اتحادیه اروپا: تا شروع گذار سیاسی در سوریه تحریم ها ادامه دارد

به گزارش ارانیوز، اتحادیه اروپا اعلام نمود تا پیش از شروع فرایند انتقالی در سوریه تحریم های اعمال شده علیه این کشور را لغو نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا: تا شروع گذار سیاسی در سوریه تحریم ها ادامه دارد

با ما سفر کنید و با تورهای ارزان قیمت اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تأکید کرد که این اتحادیه از اجرای تحریم های اعمال شده علیه سوریه قبل از آغاز گذار سیاسی در این کشور دست نخواهد کشید.

بورل در سخنرانی خود در جریان جلسه عمومی مجلس اروپا برای بحث در خصوص بحران سوریه که از سال 2011 آغاز شده، گفت: من 25 مارس رئیس مشترک پنجمین کنفرانس درباره آینده سوریه خواهم بود. باید با گی یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گیرسن پشتیبانی خود را برای یافتن راه حلی سیاسی درخصوص این بحران مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل اعلام کنیم. فرایند سیاسی باید همزمان با تصویب قانون اساسی جدید و انتخابات آزاد آغاز گردد.

بورل اضافه نمود: ما باید یاری و بر بازسازی سوریه تمرکز کنیم. ما آماده پشتیبانی هستیم اما کار به روش معمول گزینه ما نیست.

وی ادامه داد: ما باید فشار خود را ادامه دهیم. لغو تحریم ها و حمایت از بازسازی سوریه تا قبل از آغاز انتقال سیاسی اتفاق نمی افتد. این همان معنای پیغام کنفرانس بروکسل است.

بورل در این اظهارات مداخله جویانه با طرح ادعاهایی علیه نظام سوریه، دمشق را به سنگ اندازی در جهت مذاکرات متهم کرد ومدعی شد: فرایند سیاسی سازمان ملل که از برگزاری انتخابات دموکراتیک در سوریه حمایت می نماید کاملاً متوقف شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1217

به "اتحادیه اروپا: تا شروع گذار سیاسی در سوریه تحریم ها ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: تا شروع گذار سیاسی در سوریه تحریم ها ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید