تاکید مسکو و آنکارا بر ادامه همکاری های نظامی در سوریه

به گزارش ارانیوز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در گفت و گوی تلفنی بر اقدامات مشترک نظامیان دو کشور در سوریه تاکید کردند.

تاکید مسکو و آنکارا بر ادامه همکاری های نظامی در سوریه

بهترین تجربه سفر را با تور شهرهای ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین و اردوغان در این گفت و گوی تلفنی بر اهمیت اقدامات مشترک نظامیان دو کشور برای جلوگیری از تشدید تنش ها در منطقه ادلب و شمال شرق سوریه تاکید نمودند.

دو طرف بعلاوه توافق کردند که برای نابودی به جای مانده گروه های تروریستی در این دو منطقه با یکدیگر همکاری نمایند.

روسیه و ترکیه از چند سال پیش در مساله ادلب از جمله ایجاد مرکز عاری از تنش همکاری می نمایند و آنکارا به مسکو وعده داده است که در ادلب برای جداسازی معارضان سوری از تروریست ها همکاری می نماید اما در این مساله مشکلاتی وجود دارد و تروریست ها همچنان در این منطقه سوریه حضور و فعالیت دارند.

در این گفت و گوی تلفنی، مسائل مهم مربوط به همکاریهای روسیه و ترکیه در عرصه های مختلف مطرح شد و اردوغان از پوتین بخاطر تصمیم طرف روسی برای ازسرگیری پروازها به ترکیه و هم شروع ارسال واکسن ضدکرونای اسپوتنیک وی به این کشور قدردانی کرد.

به گزارش کرملین پوتین و اردوغان بعلاوه درخصوص مساله قره باغ گفتگو و عملکرد مرکز روسی -ترکی برای کنترل آتش بس در قره باغ را مثبت ارزیابی کردند.

رئیس جمهوری ترکیه بر حمایت از کوشش های روسیه برای تامین شرایط اجرای کامل توافق سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان مورخه 9 نوامبر سال 2020 و 11 ژانویه 2021 تاکید نمود.

در بیانیه کرملین آمده است: دو طرف بر آمادگی برای هماهنگی اقدامات ازجمله برای توسعه و پیشرفت و بازسازی زیرساخت های این منطقه (قفقاز جنوبی) تاکید نمودند.

پوتین بعلاوه برداشت های خود از مذاکرات اخیر خود با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ژنو را برای همتای ترکیه ای خود بازگو کرد. ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1439

به "تاکید مسکو و آنکارا بر ادامه همکاری های نظامی در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مسکو و آنکارا بر ادامه همکاری های نظامی در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید