بشار اسد: حامیان تروریسم مانع بازگشت پناهجویان سوری می شوند

به گزارش ارانیوز، رئیس جمهور سوریه در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس بین المللی پناهجویان سوری در دمشق با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت واقعی از کشورش در مبارزه با تروریسم،بیان کرد که بعضی از کشورهای حامی تروریسم، در فرآیند بازگشت آوارگان سوری مانع تراشی می نمایند.

بشار اسد: حامیان تروریسم مانع بازگشت پناهجویان سوری می شوند

به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاحیه کنفرانس دو روزه پناهنجویان سوری ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت از دمشق در مبارزه با تروریسم، از کوشش تهران برای حمایت واقعی از سوریه و کاهش تبعات محاصره این کشور تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بعضی از کشورهای حامی تروریسم، مانع تسهیل بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان می شوند، اضافه نمود: بعضی کشورهای غربی و منطقه ای از آوارگان سوری به عنوان اهرم فشار و برگه سیاسی برای چانه زنی و امتیازگیری از دمشق سوء استفاده می نمایند.

رئیس جمهوری سوریه تاکید نمود که در حال حاضر بیشتر پناهندگان و آوارگان سوریه خواهان بازگشت به کشورشان هستند.

اسد با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی با حمایت از تروریسم، سوری ها را از کشورشان آواره کردند، توضیح داد: این کشورهای حامی تروریسم سعی می نمایند با ارعاب و تطمیع مانع بازگشت آنها شوند، ولی ما برای بازگرداندن همه آوارگان به سوریه کوشش می کنیم.

رئیس جمهور سوریه گفت: من اطمینان دارم که این کنفرانس زمینه مناسبی را برای همکاری بین ما در مرحله بعدی ایجاد خواهد نمود تا این بحران انسانی ناشی از بزرگترین حمله وحشیانه غرب در تاریخ معاصر به انتها برسد.

اسد در انتها ابراز امیدواری کرد که نتایج و خروجی این کنفرانس بتواند نقش مستقیمی در بازگشت آوارگان به سوریه که اکنون ده سالی است مقاومت می نمایند، ایفا نماید.

لزوم افزایش مشارکت در بازسازی سوریه

علی اصغر خاجی دستیار اشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی نیز ضمن شرکت در کنفرانس پناهندگان سوریه خاطرنشان کرد که مشکل پناهندگان، نتیجه جنگ تحمیلی علیه سوریه است.

خاجی اضافه نمود: بعضی از کشورهایی که در حمایت از تروریسم با شکست روبرو شدند با اعمال تحریم های اقتصادی ظالمانه علیه سوریه، ملت این کشور را مجازات می نمایند.

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران که به عنوان نماینده تهران در اجلاس آورگان سوریه مشارکت نموده است، تأکید کرد که دولت آمریکا علی رغم شیوع ویروس کرونا تحریم های خود علیه مردم سوریه را تشدید نموده است.

وی در ادامه با تاکید بر حل سیاسی بحران سوریه گفت که جامعه بین الملل خواهان افزایش یاری ها و مشارکت در بازسازی سوریه است، تا فرایند بازگشت آورگان سریع تر صورت گیرد.

تحریم های غیرقانونی

در همین حال، فنگ بیاو سفیر چین در سوریه در سخنانی بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه تاکید نمود و گفت: برای حل مساله پناهندگان سوری باید یک سری تدابیر سیاسی، اقتصادی و امنیتی به صورت همزمان اتخاذ گردد.

وی در ادامه از تحریم های آمریکا عیله سوریه انتقاد کرد و اضافه نمود: ادامه این تحریم ها، اقدامی غیر قانونی است و باید از دولت سوریه حمایت کرد.

دیپلمات چینی ریشه کردن کردن تروریسم را شرطی مهم برای بازگشت آوارگان سوری خواند و توضیح داد: باید تروریسم در سوریه ریشه کن گردد و منابع اقتصادی و آموزشی آن خشکانده گردد.

نماینده روسیه نیز ضمن نشست در این نشست خاطرنشان کرد که بازگشت پناهندگان سوریه احتیاج به حمایت کامل جامعه جهانی دارد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1012

به "بشار اسد: حامیان تروریسم مانع بازگشت پناهجویان سوری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بشار اسد: حامیان تروریسم مانع بازگشت پناهجویان سوری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید