هشدار سیلاب در شمال تهران

به گزارش ارانیوز، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از بارش باران در تمام نقاط استان تهران و به ویژه منطقه ها شمالی و شرقی این استان خبر داد و نسبت به سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد.

هشدار سیلاب در شمال تهران

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی بارش باران و وقوع رعد و برق در شهرهای شمالی و شرقی استان تهران از سوی سازمان هواشناسی گفت: طبق گزارش هواشناسی در نقاط سردسیر رگبار برف، در گردنه ها و جاده های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف و وزش باد شدید لحظه ای پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس به مردم نسبت به آب گرفتگی معابر و ایجاد روان آب هشدار می دهیم. لازم است که مردم با توجه به شرایط و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها از این نقاط فاصله گرفته و تمهیدات لازم را بیاندیشند. همچنین توصیه می شود که مردم از صعود به ارتفاعات به ویژه در منطقه ها شمالی استان تهران، اسکان در حاشیه رودها و مسیل ها و نیز تردد غیرضروری پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی نیز هشدار داد و گفت: به همه کشاورزان توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خسارت ناشی از وقوع مخاطرات مذکور را در دستور کار داشته باشند.

وی اضافه کرد: در زمان بارندگی، افزایش روان آب در شهرها مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می آورد که اختلال در رفت و آمد در زمان بارندگی و آب گرفتگی واحدهای مسکونی و تجاری از جمله آنها است. در زمان شدت بارندگی با تبدیل خیابان ها به مسیر عبور آب، عملاً خسارت های زیادی به شهر و شهروندان وارد می شود و در این خصوص به مردم شهرهای شمالی و شرقی استان تهران توصیه می شود تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

یزدی مهر در عین حال از اعلام آماده باش به دستگاه های امدادی و خدماتی نیز خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی اجرا شده اداره کل مدیریت بحران استان تهران به تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و ... اعلام آماده باش کرده و این دستگاه ها نیز برای امدادرسانی به هرگونه حادثه احتمالی از آمادگی لازم برخوردارند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1884

به "هشدار سیلاب در شمال تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سیلاب در شمال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید