لابی گری گوگل، فیس بوک و مایکروسافت علیه قوانین سخت گیرانه اروپا

به گزارش ارانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، طبق گزارشی نو، گوگل، فیس بوک و مایکروسافت سه لابی گر عظیم علیه قوانین سخت گیرانه اروپا هستند که هدف آنها کنترل قدرت این شرکت های آمریکایی است.

لابی گری گوگل، فیس بوک و مایکروسافت علیه قوانین سخت گیرانه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

گزارش مذکور به وسیله 2 سازمان صورت گرفته و نشان می دهد چنین کوشش هایی از سوی شرکت های عظیم فناوری باید به منزله هشداری به سیاستمداران اروپا قلمداد گردد تا لوایح و قوانین لابی گری را بیشتر نمایند.

در بخشی از این گزارش آمده است: افزایش قدرت لابی گری شرکت های عظیم فناوری و صنعت دیجیتال در کل نشان دهنده پر رنگ تر شدن نقش آنها در جامعه است. چنین روندی خارق العاده و البته نگران نماینده است.

این تحقیق نشان داد 612 شرکت، گروه و بنیاد سالانه بیش از 97 میلیون یورو صرف لابی گری قوانین اقتصاد دیجیتالی می نمایند. این اطلاعات در اواسط ژوئن امسال از سوی شرکت ها در مخزن اطلاعات شفافیت اتحادیه اروپا (EU Transparency Register) ثبت شده است.

در این میان گوگل 5.75، فیس بوک 5.5، مایکروسافت 5.25، اپل 3.5 و آمازون 2.75 میلیون یورو صرف لابی گری نموده اند.

گوگل در بیانیه ای اعلام نمود اطلاعات لابی گری خود را ارائه نموده و نوشت: ما سیاست های روشنی برای حفاظت از استقلال افراد و سازمان هایی داریم که از آنها پشتیبانی می کنیم.

لابی گری شرکت های فناوری روی قوانین کلیدی متمرکز است. به اسم مثال قانون بازارهای دیجیتال و قانون سرویس های دیجیتال از شرکت ها می خواهند روی محتوای پلتفرم ها نظارت بیشتری انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1479

به "لابی گری گوگل، فیس بوک و مایکروسافت علیه قوانین سخت گیرانه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لابی گری گوگل، فیس بوک و مایکروسافت علیه قوانین سخت گیرانه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید