قطع برق در برخی مناطق تهران، اُفت فشار گاز در نیروگاه های تولید برق کشور

به گزارش ارانیوز، رجبی مشهدی گفت: متأسفانه به دنبال برودت هوا در کشور نیروگاه های برق با اُفت فشار گاز در تولید برق همراه هستند.

قطع برق در برخی مناطق تهران، اُفت فشار گاز در نیروگاه های تولید برق کشور

مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری وزارت نیرو در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی در برخی از معابر تهران به دلیل قطع برق دکل فشار قوی گفت: متأسفانه به دنبال برودت هوا در کشور ما محدویت استفاده گاز در بخش نیروگاهی داریم که برای پایداری شبکه برق مجبور شدیم به برخی از نقاط خاموشی دهیم.

او ادامه داد: این چراغ های راهنمایی و رانندگی باید دارای باتری باشند که متأسفانه برخی از چراغ های راهنمایی و رانندگی، باتری ندارند و همین امر باعث خاموشی آن ها می شود که امیدواریم هموطنان در صرفه جویی گاز صرفه جویی کنند.

معاون راهبری وزارت نیرو با بیان این که در این شرایط نیروگاه ها باید از سوخت مایع استفاده کنند، اضافه کرد: با توجه به مسائل تأمین سوخت در مناطق سردسیر و برفی کشور، از هموطنان انتظار داریم به طور جدی نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا به زودی خاموشی های اعمال شده برطرف شود.

رجبی مشهدی با تأکید بر ضرورت کاهش مصرف برق و گاز اظهار کرد: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدر رفتن انرژی، راه حل های ساده و بدون هزینه برای عبور از این شرایط است.

او با بیان این که هم اکنون مجبور به اعمال خاموشی های ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه ها در کشور شده ایم، تأکید کرد: این اقدام در جهت پایدار نگه داشتن شبکه برق بسیار ضروری است و در صورتی که مردم به ویژه در مناطق گرمسیر، میزان مصرف برق و گاز خود را حدود 10 درصد کاهش دهند، بلافاصله خاموشی های اضطراری ناشی از این شرایط لغو می شود.

معاون راهبری وزارت نیرو با اشاره به قطع شدن برق در شهرری نیز گفت: مشکل برق شهرری هم به دلیل کاهش سوخت تحویلی به نیروگاه ها است که این اتفاق افتاده است.

گفتنی است، بر اساس گزارش های میدانی خاموشی در شهر تهران مختص تابلوهای شهری و چراغ های راهنمایی و رانندگی نبوده است و از ساعاتی قبل مصرف کنندگان خانگی و تجاری در مناطق مختلف تهران نوسانات برق و خاموشی را تجربه کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 455

به "قطع برق در برخی مناطق تهران، اُفت فشار گاز در نیروگاه های تولید برق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع برق در برخی مناطق تهران، اُفت فشار گاز در نیروگاه های تولید برق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید