث شده این کشور، پتانسیلی بالا برای کار و تحصیل داشته باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا خودتان را برای جهشی بلندپروازانه به نیوزیلند آماده کنید.

این کشور در نیم کره جنوبی در نزدیکی استرالیا و قطب جنوب واقع شده است و از دو جزیره اصلی، جزیره شمالی و جزیره جنوبی، و حدود 600 جزیره کوچک تر تشکیل شده است. علی رغم اینکه کشوری دور افتاده است، نیوزیلند به عنوان یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان، رتبه نهم در شاخص توسعه انسانی و سوم در شاخص آزادی مالی دارد و مقصدی عالی برای علاقه مندان به مهاجرت خارج از اروپا است.

نیوزیلند یکی از جهانی ترین اقتصادهای جهان را دارد. این کشور به شدت به تجارت محصولات کشاورزی به کشورهای استرالیا، اتحادیه اروپا، آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، چین و کانادا وابسته است. بعلاوه، به علت اینکه برای روابط بین المللی خود اهمیت بسیاری زیادی قائل می گردد، نسبت به تغییرات مالی و رکود مالی جهانی نیز بسیار آسیب پذیر است؛ بنابراین اگر به نیوزیلند مهاجرت می کنید، باید انتظار داشته باشید که شرایط مالی سراسر جهان بر روی شرایط زندگی شما تأثیرگذار باشد.

بعضی از بزرگ ترین صنایع نیوزیلند عبارت اند از:

کشاورزی و جنگلداری

ساخت و ساز

آموزش

مهندسی

خدمات بهداشتی و درمانی

اطلاعات مربوط به دستمزدها

طبعا بسته به اینکه در چه منطقه ای از کشور با چه سطحی از تخصص و در چه زمینه ای مشغول به کار می شوید حقوق شما متفاوت خواهد بود.

حداقل دستمزد هر ساعت برای یک هفته کاری 15/75 دلار یا 630 دلار است. به طور کلی می توان گفت که پرداختی بخش دولتی بهتر است و میانه دستمزد در هر ساعت تقریبا 39 دلار است و در مقابل میانه دستمزد بخش خصوصی 27/82 دلار است.

البته، مشاغل زیادی با عایدی بسیار بالاتر در کشور وجود دارد. قضات، مدیران و بعضی از متخصصان در بخش بهداشت و درمان می توانند چیزی بین 300,000 تا 1 میلیون دلار عایدی داشته باشند.

به این ترتیب، تحصیل و مهاجرت به این کشور بدون شک عایدی بالا را برای شما تضمین می نماید، به ویژه اگر در حرفه هایی مهارت دارید که در لیست احتیاجمندی های شغلی طولانی مدت نیوزیلند قرار دارند.

مخارج زندگی

با مهاجرت به کشور نیوزیلند از هزینه نسبتا پایین زندگی نسبت به سایر کشورها لذت خواهید برد. هر چیزی که برای داشتن یک زندگی خوب مهم است، از جمله مسکن و حمل و نقل آسان بسیار مقرون به صرفه تر از بعضی از کشورهای دیگر از جمله انگلستان است. به عنوان مثال، اجاره یک آپارتمان بزرگ در مرکز لندن، تقریبا 2,286 پوند در ماه است، در حالی که اجاره یک آپارتمان به همان میزان در منطقه ای گران قیمت در شهر اوکلند فقط 1686 پوند هزینه خواهد داشت. هزینه های ماهانه زندگی و رفت و آمد نیز بسیار مقرون به صرفه تر از نقاط دیگر است.

ویزای کاری

قاعدتا برای مهاجرت و کار در نیوزیلند به ویزای این کشور احتیاج دارید. اما برای گرفتن ویزا، در بیشتر مواقع، ابتدا احتیاج به یک پیشنهاد کاری دارید. داشتن پیشنهاد کار همواره یک پیش شرط نیست، اما انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که پیشنهاد کاری برای آن ها ضروری نیست. اما، به هر حال، پیشنهاد کاری مطمئنا به پیشرفت کار دریافت ویزا یاری می نماید.

انواع ویزاهای کاری نیوزیلند عبارت اند از:

ویزای احتیاجمندی های شغلی دراز مدت نیوزیلند

این نوع از ویزا برای افرادی مناسب است که در یکی از حرفه هایی مهارت دارند که در لیست احتیاجمندی های شغلی دراز مدت کشور واقع شده است. این لیست شامل بسیاری از حرفه ها در بخش های ساخت و ساز، سلامت و … است.

برای اینکه واجد شرایط دریافت این ویزا به حساب بیایید حتما باید دارای یک پیشنهاد کاری، تجربه کار و مدرک تحصیلی باشید. بعلاوه، 30 ماه قبل از دریافت اقامت دائم باید در نیوزیلند مشغول به کار شوید.

ویزای مهارت های ضروری

این ویزا برای افراد متخصصی است که در یکی از مهارت های موجود در لیست کمبود مهارت های ضروری تخصص دارند. این لیست شامل حرفه های تخصصی در بخش کشاورزی و جنگلداری مانند مزرعه داران مرغداران، بعضی از حرفه ها در بخش های ساخت و ساز و مهندسی از جمله نقشه برداران و مهندسان و در بخش گردشگری است.

برای اینکه واجد شرایط دریافت این ویزا باشید باید پیشنهاد کار داشته باشید، اما برای اینکه یک پیشنهاد کاری معتبر باشد، کارفرمایان باید پیش از استخدام شما اطمینان حاصل نمایند که هیچ شهفرایند نیوزیلندی برای انجام این کار در دسترس نباشد.

ویزای اقامت دائم مهاجرین متخصص

این نوع از ویزا برای افراد متخصصی است که قادر به ارائه پیشنهاد کاری نبوده اند. تنها در صورتی واجد شرایط این نوع ویزا هستید که حرفه شما در لیست مهارت های مورد احتیاج نیوزیلند قرار گرفته باشد و تجربه و مدرک تحصیلی شما به پیشرفت اقتصاد کشور یاری کند.

برای اخذ این ویزا، ابتدا باید به وسیله وب سایت مهاجرت نیوزلند خود درخواست خود را ارائه دهید و منتظر پاسخ بمانید.

ویزای کاری سیلور فرن

این ویزا برای جوانان متخصص 20 تا 35 ساله است. برای اینکه واجد شرایط این ویزا باشید باید شرایط یا تجربه کاری مناسب داشته باشید و بتوانید ثابت کنید که واقعا علاقه مند به یاری به ارتقا شرایط مالی کشور باشید. در هر سال تنها 300 مورد از این ویزا صادر می گردد. فرایند ارائه این ویزا در نوامبر هر سال آغاز می گردد و با پر شدن ظرفیت بسته می گردد.

آیا قصد مهاجرت به نیوزیلند کشوری در همسایگی استرالیا دارید؟ یا کشوری چون کانادا در قاره آمریکا را ترجیح می دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1677

به "مهاجرت به نیوزیلند، چطور و چگونه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به نیوزیلند، چطور و چگونه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید