آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد مذاکرات سازش را رد کردند

به گزارش ارانیوز، جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به تیراندازی مستقیم متهم نموده و فشارها برای گفتگوهای مستقیم را رد کردند.

آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد مذاکرات سازش را رد کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دو کشور در مرز مشترک اقدام به تیراندازی مستقیم نموده و با وجود درگیری های بیشتر در منطقه مورد مناقشه ناگورنو- قره باغ که تهدیدی برای بروز یک جنگ تمام عیار به شمار می رود، مصاحبههای مستقیم را رد نموده اند.

این رویدادها نشان دهنده افزایش بیشتر درگیری ها با وجود درخواست های فوری از سوی آمریکا، روسیه و سایر کشورها برای متوقف کردن این درگیری هاست.

این درگیری ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان نگرانی هایی را درباره حفظ ثبات در منطقه قفقاز جنوبی که کریدور خطوط لوله نفت و گاز به سوی بازارهای جهانی است، به وجود آورده است.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان هرگونه احتمال مصاحبه را رد کرد و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان نیز خاطرنشان کرد، تا وقتی درگیری ها ادامه دارند مصاحبهیی صورت نمی گیرد.

نخست وزیر ارمنستان به یک شبکه تلویزیونی روسی گفت: جامعه بین الملل باید به صورت قاطع تهاجم جمهوری آذربایجان و اقدامات ترکیه را محکوم کند و از ترکیه بخواهد تا از منطقه خارج گردد. حضور نظامی ترکیه در این منطقه باعث افزایش تنش و درگیری در مقیاس بزرگتر می گردد.

رئیس جمهوری آذربایجان نیز ارمنستان را به دست کاری در اصل ماجرا متهم کرد و گفت: ترکیه بخشی از این درگیری نیست. اصلا نیازی به این مساله نیست. جمهوری آذربایجان ده ها هزار تن از نیروهای ذخیره را فراخوانده است. ما خودمان می توانیم مهاجمان را مجازات کنیم تا دیگر جرات نداشته باشند دست به چنین اقداماتی بزنند.

در جریان درگیری های اخیر بین دو کشور ده ها تن کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی شده اند.

پس از یک مصاحبه پشت درهای بسته در روز سه شنبه، شورای امنیت سازمان ملل نگرانی خود را بابت درگیری ها اعلام و استفاده از زور را محکوم و از درخواست دبیرکل برای یک توقف سریع درگیری ها حمایت کرد.

در همین حال، کرملین گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تلفنی با نخست وزیر ارمنستان برای دومین بار از شروع درگیری ها در منطقه مذکور مصاحبه داشت و گفت، تمامی طرف ها باید اقداماتی را در راستای کاهش تنش در نظر بگیرند.

کرملین تماس بین پوتین و رئیس جمهوری آذربایجان را علنی ننموده است.

کرملین خاطرنشان کرد، مسکو با ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان تماس دارد و هرگونه مذاکره برای اماده سازی یاری های نظامی برای طرف های مخالف تنها به آتش جنگ می افزاید.

جو بایدن، کاندیدای دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نیز در توئیتی نوشت: همزمان با افزایش تلفات در منطقه ناگورنو - قره باغ، دولت ترامپ باید هرچه سریعتر با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان به منظور کاهش تنش مصاحبه کند. همچنین دیگر کشورها چون ترکیه باید از درگیری ها کنار بکشند.

نخست وزیر ارمنستان نیز در مصاحبهیی با بی.بی.سی گفت، نیروهای جمهوری آذربایجان به روستاها و شهرها در ناگورنو-قره باغ و مناطق داخلی ارمنستان روز سه شنبه شلیک کردند. تلفات هم در میان غیرنظامیان و هم در میان نظامیان است. ده ها تن کشته و صدها تن نیز زخمی شده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 866

به "آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد مذاکرات سازش را رد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد مذاکرات سازش را رد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید