اعلام آمادگی شرکت های بلژیکی برای مشارکت در طرح جهش مسکن

به گزارش ارانیوز، واهیک شاهینیان، عضو اتاق مشترک ایران و بلژیک با اشاره به اعلام آمادگی صنایع ساختمانی بلژیک برای حضور در بازار مسکن ایران، گفت: حضور صنایع ساختمانی بلژیک در بازار ایران به سال 1386 برمی شود که با شرکت در سمینار ساختمان سازی به روش های صنعتی ایران - بلژیک با حضور سفیر وقت بلژیک در ایران انجام شد و هم زمان با شروع کار طرح مسکن مهر در ایران بود.

اعلام آمادگی شرکت های بلژیکی برای مشارکت در طرح جهش مسکن

وی اضافه نمود: شرکت های بلژیکی در عمل نشان داده اند که تمایل به همکاری در پروژه های ساختمانی با فن آوری های پیشرفته و سرمایه گذاری دارند، اما در آن موقع پیگیری کافی از طرف ایران، انجام نشد.

عضو اتاق مشترک ایران و بلژیک ادامه داد: کار اصلی ما ایجاد کارخانه های متعدد، مرتبط و مکمل مورداحتیاج برای فراوری قطعات اساسی ساختمان با مصالح نوین است به صورتی که نتیجه آن فراوری قطعات اصلی ساختمان که در محل کارخانه بصورت کامپیوترایز با استفاده از روبوت ها و با حذف خطاهای انسانی صورت می پذیرد و با روش ساخت وسازهای خشک در کارخانه به قطعات بزرگ مونتاژ شده و آماده برای انتقال به پروژه ها و نصب و اجرای آسان آن به وسیله مجری ساختمان خواهد بود.

وی تاکید نمود: بعلاوه در زمینه مشارکت برای ساخت مسکن، آماده آنالیز سایر پیشنهادات از سوی ایران هستیم.

شاهینیان در خصوص فراوری انبوه مسکن های مقرون به صرفه قیمت، گفت: در حال حاضر استفاده از روش های نوین ساختمانی و قطعات آماده صنعتی راهگشای توسعه صنعت ساختمان در کشور است. در پروژه های بزرگ انبوه سازی چه در قالب توسعه، چه در قالب توسعه شهرهای تازه، باید از روش های نوین ساختمان سازی و قطعات آماده صنعتی استفاده گردد و فقط در این صورت است که می توان گفت که به دقت لازم در ساخت وساز دست یافته ایم و زمان اجرای پروژه را کوتاه و اجرایی نموده ایم.

مدیرعامل شرکت ساختمانی ایران و بلژیک اضافه نمود: سرمایه بزرگ را با این روش می توان بیمه کرد و به ساختمان های مقاوم در برابر زلزله دست یافت، به خصوص برای کشور ما که بر روی کمربند زلزله واقع شده است کسب اطمینان از مقاومت ساختمان در برابر زلزله امری لازم و لازم است.

وی توضیح داد: با استفاده از روش های تازه ساخت وساز، صرفه جویی های قابل توجهی در مصالح مصرفی ساختمان مانند فولاد و سیمان و سایر مصالح صورت می گیرد. در پی آن روش های تازه ساخت وساز امکاناتی را مانند عایق کاری آسان ساختمان در اختیار ما قرار می دهد که می تواند صرفه جویی در ساختمان را برای ما به ارمغان بیاورد و از هدر رفتن بخش بزرگی از انرژی کشور جلوگیری کند.

شاهینیان بیان داشت: بعلاوه این روش های ساخت وساز فواید زیادی از جمله افزایش طول عمر ساختمان ها و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری در این بخش را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت ساختمانی ایران و بلژیک ادامه داد: چنانچه اصرار به اجرای پروژه ای بزرگ داشته باشیم با کمبود مصالح ساختمانی سنتی در کشور روبرو می شویم چراکه حجم فراوری کنونی همین مصالح سنتی تنها برای گذران کارهای فعلی ساختمانی کشور است و توان تأمین مصالح پروژه های بزرگ و تازه را ندارد. چنانکه بخواهیم دوباره در توسعه فراوریات مصالح سنتی سرمایه گذاری کنیم اشتباهات گذشته را تکرار می کنیم.

وی گفت: کشور بزرگ ایران احتیاج به همکاری واقعی و مستقیم با قدرت های بزرگ فراوری و فناوران پیروز بزرگ ساختمانی دارد تا بتواند احتیاجهای انباشته ساختمانی خود را به برترین وجه مدیریت کند و نباید در چنین موقعیتی که سال ها به توسعه این صنایع توجه ننموده ایم و به فنّاوری های کشورهای کم پیشرفته پیوند بزنیم که خود کپی بردارهای نه چندان خوبی از صنایع پیشرفته تر از خودشان هستند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1666

به "اعلام آمادگی شرکت های بلژیکی برای مشارکت در طرح جهش مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی شرکت های بلژیکی برای مشارکت در طرح جهش مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید