مجوز صادرات 300 هزار راس دام غیر مولد صادر شد

به گزارش ارانیوز، وزیر جهاد کشاورزی مجوز و دستورالعمل صادرات 300 هزار راس دام غیر مولد عشایر کشور را ابلاغ کرد.

مجوز صادرات 300 هزار راس دام غیر مولد صادر شد

به گزارش خبرنگاران، بر اساس این دستورالعمل، اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایرانیان به عنوان مباشر شرکت پشتیبانی امور دام نسبت برای صادرات دام سبک غیرمولد عشایر با رعایت پروتکل سازمان دامپزشکی کشور مشخص شده است.

سازمان دامپزشکی کشور موظف است حداکثر ظرف 48 ساعت نسبت به صدور گواهی لازم در مبدأ قرنطینه نگهداری از طریق مباشر اقدام کند و سازمان امور عشایر ایران نیز به عنوان دستگاه ناظر بر فرآیند صادرات دام عشایر نظارت می کند.

همچنین بر اساس دستورالعمل ابلاغی، صادرات 300 هزار راس دام عشایر با رعایت برنامه زمان بندی مرحله ای به صورت 50 هزار راس در هر مرحله که سه مرحله آن قطعی بوده و مراحل بعد نیز منوط به بررسی آثار اقتصادی صادرات دام زنده بر قیمت گوشت در داخل کشور است و مبادی خروجی دام نیز براساس یک خروجی به ازای هر یک کشور خارجی (مقصد صادرات) مشخص شده است.

براساس اعلام سازمان امور عشایر، پرداخت وجه دام زنده خریداری شده به دامدار نیز از طریق مباشر به صورت علی الحساب و مبتنی بر قیمت مشخص شده شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایت محصولات اساسی کشاورزی و تسویه حساب نهایی نیز پس از تکمیل فرایند صادرات صورت خواهد گرفت.

مدت زمات اعتبار این مجوز تا خاتمه سال جاری مشخص شده و مسئولیت صدور مجوز و کنترل بازار برعهده شرکت پشتیبانی امور دام کشور است و سایر اتحادیه ها و تشکل های دامی نیز مجاز هستند در صورتی که متقاضی صادرات دام باشند، با رعایت این شرایط تقاضای خود را به شرکت پشتیبانی امور دام کشور ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1608

به "مجوز صادرات 300 هزار راس دام غیر مولد صادر شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مجوز صادرات 300 هزار راس دام غیر مولد صادر شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز صادرات 300 هزار راس دام غیر مولد صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید