مشخصات فنی مک بوک پرو 2020 به همراه بنچمارک آن لو رفت!

به گزارش ارانیوز، با ورود به سال 2020 باید منتظر رونمایی از مک بوک پرو 2020 هم باشیم. محصولی که معمولا در سه ماه دوم روانه بازار می شود و از آن جایی هم که تا یک هفته دیگر وارد سه ماه دوم سال جاری می شویم، شایعات نیز در رابطه با مک بوک پرو بیشتر از همیشه قوت گرفته. در یکی از این شایعات اما مشخصات فنی و نتایج بنچمارک لپ تاپ جدید اپل لو رفت.

مشخصات فنی مک بوک پرو 2020 به همراه بنچمارک آن لو رفت!

اینطور که به نظر می رسد، اپل قصد دارد در مک بوک پرو 13 اینچی جدید خود، بروزرسانی سخت افزاری چشمگیری را اعمال کرده و این کار را با تجهیز محصول جدید به دهمین نسل از پردازنده های اینتل محقق خواهد کرد. پردازنده هایی که با نام Ice Lake شناخته می شوند.

با توجه به گزارش وب سایت Techradar، شخصی با نام کاربری rogame-@ در توییتر این بنچمارک را ثبت کرده؛ افشاگری که پیش تر بنچمارک گیک بنچ 4 مک بوک پرو 16 اینچی را منتشر کرد و از وجود گرافیک رادئون 5500M در آن خبر داد، قبل از اینکه محصول به صورت رسمی وارد بازار شود و این یعنی منبع مورد نظر قابل اعتماد است. با توجه به نتایج بدست آمده، بهبود سخت افزاری مک بوک پرو جدید در بنچمارک 3DMark Time Spy بسیار قابل توجه بوده و در مقایسه با نماینده سال 2019 اپل، شرایط سخت افزاری واقعا پیشرفت داشته!

مک بوک پرو 13 اینچی که قرار است در سال 2020 راهی بازار شود، طبق این پستی که منتشر شده به یک پردازنده i7-1068NG7 با فرکانس پایه 2.3 گیگاهرتز مجهز شد که در حالت توربو بوست به فرکانس 4.1 گیگاهرتز افزایش می یابد و توان مصرفی آن نیز 28 وات است! 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD، دیگر مشخصه های سخت افزاری این محصول را تشکیل می دهد.

پردازنده A14 اپل می تواند در لپ تاپ های مک بوک پرو نیز مورد استفاده قرار گیرد!

در این بنچمارک می بینیم که مک بوک پرو جدید با مشخصات یاد شده در مقابل مک بوک پرو 13 اینچی سال 2019 قرار گرفته که از پردازنده سری i5-8279U بهره می برد. پردازنده ای که در حالت پایه فرکانس آن به 2.4 و در حالت توربو بوست به 4.1 گیگاهرتز افزایش می یابد. توان مصرفی این پردازنده نیز مشابه محصول جدید 28 وات است اما از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی می بینیم که i7 حدودا 12 و 29 درصد قدرتمندتر است!

هنوز مشخص نیست این پردازنده نیز از پردازشگر گرافیکی آیریس پلاس 655 بهره می برد یا مدل استفاده شده قوی تر است! با این اوصاف وجود 32 گیگابایت رم نشان می دهد مدل های مختلفی از این محصول با میزان رم های مختلف در دسترس خواهد بود. در حال حاضر با مک بوک پرو فعلی کاربران می توانند میزان رم را فقط از 8 گیگابایت به 16 گیگابایت ارتقا دهند و وجود یک نسخه 32 گیگابایتی می تواند خبر بسیار خوبی برای آن ها باشد! به خصوص اینکه این لپ تاپ قرار است نسخه کوچک تر و جمع و جورتر مک بوک پرو 16 اینچی باشد و وجود چنین مشخصه های سخت افزاری فوق العاده در محصولی 13 اینچی بسیار هیجان انگیز خواهد بود!

آیپد پرو 12.9 اینچی با نمایشگر Mini-LED در نیمه دوم 2020 عرضه می شود

البته جای تعجب دارد که چرا این مقایسه با مدل مجهز به i7 نسل هشت صورت نگرفت که می توانست رقیب بهتری برای محصول جدید باشد. مسلما یک پردازنده نسل دهم آن هم در کلاس i7 به راحتی می تواند نمونه سال قبل را در کلاس i5 شکست دهد. این مقایسه نابرابر اگر اتفاقی نبوده باشد جای فکر دارد. به خصوص اینکه فعلا شایعه وجود یک مک بوک پرو 14 اینچی با حاشیه های بسیار کم نیز روی زبان ها افتاده و می توان این مشخصات سخت افزاری را به آن نسبت داد.

هرچه که هست امیدواریم اپل در نسخه های اولیه مک بوک پرویی که در سال جاری راهی بازار می شوند دیگر از صفحه کلید های پروانه ای استفاده نکند و به جای آن از مکانیزم سوئیچ قیچی مک بوک پرو 16 اینچی بهره ببرد. صفحه کلیدی که با توجه به بازخورد بیشتر کاربران، بهترین نمونه ای بوده که در مک بوک پرو مورد استفاده قرار گرفته.

همانطور که در بالا اشاره شد، اپل معمولا در نیمه دوم سال جاری مک بوک پرو را راهی بازار می کند و از آن جایی هم که مدل 13 اینچی سال گذشته در ماه جولای بروزرسانی شد، احتمال اینکه به زودی شاهد رونمایی از مدل جدید باشیم بسیار زیاد است. این احتمال هم وجود دارد که شیوع ویروس کرونا اپل را مجبور به برگزاری رویداد آنلاین کند!

اپل بالاخره مک بوک پرو 16 اینچی را با کیبورد بهتر معرفی کرد

منع: techradar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 508

به "مشخصات فنی مک بوک پرو 2020 به همراه بنچمارک آن لو رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی مک بوک پرو 2020 به همراه بنچمارک آن لو رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید