مجلس زوج و فرد شد!

به گزارش ارانیوز، نمایندگان مجلس امروز به صورت زوج یا فرد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شدند که به نوبه خود اتفاق جالبی در خانه ملت بود.

مجلس زوج و فرد شد!

به گزالرش گروه سیاسی خبرنگاران، صحن علنی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه با یک اتفاق تازه ای رو به رو بود حضور نمایندگان به صورت زوج یا فرد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی که می توان به صراحت خاطرنشان کرد که از زمان شیوع بیماری کرونا این اتفاق یکی از جالب ترین اقدامات مجلس برای برگزاری جلسات علنی بود.

هفته گذشته با شدت دریافت بیماری کرونا در کشور ستاد مبارزه با کرونا، کشور را به مدت دو هفته تعطیل خاطرنشان کرد تا حدودی بتواند شیوع سرسام آور این بیماری را کنترل کند. از این رو ادارات و اصناف مختلف در اولویت تعطیلی بودند که مجلس شورای اسلامی هم از این اتفاق مستثنی نبود. ولی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به تمام شایعات تعطیلی مجلس سرانجام داد.

محمد حسین فرهنگی خاطرنشان کرد: نیمی از نمایندگان مجلس در صحن علنی به صورت حضوری و نیمی دیگر به صورت مجازی در جلسه حضور خواهند یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه بر همین اساس نه جلسات صحن تعطیل خواهد شد و نه از پروتکل های بهداشتی تخطی می گردد، ابراز داشت: نمایندگانی که دارای جایگاه با شماره های فرد هستند در صحن و مابقی در محل کمیسیون تلفیق و ساختمان مشروطه به صورت مجازی حضور خواهند داشت و در روز چهارشنبه این شیوه بالعکس خواهد شد.

همچنین فرهنگی اضافه نمود: زمان برگزاری جلسات علنی نیز از از 7 و 45 دقیقه صبح تا 11 و 30 دقیقه خواهد بود و مابین آن تنفس جهت ضدعفونی محل حضور نمایندگان برقرار خواهد شد همچنین مراسم نماز جماعت و پذیرایی نخواهیم داشت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه با اشاره به حضور محدود مهمانان صحن و کمیسیون ها، اظهار کرد: زمان جلسات کمیسیون ها در دو هفته پیش رو، صبح های دوشنبه و سه شنبه و با حضور دو سوم اعضای کمیسیون ها در محل های مشخص شده در مجلس خواهد بود.

نشست علنی مجلس امروز یکشنبه 2 آذر 99 با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با تقسیم نمایندگان در سه مکان صحن علنی مجلس، تالار شهید مدرس ساختمان مشروطه (مجلس قدیم) و کمیسیون تلفیق با ایجاد ارتباط مجازی بین این مکان ها برگزار گردید.

در همین رابطه علیرضا سلیمی یکی دیگر از اعضای هیئت رئیسه مجلس گفت: جهت آنالیز طرح ها و لوایح در صحن علنی مجلس هم صرفا معاون پارلمانی رئیس جمهور و یک کارشناس می توانند حضور یابند تا از تراکم جمعیت خودداری گردد.

سلیمی توضیح داد: نمایندگان در این دو هفته نباید از تهران خارج شوند و بر این اساس نباید به حوزه های انتخابیه خود بروند و توصیه می گردد در جلسات بیرون از مجلس در این دو هفته حضور نداشته باشند و پس از حضور در جلسات مجلس بلافاصله به منزل بروند.

وی گفت: بر این اساس جلسات مجلس در این دو هفته به صورت مجازی برگزار نمی گردد بلکه همه نمایندگان در مجلس حضور می یابند، اما در چند نقطه حاضر می شوند تا تراکم جمعیت وجود نداشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه سالن غذاخوری و پذیرایی مجلس در این دو هفته تعطیل می گردد، گفت: همچنین با تشخیص مدیران کل یک سوم کارکنان مجلس می توانند در این دو هفته در محل کار خود حضور یابند و کسانی هم که دارای بیماری زمینه ای هستند می توانند وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1036

به "مجلس زوج و فرد شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس زوج و فرد شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید