در جلسه ضرغامی با صاحبان کشتی های کروز چه گذشت ؟

به گزارش ارانیوز، تهران (پانا)-و زیر میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی از برگزاری جلسه با صاحبان شناورهای بزرگ تفریحی و تسریع ابلاغ آیین نامه سوخت یارانه ای به این شناورها خبر داد.

در جلسه ضرغامی با صاحبان کشتی های کروز چه گذشت ؟

سیدعزت الله ضرغامی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت امروز (یکشنبه 6 شهریور 1401) پس از جلسه با صاحبان شناورهای بزرگ تفریحی با آقای سعید محمد (دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور) در مورد آمادگی اسکله و خدمات فنی در کیش و همچنین با آقای جواد اوجی (وزیر نفت) در مورد تسریع در ابلاغ سوخت یارانه ای صحبت کردم.

وزیر میراث فرهنگی شرح داد: هر دو بزرگوار اقدام کرده اند.

وزیر میراث فرهنگی جهانگردی و صنایع دستی شب گذشته در برنامه تلویزیونی جهان آرا گفته بود که امروز با مسئولان دو کشتی تفریحی جلسه دارد.

به گفته ضرغامی یکی از این شناورها ظرفیت 1700 جهانگرد و یکی هم ظرفیت 1200 جهانگرد را دارد.

وزیر میراث فرهنگی پیشتر گفته بود که به شناورهای بزرگ تفریحی (کشتی های کروز) سوخت یارانه ای اختصاص خواهد یافت که هزینه سفرهای دریایی را به شدت کاهش می دهد و منجر به توسعه جهانگردی دریایی می شود. به طور مثال سوخت یک کروز با ظرفیت 1000 نفر از 60 میلیارد تومان به 50 میلیون تومان کاهش می یابد.

کشورمان با بیش از 5400 کیلومتر ساحل در شمال و جنوب و مجموع جزایر فرصت مناسبی برای توسعه جهانگردی دریایی است.

راه اندازی کشتی ها و شناورهای بزرگ در خلیج فارس و اختصاص سوخت یارانه ای فراهم کردن تاسیسات لازم برای پهلو گرفتن این نوع کشتی ها به ویژه در جزیره کیش، فرصت سفر هموطنان به قطر و ورود تماشاچیان جام جهانی 2022 از مبدا قطر به ایران را در زمان برگزاری این رویداد (آبان و آذر 1401) تسهیل می کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1828

به "در جلسه ضرغامی با صاحبان کشتی های کروز چه گذشت ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جلسه ضرغامی با صاحبان کشتی های کروز چه گذشت ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید