از رایزنی های پارلمانی تهران-مسکو رضایت دارم؛ مجالس بر توسعه روابط تأکید نمایند

به گزارش ارانیوز، سفیر فدراسیون روسیه در تهران گفت: توسعه ارتباطات مجلس های دو کشور تسهیل کننده روابط ایران و روسیه هستند ضمن اینکه می توانند به دولت ها برای توسعه رایزنی ها فشار بیاورند.

از رایزنی های پارلمانی تهران-مسکو رضایت دارم؛ مجالس بر توسعه روابط تأکید نمایند

لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در تهران در گفت وگو با خبرنگار دفاتر منطقه ای خبرنگاران با اشاره به روابط مجلسی تهران و مسکو گفت: من از میزان روابط و رایزنی های مجلسی دو کشور رضایت دارم. ضمن اینکه نمایندگان مجالس دو کشور در این زمینه با یکدیگر گفت وگو داشته و فعال هستند.

وی اضافه نمود: رفت وآمدهای بسیار منظمی برای توسعه مبادلات مجلسی بین مجالس ایران و روسیه در سطوح مختلف برقرار است ضمن اینکه رؤسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و دوما و سنای فدراسیون روسیه ملاقات های مستمری با یکدیگر دارند.

سفیر روسیه در تهران توضیح داد: در حاشیه اجلاس بین المجالس جهانی (IPU) علی لاریجانی رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران و ماتویینکو رئیس مجلس سنای فدراسیون روسیه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

جاگاریان اظهار امیدواری کرد: روز به روز بر رایزنی های دو کشور به ویژه در حوزه مجلسی اضافه نموده شده و دیدگاه های مشترک ایران و روسیه به یکدیگر نزدیک تر گردد.

وی درباره نقش مجلس های دو کشور در راهبردی شدن روابط ایران و روسیه گفت: مجلس دو کشور تکمیل کننده روابط هستند که توسعه مبادلات در سطوح مختلف مجالس دو کشور می تواند در بخش های مختلف به ویژه توسعه مبادلات مالی و رایزنی های سیاسی مفید باشد.

سفیر روسیه در تهران گفت: مجالس ایران و روسیه می تواند راستا همکاری های وزارتخانه های دو کشور را هموار نموده و فعالیت ها را توسعه دهند.

وی اضافه نمود: توسعه مبادلات مجلس های دو کشور تسهیل کننده روابط ایران و روسیه هستند ضمن اینکه می توانند به دولت های ایران و روسیه برای توسعه رایزنی ها فشار بیاورند.

جاگاریان در خاتمه گفت: بعضی اوقات برای توسعه مناسبات دو کشور در بخش های مختلف باید نمایندگان مجلس به دولت فشار بیاورند. ضمن اینکه باید کوشش کنیم با استفاده از فرصت لازم روابط ایران و روسیه بیش از پیش گسترش پیدا کند.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 187

به "از رایزنی های پارلمانی تهران-مسکو رضایت دارم؛ مجالس بر توسعه روابط تأکید نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رایزنی های پارلمانی تهران-مسکو رضایت دارم؛ مجالس بر توسعه روابط تأکید نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید