بازار جهانی کامپیوتر با وجود کمبود تراشه همچنان پر رونق است

به گزارش ارانیوز، بر اساس گزارش های جدید، بازار جهانی کامپیوتر با وجود کمبود تراشه در سه ماهه نخست 2021 عملکرد بسیار خوبی داشته است. طبق تخمین شرکت Gartner، فروش لپ تاپ ها و کامپیوترهای دسکتاپ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 32 درصدی روبه رو شده است. البته شرکت IDC اعلام نموده که این رشد سالانه به 55 درصد می رسد. این یعنی روزهای خوش بازار کامپیوتر کماکان ادامه دارد.

بازار جهانی کامپیوتر با وجود کمبود تراشه همچنان پر رونق است

هر دو شرکت بر روی غیرمعمول بودن این رشد توافق دارند. شرکت Gartner اعلام نموده از سال 2000 که این بازار را زیر نظر گرفته، این سریع ترین رشد بازار کامپیوتر محسوب می گردد و شرکت IDC هم خاطرنشان نموده کاهش فروش در سه ماهه اول نسبت به سه ماهه چهارم سال قبلی، از سال 2012 در کمترین حد خود واقع شده است. طبق آمار Gartner در سه ماهه نخست 2021 حدود 70 میلیون کامپیوتر راهی بازار شده ولی متخصصان IDC عدد 84 میلیون را مطرح نموده اند.

این دو شرکت می گویند اگرچه این آمار فروش قابل توجه است، اما اگر کمبود تراشه نبود احتمالا فروش کامپیوترها در این مدت بیشتر می شد. همان طور که احتمالا می دانید، کمبود جهانی تراشه صنایع مختلفی را درگیر مشکل نموده است. حتی به تازگی گزارشی منتشر شده که اپل به دلیل همین مشکل، فراوری مدل های مختلف مک بوک و آیپد را به تعویق انداخته است.

همچنین گفتنی است که بحران کرونا تقاضا برای خرید کامپیوتر را تحت تأثیر قرار داده و بازگشت به شرایط عادی به احتمال زیاد منجر به تغییر عادات خرید کاربران خواهد شد. اینکه تقاضا همچنان بالا می ماند یا نه هنوز معین نیست، اما هر دو شرکت IDC و Gartner بر این باور هستند که بازار کامپیوتر طی ماه های آینده هم پر رونق باقی می ماند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1303

به "بازار جهانی کامپیوتر با وجود کمبود تراشه همچنان پر رونق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار جهانی کامپیوتر با وجود کمبود تراشه همچنان پر رونق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید