فیس بوک کانادا را به علت قانون حمایت از رسانه ها تهدید کرد

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قانون اخبار آنلاین(The Online News Act)که در ماه آوریل امسال میلادی ارائه شده، پلتفرم هایی مانند گوگل و فیس بوک را ملزم به مذاکره، بستن قرارداد و پرداخت هزینه به ناشران محتوا می نماید. قانون مذکور در کانادا در حالی وضع شد که سال گذشته استرالیا نیز قانون مشابهی را وضع نموده بود.

فیس بوک کانادا را به علت قانون حمایت از رسانه ها تهدید کرد

قانون کانادا تحت نظارت کمیته پارلمانی است و شبکه های اجتماعی آمریکایی ادعا می نمایند از آنها برای به اشتراک گذاری دیدگاه هایشان دعوت نشده است.

مارک دینزدیل مدیر همکاری رسانه در متا کانادا در یک پست وبلاگی نوشت: ما معتقدیم قانون اخبار آنلاین رابطه بین پلتفرم ها و ناشران اخبار را به اشتباه تعبیر نموده و از دولت می خواهیم تا روش خود را دوباره آنالیز کند.

او در ادامه نوشته است: با توجه به این قانون ناسازگار که بر مبنای فرضیات غلط درباره شیوه عملکرد فیس بوک بنا شده، احتمالاً مجبور شویم شیوه اشتراک گذاری محتوای خبری در کانادا را دوباره آنالیز کنیم.

پابلو رودریگز وزیر میراث فرهنگی کانادا که این قانون را ارائه نموده، در بیانیه ای خاطرنشان کرد دولت مذاکرات سازنده ای با فیس بوک داشته است.

رودریگز در بیانیه ای ایمیلی در این باره می نویسد: ما از شرکت های فناوری بزرگ مانند فیس بوک می خواهیم وقتی از حاصل زحمات رسانه ها به سود دست می یابد، قراردادهایی عادلانه با آنها ببند.

طبق قانون کانادا پلتفرم های دیجیتال در مذاکره با رسانه های خبری توازن نداشته اند که این توازن براساس پارامترهایی مانند عایدی جهانی شرکت سنجیده می گردد. بنابراین آنها باید قراردادهایی عادلانه تر با رسانه ها امضا نمایندکه به وسیله رگولاتور نیز ارزیابی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1856

به "فیس بوک کانادا را به علت قانون حمایت از رسانه ها تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک کانادا را به علت قانون حمایت از رسانه ها تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید