جهش تجارت ایران و ارمنستان با احداث شهرک های صنعتی مشترک

به گزارش ارانیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد: با تداوم و تسهیل همکاری بین بخش های خصوصی ایران و ارمنستان، ایجاد صنایع کوچک و شهرک های صنعتی مشترک بین طرفین اجرایی گردد.

جهش تجارت ایران و ارمنستان با احداث شهرک های صنعتی مشترک

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، علی رسولیان در نشست امضای تفاهم نامه همکاری این سازمان و مرکز حمایت از سرمایه گذاری جمهوری ارمنستان که به صورت ارتباط تصویری برخط برگزار گردید، اضافه نمود: صنایع کوچک نقش مهمی در فراوری ثروت و توزیع آن در اقتصاد دارند و بر این اساس احتیاج است تا بنگاه های کوچک و میانه تقویت شوند.

وی افزود: بنگاه های کوچک و میانه باوجود مزایای متنوع، اما با موانع و چالش هایی هم روبرو اند که همه کشورها باید برای برطرف آن ها گام های اساسی بردارند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: با توجه به این که 92 درصد صنایع کشورمان را صنایع کوچک و میانه تشکیل می دهد، از تجربیات موفقی در سطوح دولتی و خصوصی در این زمینه برخورداریم و کوشش داریم با به کارگیری سیاست های حمایتی، زیرساخت های لازم و فضای رقابت پذیری را برای این بنگاه ها فراهم کنیم.

رسولیان یادآور شد: تا به امروز بیش از 820 شهرک و ناحیه صنعتی در ایران به بهره برداری رسیده و نزدیک به یک میلیون نفر در قالب 48 هزار واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی اعلام کرد: افزون بر 10 درصد این واحدها، صنایع با فناوری پیشرفته هستند که در کنار آن ها، 6 شهرک فناوری و 33 مرکز خدمات فناوری و کسب وکار ایجاد شده و افزون بر 500 مشاور در این مراکز مشغول به کارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برنامه های حمایت از توسعه صنایع کوچک در چهار محور توسعه بازار، توسعه کارآفرینی، تأمین اقتصادی و توسعه صنعتی اجرایی می گردد و یکی از مدل های حمایتی این سازمان، توسعه خوشه های کسب وکار است که بر مبنای مدل یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) در حال اجراست.

رسولیان اضافه نمود: در 14 سال گذشته بیش از 450 خوشه کسب وکار و 140 پروژه توسعه خوشه صنعتی در زمینه هایی همانند سرامیک، پوشاک، نفت و گاز، بسته بندی، قطعه سازی خودرو، کفش و … ایجاد و اجرا شده است.

وی افزود: به منظور توسعه تجارب به دست آمده هم تا به امروز 32 تفاهم نامه همکاری بین ایران و دیگر کشورها امضا شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد طرفین با هدف اجرایی کردن توافق ها و تسهیل همکاری بین بخش های خصوصی دو طرف، سطح همکاری ها را ارتقا دهند و تداوم این همکاری ها منجر به ایجاد صنایع کوچک و شهرک های صنعتی مشترک گردد.

امروز تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و مرکز حمایت از سرمایه گذاری جمهوری ارمنستان امضا شد.

این تفاهم نامه همکاری به صورت ارتباط تصویری برخط به امضای علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و لوان اوهانسیان، مدیرعامل مرکز حمایت از سرمایه گذاری جمهوری ارمنستان رسید.

توسعه همکاری های دوجانبه، ارائه راهکارهای تجاری مناسب برای همه ذی نفعان، ارتقا و بهبود فضای سرمایه گذاری و ایجاد یک چارچوب عملیاتی به منظور تقویت و توسعه روابط تجاری قوی تر بین طرفین، از جمله اهداف یادداشت تفاهم همکاری یاد شده است.

پیش تر رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان گفته بود: تجارت ایران و ارمنستان در سال های گذشته تا 500 میلیون دلار در نوسان بوده است.

هرویک یاریجانیان معتقد است: با راه اندازی منطقه آزاد مقری در ارمنستان در جوار منطقه آزاد ارس در ایران، می توان حجم مبادلات دو کشور را افزایش داد.

به عقیده او، این همجواری شرایط آزادانه تری را برای هر دو کشور برای تسهیل مبادلات فراهم می نماید و می تواند در کمتر از یک سال تجارت دو کشور را به یک میلیارد و 200 میلیون دلار ارتقا دهد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1459

به "جهش تجارت ایران و ارمنستان با احداث شهرک های صنعتی مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش تجارت ایران و ارمنستان با احداث شهرک های صنعتی مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید