اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده از دوشنبه اجرایی می گردد

به گزارش ارانیوز، تهران (پانا) - معاون سازمان امور مالیاتی گفت قانون مالیات بر ارزش افزوده ای که از 13 دی ماه اجرایی می گردد مالیات جدیدی در کشور نیست و اصلاحیه همان مالیات بر ارزش افزوده قبلی است.

اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده از دوشنبه اجرایی می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمد مسیحی، معاون عایدی های مالیاتی سازمان امور مالیاتی، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده ای که از 13 دی ماه (دوشنبه) اجرایی می گردد مالیات جدیدی در کشور نیست و جایگزین همان مالیات بر ارزش افزوده ای است که 13 سال در کشور اجرایی و عملیاتی شده است.

او ادامه داد: استفاده از تجربه 13 ساله، آنالیز نقدها، پیشنهادات ذینفعان و فعالان مالی و استفاده از تجربه سایر کشور ها باعث شد تا در این قانون اصلاحات و بازنگری هایی صورت بگیرد.

مسیحی گفت: این مالیات بر مصرف است و اشخاص و مصرف نمایندگان به نسبت و درصدی از مصرفشان این مالیات را پرداخت می نمایند. برطرف ابهامات فنی و اجرایی، بازنگری در معافیت های قانون مالیات بر ارزش افزوده، متناسب سازی جرائم مالیاتی و موضوع اصلاح دادرسی نظام مالیاتی از مهم ترین تغییرات بود. بخش های مختلف مانند بخش کشاورزی بخش فراوری هم در این اصلاحیه پیش بینی و عملیاتی شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1661

به "اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده از دوشنبه اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده از دوشنبه اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید