لزوم تسریع در اجرای شبکه فاضلاب تهران

به گزارش ارانیوز، تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه برای تامین آب تهران به ویژه انتقال آب سد ماملو به تهران تلاش بسیاری اجرا شده است، گفت با همکاری شورا و شهرداری تکمیل رینگ تامین آب مرکز هم در شرف اتمام است و امید است اجرای شبکه فاضلاب تهران هم با سرعت بیشتری اجرا شود.

لزوم تسریع در اجرای شبکه فاضلاب تهران

مهدی چمران در ابتدای پانزدهمین جلسه شورا گفت: پیروزی بزرگ و قهرمانی تیم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی نروژ را خدمت رهبر بعظیم الشان انقلاب اسلامی، شما و ملت شریف ایران و به ویژه قهرمانان عزیز که چنین قهرمانی را که کسی انتظار نداشت رقم زدند تبریک و تهنیت میگویم و امیدواریم این پیروزیها ادامه یابد، برای آنان پیروزی و برای ملت ایران شادکامی را مسئلت داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افتتاح یکی از ایستگاه های مترو گفت: خوشحالیم که یک ایستگاه نو به ایستگاه های مترو اضافه شده و تا 20 روز دیگر یک ایستگاه دیگر اضافه خواهد شد که این حاصل تلاش دوستان ما در شهرداری و شورای قبل هست و امیدورایم در این دوره هم بتوانیم این پیشرفت ها را دنبال کنیم.

چمران اظهار کرد: ما امیدواریم در این دوره بتوانیم این موفقیت ها را به وجه خوبی دنبال کنیم هر چند به عقیده ما این ها کافی نیست و شهر تهران با مشکلاتی که دارد می بایست سرعت ایجاد و شکل گیری ایستگاه های مترو و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی بیش از اینها باشد. بنابراین بایستی با برنامه ریزی های که شده فکر اساسی برای حمل و نقل عمومی و مترو به وجود بیاید و امیدواریم تلاش های شهردار محترم و معاونین و اعضای شورا برای برنامه ریزی درست مترو و اتوبوس به نتیجه مثبت برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز میزبان میهمانانی از سازمان آب و فاضلاب استان و شهر تهران هستیم، ادامه داد: من به یاد دارم که در دوره دوم شورا وقتی بحث اجرای فاضلاب در شهر تهران را بررسی می کردیم، تیمی به سرپرستی آقای خادم برای بررسی این موضوع تشکیل شده بود، اعلام کردند که اجرای فاضلاب تهران 110 سال طول می کشد، در آن زمان اعتبار فاضلاب تهران 900 میلیون تومان بود و ما با تلاش گسترده ای که صورت دادیم و هماهنگی با دولت نو که از شهرداری بودند و روی کار آمده بود. این اعتبار را به 50 میلیارد تومان در بودجه رساندیم و مجلس هم تصویب کرد و وامی هم از یکی از بانک های جهانی گرفتند و حرکت خوبی به وجود آوردند و خیلی شادی آفرین بود و سرعت خوبی در اجرای فاضلاب تهران را شاهد بودیم و انتظار داشتیم این اقدام حداکثر در 10 سال به اتمام برسد، ولی آن سرعت ادامه پیدا نکرد و امروز شاهد هستیم اجرای فاضلاب شهر تهران هنوز تمام نشده است.

چمران اضافه نمود: ما بایستی تلاش کنیم که اجرای فاضلاب در تهران هر چه سریعتر محقق شود بایستی تلاش کنیم فاضلاب در تهران حل شود به ویژه دو منطقه ای که برای آنجا برنامه ریزی نشده هم این مشکل مرتفع شود.

چمران با بیان اینکه برای تامین آب تهران به ویژه انتقال آب سد ماملو به تهران تلاش بسیاری اجرا شده است ادامه داد: همچنین با همکاری شورا و شهرداری خوشبختانه رینگ تامین آب که این مهم را متعادل می کند هم در شرف اتمام است که با این اقدام می توانیم از منظر آبی در شرایط خوبی باشیم گرچه می دانیم شرایطمان از نظر تامین آب خوب نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در آن زمان هر هفته شرایط تامین آب و سلامت آب را هفتگی مطرح می کردیم و گزارشی به شورا ارائه می شد، این سیاست را داشتیم و از همه مدیران شهر تهران چنین گزارش هایی به ما ارسال می شد، چرا که ما شورای شهرداری نیستیم ما شورای شهر تهران هستیم و با همه مدیران سر و کار داریم.

چمران اضافه نمود: در آن سالها ما از مدیران سایر دستگاه ها می خواستیم که برنامه 5 ساله ارایه دهند و این برنامه تصویب شود و هر 6 سال یکبار هم بیایند و گزارش دهند که البته این امر در کمال هماهنگی و محبت آمیز صورت می گرفت و امیدواریم مجدد این جهت تکرار شود و به نتایج بهتری برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به گرامی داشت هفته نیروی انتظامی گفت: دیروز علاوه بر افتتاح مترو گرامی داشت هفته نیروی انتظامی را هم در برنامه داشتیم و عده ای از اعضای شورا با حضور در مقر های نیرو انتظامی این هفته را پاس داشتند که خوشبختانه حضور اعضای شورا در آنجا مناسب و خوب بود.

چمران ضمن اشاره به جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی (شهر تهران) گفت: این جلسه امروز ساعت 4:30 در مجلس برگزار خواهد شد.

وی در سرانجام از ابتلای سوده نجفی عضو شورای شهر تهران به کرونا خبر داد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر این عضو شورای شهر سلامتی خود را به دست بیاورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1545

به "لزوم تسریع در اجرای شبکه فاضلاب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تسریع در اجرای شبکه فاضلاب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید