روسیه: خط لوله نورد استریم 2 پیش از سرانجام 2020 تکمیل می گردد

به گزارش ارانیوز، وزیر انرژی روسیه روز آدینه گفت که خط لوله گاز نورد استریم 2 که تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته پیش از انتها سال 2020 تکمیل می گردد.

روسیه: خط لوله نورد استریم 2 پیش از سرانجام 2020 تکمیل می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه روز آدینه گفت که خط لوله گاز نورد استریم 2 پیش از انتها سال 2020 میلادی به انتها خواهد رسید.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گفته وزیر انرژی روسیه، از کشتی آکادمیک چرسکی شرکت گازپروم برای تکمیل ساخت خط لوله نورد استریم 2 استفاده خواهد شد، اما زمان بیشتری برای مهیاسازی بیشتر مورد احتیاج است.

این کشتی در حال حاضر در شرق روسیه قرار گرفته است.

هفته گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قانون بودجه دفاعی 2020 آمریکا را امضا کرد که این قانون شامل تحریم خط لوله نورد استریم 2 بوده که قرار است گاز روسیه را به اروپا منتقل کند. پس از اعمال این تحریم ها، شرکت سوئیسی آلسیس که در حال ساخت لوله این خط بود، مشارکت در این پروژه را تعلیق کرد.

خط لوله نورد استریم 2 پروژه مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و 5 شرکت اروپایی ENGIE فرانسه، OMV اتریش، رویال داچ شل انگلیس و هلند، Uniper و Wintershall آلمان است. این خط لوله 745 مایلی دو قلو، سالانه 55 میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد نمود. این خط لوله از آب های منطقه ای دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد عبور می نماید.

در صورت اجرایی شدن این پروژه، میزان ظرفیت انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش پیدا خواهد نمود. در قانون بودجه دفاعی آمریکا، از دولت خواسته شده که ظرف 60 روز شرکت هایی مشارکت کننده در پروژه نورد استریم 2 را شناسایی کند و آن ها را مورد تحریم آمریکا قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 347

به "روسیه: خط لوله نورد استریم 2 پیش از سرانجام 2020 تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: خط لوله نورد استریم 2 پیش از سرانجام 2020 تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید