اولاند: خروج موقت یونان از منطقه یورو مدنظر نخواهد بود

به گزارش ارانیوز، خبرنگاران: رئیس جمهور فرانسه تاکید نمود که خروج موقت یونان از اتحادیه پولی مشترک اروپا مطرح نیست.

اولاند: خروج موقت یونان از منطقه یورو مدنظر نخواهد بود

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در سخنانی در شهر بروکسل در آستانه نشست رهبران عضو یورو توضیح داد که هیچ گونه خروج موقت یونان از منطقه یورو وجود نخواهد داشت. مساله خروج یا عدم خروج یونان است، اینکه آیا یونان در منطقه یورو باقی خواهد ماند یا هیچ یونانی در منطقه یورو وجود نخواهد داشت، ولی در این مورد اروپا یک گام به عقب بازخواهد گشت و دوباره رو به جلو حرکت نخواهد کرد.

اظهارات اولاند یک روز پس از آن بوده است که رسانه های خبری آلمان اعلام کردند که وزارت دارایی این کشور 2 سناریوی احتمالی را برای حل و فصل بحران یونان در نظر گرفته اند: یا اینکه یونان پیشنهادات مربوط به اصلاحات مالی و مالی را ارتقا دهد یا مذاکرات به شرطی از سر گرفته خواهد شد که یونان به مدت 5 سال از منطقه یورو خارج گردد.

نشست رهبران منطقه یورو در بروکسل با هدف آنالیز شرایط بحران یونان برگزار می گردد. همزمان نشست وزرای دارایی منطقه یورو نیز در همین شهر برگزار می گردد. این نشست با هدف دستیابی به یک توافق نهایی برای اعطای یاری های مالی جدید به آتن برگزار می گردد.

یونان و نهادهای مالی بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، یاری های مالی جدیدی دریافت کند.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 611

به "اولاند: خروج موقت یونان از منطقه یورو مدنظر نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولاند: خروج موقت یونان از منطقه یورو مدنظر نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید