کرونا در اروپا، از شیوع در مدارس آلمان تا اعتماد کم اروپایی ها به واکسن

به گزارش ارانیوز، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که بر اساس یک آنالیز اروپاییان نسبت به دیگر مناطق جهان اعتماد کمتری به واکسن ها دارند و شیوع کرونا در بعضی مناطق آلمان هم منجر به قرنطینه و تعطیلی بعضی مدارس شده است.

کرونا در اروپا، از شیوع در مدارس آلمان تا اعتماد کم اروپایی ها به واکسن

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی خود را نشان می دهد و بار دیگر مقامات این اتحادیه را برای مهار کرونا به تکاپوی بیشتری واداشته است.

آلمان برنده بسته مالی کرونایی کمیسیون اروپایی

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحدیه اروپا حاکی از آن است که بر اساس پیش بینی کمیسیون اروپایی آلمان برنده سیستم توزیع جدید مبالغ میلیاردی از برنامه مالی کرونایی خواهد بود. بر اساس ارقام موجود جمهوری فدرال آلمان می تواند 7.27 درصد یارانه از این برنامه توسعه و تسهیلات را دریافت کند. این شامل 22.7 میلیارد یورو از مجموع 312.5 میلیارد یورو از مبلغ کل این صندوق کمکی است.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه جولای در نشستی ویژه و بعد از مذاکراتی فشرده و مناقشاتی گسترده روی این بسته مالی کرونایی توافق کردند.

اعتماد به واکسن در اروپا کم تر از دیگر مناطق جهان

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که اعتماد شهروندان آلمانی به واکسن ها بین سال های 2015 و 2019 افزایش پیدا نموده است. نتایج این آنالیز نشان می دهد که حدود 69 درصد شهروندان آلمانی واکسن را مهم ارزیابی می نمایند. در سال 2019 هم 59 درصد شهروندان واکسن را ابزاری موثر در برابر بیماری ها ارزیابی کردند.

در این آنالیز که یک تیم تحقیقاتی در لندن از بین 149 کشور جهان انجام داده اند از 284 هزا نفر سوالاتی شده است. این آنالیز بین سپتامبر 2015 و دسامبر 2019 صورت گرفته است. این آنالیز به منظور ارزیابی امنیت، تاثیر و اهمیت واکسن ها صورت گرفته است.

این آنالیز نشان می دهد که اعتماد به واکسن در اروپا کم تر از دیگر بخش های جهان است. اعتماد شهروندان به واکسن تحت تاثیر پایداری سیاسی یک کشور و اطلاعات غلط منتشر شده در اینترنت است.

مدیر این آنالیز تحقیقاتی بر این عقیده است که درباره واکسن کرونا بسیاری نگران سرعت فراوری آن هستند. اما واقعیت این است که مردم به سرعت فراوری علاقه ای ندارند بلکه بیشتر خواهان دقت، ایمنی و تاثیرگذاری آن هستند.

کاهش محدودیت های سفر در فنلاند

دولت فنلاند هم اعلام نموده که محدودیت های سفر برای مهار کرونا را کاهش می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از شنبه هفته آینده مسافران از کشورهای سوئد و آلمان می توانند بدون قرنطینه به این کشور سفر نمایند.

پرتغال در لیست مناطق خطر کرونایی انگلیس

انگلیس هم قرنطینه دو هفته ای مسافران از کشور پرتغال را در دستور کار قرار می دهد.

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان در برلین

شمار مبتلایان به کرونا در برلین هم افزایش چشمگیری داشته است. شمار مبتلایان روزانه در پایتخت آلمان روز پنج شنبه 139 مورد بود این در حالی است که در روز قبل از آن شمار مبتلایان روزانه در برلین تنها 72 مورد بود.

تشدید قواعد قرنطینه در اوکراین

آلیگ نمچینوف معاون نخست وزیر اوکراین هم اعلام نمود که قوانین قرنطینه به منظور جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کووید-19 در این کشور تشدید می گردد، از جمله اینکه فعالیت استادیوم ها، هتل ها و کلیه رویدادهای دسته جمعی با شرکت بیش از 100 نفر از تاریخ 14 سپتامبر (24 شهریور ماه) برای مدت دو هفته در کی یف، پایتخت این کشور، ممنوع خواهد بود.

به گفته وی، شهر کی یف در شرایط نارنجی محدودیت های قرنطینه نهاده شده است، در حالی که پیش از این شرایط زرد بود.

ر اساس قوانین قرنطینه مطابقتی، در مناطق نارنجی، برگزاری رویدادهای جمعی با مشارکت بیش از 100 نفر و همچنین حضور بیش از یک نفر در هر 20 متر مربع ممنوع است. علاوه بر این، فعالیت خوابگاه ها، هتل ها، سالن های ورزشی، مراکز تناسب اندام و فعالیت اردوگاه های بچه ها، ممنوع است. علاوه بر این، فعالیت موسسات سرگرمی نیز محدود خواهد بود.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشره از سوی وزارت بهداشت اوکراین، تا به امروز در این کشور، 145 هزار و 612 مورد عفونت ویروس کرونا ثبت شده، 3 هزار و 23 بیمار فوت نموده و 65 هزار و 877 نفر هم بهبود یافته اند.

کادر درمان مادرید اعتصاب می نمایند

با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در مادرید اسپانیا و فشارهای بالایی که به کادر درمان در این منطقه وارد می گردد آن ها اعلام نموده اند که در اعتراض به این شرایط در 7 مهرماه اعتصاب می نمایند.

اتحادیه پزشکی در مادرید و اطراف آن در بیانیه ای درروز پنج شنبه اعلام نمود که این اتحادیه سال هاست که از کمبود منابع مالی و پرسنلی رنج می برد.

در این بیانیه آمده است: این بیماری همه گیر در ماه های گذشته به بدتر شدن غیر قابل قبول شرایط منجر شده است. رئیس منطقه مادرید هم چندین بار درخواست ها برای ملاقات و بحث درباره مسائل مربوطه را نادیده گرفته است.

مادرید در اوایل امسال میلادی و هم زمان با شیوع کرونا دراسپانیا به عنوان کانون شیوع این بیماری مطرح شد و به شدت تحت تاثیر عواقب این بیماری همه گیر نهاده شد و حالا هم دوباره با موج دوم شیوع کرونا روبرو شده و آمار مبتلایان جدید در این شهر به شدت در حال افزایش است.

وزارت بهداشت اسپانیا روز پنج شنبه از ابتلای 4137 مورد جدید به کرونا در اسپانیا اطلاع داد که 1509 مورد یعنی بیش از 35 درصد مبتلایان از مادرید بوده اند.

بالاترین رکورد ابتلای روزانه در فرانسه

وزارت بهداشت فرانسه روز گذشته از ابتلای حدود 10 هزار فرانسوی به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که بالاترین ابتلای روزانه در این کشور از زمان شیوع کرونا است.

فرانسه با حدود 67 میلیون نفر جمعیت یکی از کشورهایی است که به شدت تحت تاثیر عواقب شیوع کرونا قرا گرفته است. قرار است امروز (آدینه) دولت فرانسه درباره اقدامات جدیدی برای مهار کرونا نشستی را برگزار کند.

اقتصاد فرانسه هم بشدت تحت تاثیر شیوع کرونا نهاده شده است. اداره آمار ملی فرانسه (اینسه) روز سه شنبه افزایش نرخ بیکاری به 9.5 درصد را تا خاتمه امسال میلادی برای این کشور پیش بینی کرد که حدود 1.4 درصد بیشتر از سال گذشته است.

بر اساس آمارهای اعلام شده در ماه های آوریل تا ژوئن بازده مالی فرانسه حدود 13.8 درصد کاهش داشت و کارشناسان برای تمام سال انتظار کاهش 9 درصدی بازده مالی را دارند. این در حالی است که دولت فرانسه کاهش 11 درصدی بازده مالی در امسال میلادی را پیش بینی می نماید.

دولت برای مقابله با این مسئله هفته گذشته یک بسته مالی 100 میلیارد یورویی را در دستور کار قرار داد. پاریس در امسال میلادی انتظار بیکار شدن حدود 800 هزار نفر دیگر برای امسال میلادی را دارد.

افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در جمهوری چک

جمهوری چک هم از ابتلای 1382 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده که دومین رکورد بالای مبتلایان روزانه در هفته جاری محسوب می گردد.

دولت چک برای مهار کرونا بعضی محدودیت ها در این کشور را تشدید نموده است. بر اساس آمارهای منتشر شده تا به حال بیش از 32 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و بیش از 400 نفر هم دراثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جمهوری چک حدود 10.7 میلیون سکنه دارد. وزات امور خارجه آلمان هم روز چهارشنبه هشدارهای سفر به پایتخت چک را اعلام نمود. دولت چک هم برای مقابله با مهار کرونا از روز گذشته محدودیت ها در این کشور را تشدید نموده است.

اپوزیسیون در این کشور این انتقاد را به نخست وزیر وارد می نمایند که خیلی دیر عمل نموده است. یکی از رهبران اپوزیسیون در مجلس اعلام نموده است که امروز بر همگان واضح است که گسترش این ویروس عملا از کنترل خارج شده است.

اقتصاد انگلیس هم با سرعت پایین از حالت رکود کرونایی خارج می گردد. بر اساس اطلاعات اداره آمار انگلیس در ماه جولای بازده مالی در این کشور نسبت به ماه پیش حدود 6.6 درص افزایش داشته است.

نهادهای بهداشتی در آلمان هم از ابتلای 1484 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داده اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که کرونا با سرعت بالایی در کشورهی اروپایی در حال گسترش است و تا به حال در اسپانیا 554143 نفر به کرونا مبتلا شده و 29699 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 358138 نفر به کرونا مبتلا شده و 41608 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

فرانسه هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قار گرفته و تا به حال 353944 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 30813 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 283180 نفر به کرونا مبتلا شده و 35587 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم 258107 نفر به کرونا مبتلا شده و 9419 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

شیوع کرونا در مدارس آلمان

چند روز بعد از باز شدن مدارس در آلمان و ایالت بایرن تست کرونای 44 معلم و 66 دانش آموز در این ایالت مثبت شده و 227 معلم 1066 دانش آموز به قرنطینه رفته اند. این در حالی است که تازه از روز سه شنبه مدارس در ایالت بایرن باز شده بود.

در ایالت رایلند-فالتز آلمان روز پنج شنبه برای اولین بار بعد از تعطیلات تابستان کسف مواردی از ابتلا به کرونا منجر به بسته شدن یکی از مدارس شد. حدود 880 دانش آموز باید فعلا در خانه بمانند و به مدرسه نیایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 909

به "کرونا در اروپا، از شیوع در مدارس آلمان تا اعتماد کم اروپایی ها به واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از شیوع در مدارس آلمان تا اعتماد کم اروپایی ها به واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید