طراحی سایت: علامت ها و شیوه های درمانی بیماری هیستیوسایتومای فیبری بدخیم

به گزارش ارانیوز، هیستیوسایتومای فیبری بدخیم یک توده پوستی است که بافت های نرمی که بر روی اندام های خاصی از بدن تشکیل می گردد را تحت تأثیر قرار می دهد. این توده به صورت غیر طبیعی در اواخر عمر ایجاد می گردد و معمولاً در افراد بین 50 تا 70 سال مشاهده می گردد. در این مقاله اطلاعاتی درباره علائم و گزینه های درمان موجود برای هیستیوسایتومای فیبری بدخیم ارائه شده است.

طراحی سایت: علامت ها و شیوه های درمانی بیماری هیستیوسایتومای فیبری بدخیم

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

بیماری هیستیوسایتومای فیبری بدخیم یک نوع سرطان بافت نرم است. این بیماری معمولاً بر روی پاها و حتی دست ها مشاهده می شود. این بیماری یک نوع تومور است که به بخش های مختلف پوست توسعه می یابد. تحقیقات بالینی نشان می دهد که این بیماری عمدتاً در ریه ها توسعه می یابد و دارای درد فراوان و بزرگ شدن مداوم توده بر روی پوست می باشد. اساساً، این بیماری از بافت های نرم پیشرفته و بعد از آن در هر جایی از بدن توسعه می یابد. هیستیوسایتومای فیبری بر روی نواحی ای که در معرض پروتز قرار دارند، هم مشاهده می شود.

تومورهای هیستیوسایتومای فیبری بدخیم کوچک شبیه بافت نرم اطراف خود هستند، در حالی که توده های میانه و بزرگ هیستیوسایتومای فیبری بدخیم مشابه این بافت ها نیستند. دو مرحله بالیتی وجود دارد که به وسیله آن ها تومورها طبقه بندی می شوند:

* مرحله اول که تورموها کمتر از 5 سانتی متر قطر دارند.

* مرحله دوم که تومورها بیشتر از 5 سانتی متر قطر دارند.

در خصوص تومورهای هیستیوسایتومای فیبری بدخیم، عود مجدد بیماری بعد از انجام عمل جراحی شایع می باشد. در چنین مواردی، هیستیوسایتومای فیبری لایه هایی از چربی را بین لایه هایی از بافت نرم بدن توسعه می دهد. هیستیوسایتومای فیبری بدخیم در افراد سفید پوست رخ می دهد، هر چند که وجود هر گونه ارتباط غیر طبیعی بین این بیماری با هر منطقه جغرافیایی خاصی هنوز به طور کامل به اثبات نرسیده است. مردان بیشتر از زنان تحت تأثیر این بیماری قرار می گیرند. بخش هایی از بدن که در معرض تابش آفتاب واقع شده است، بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری پوستی است. مشاهده شده است که افرادی که به بیماری های ژنتیکی مانند نوروفیبروماتوز مبتلا هستند، بیشتر در معرض توسعه هیستیوسایتومای فیبری بدخیم قرار دارند. این بیماری چارچوب اسکلتی افراد مبتلا به بیماری پژه یا دیسپلازی استخوان را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

علائم هیستیوسایتومای فیبری بدخیم مرتبط با اسید فنوکسی استیک شیمیایی است که معمولاً در علف کش ها، کلروفنول ها و در نگهدارنده های چوب و آزبست ها یافت می شود. تحقیقات بعلاوه نشان می دهد که افرادی که قبلاً در معرض تابش خورشید قرار داشته اند هم مستعد توسعه علائم بیماری هیستیوسایتومای فیبری بدخیم می باشند. تنها علائم مستقیم و فوری هیستیوسایتومای فیبری بدخیم، توسعه توده غیر طبیعی بر روی بافت پوست است. این توده معمولاً همراه با موارد زیر می باشد:

* سطوح بالای ائوزینوفیل ها که نوعی خاصی از سلول های سفید خون هستند

* هیپوگلیسمی یا قند خون پایین

* تب، اختلال در عملکرد کبد که در آزمایشات مختلف نشان داده می شود

این بیماری هنگامی که تومور برداشته شود قابل تشخیص می باشد. قبل از انجام عمل جراحی، تشخیص علائم این بیماری از سایر سرطان های پوستی مشکل است. هنگامی که تومور بافت فیبروز با عمل جراحی به وسیله یک جراح اورتوپد برداشته شد، روش تشخیصی، شامل آنالیز های میکروسکوپی تومور، به کار گرفته می شود.

درمان

گزینه های درمانی این بیماری شامل جراحی، شیمی درمانی و یا پرتو درمانی است. جراحی شامل برداشتن بافت فیبروزی و سپس در صورت احتیاج شیمی درمانی و یا پرتو درمانی می باشد. این تومور با یاری تصویر برداری رزونانس مغناطیسی قابل تشخیص و درمان است. با این وجود، رشد سلول های تومور با تجویز داروهای خاصی متوقف می شود. این داروها به صورت خوراکی و یا به وسیله تزریق تجویز می گردند. بخش هایی از بدن که در معرض تابش آفتاب واقع شده است، بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری پوستی است. پرتو درمانی شامل استفاده از تابش پر انرژی اشعه ایکس به منظور کشتن سلول های تومور می باشد. پروتو درمانی می تواند به دو نوع تقسیم بندی شود. در نوع داخلی، یک دستگاه به منظور فرستادن تابش پر انرژی درون بدن جهت کشتن سلول های تومور مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که در روش درمان خارجی، مواد رادیو اکتیو درون بدن نزدیک تومور قرار داده می شود. در این روش، مواد رادیو اکتیو ابتدا قبل از قرار دادن درون بدن به درون سوزن هایی فرستاده می شوند.

تشخیص این بیماری وابسته به میزان تومور و نوع آن می باشد. زمانی که بیماری به درون استخوان ها و ریه ها توسعه می یابد و یا هنگامی که برداشتن تومور به صورت پیروز انجام نشود، معمولاً تشخیص بیماری مشکل خواهد بود. درمان بیماری می تواند منجر به قطع عضو شود. در صورت عدم حمایت عاطفی مناسب، این کار باعث ایجاد استرس روانی و ترس بیمار می شود.

اقدامات پیشگیرانه

* مدت زمان تماس خود را با آفتاب کاهش دهید و حتی الامکان در ساعات میانی روز (10 صبح تا 4 بعد از ظهر) کمتر بیرون بروید.

* بیست دقیقه قبل از این که از منزل خارج شوید از ضد آفتاب با عیار حفاظتی 25 یا بالاتر بهره ببرید.

* از ضد آفتاب به اندازه فراوان و یکنواخت روی تمام قسمت های در معرض نور آفتاب بهره ببرید.

* حداقل هر دو ساعت یک بار استفاده از ضد آفتاب را تکرار کنید.

* استفاده از پیراهن آستین بلند، شلوار و کلاه هایی با لبه پهن و عینک آفتابی هم به میزان ضد آفتاب مهم است.

* به طور منظم پوست خود را از جمله پوست سر را معاینه کنید و در صورت بروز ضایعه ای مشکوک یا تغییر شکل ضایعه قبلی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بعضی دیگر از روش های درمان سرطان پوست

الکتریسیته ساکن و بافت برداری
تومور، از پوست با یک کورت (یک ابزار تیز و قاشق شکل) بریده می شود سپس یک الکترود به شکل سوزنی برای درمان این ناحیه با جریان الکتریکی وارد می شود، که خون ریزی را متوقف می نماید و سلول های سرطانی را که در اطراف لبه زخم باقی می مانند، از بین می برد. این فرایند، می تواند در طول عمل جراحی یک تا سه بار برای از بین بردن تمام سرطان، انجام شود.
کرایو سرجری
درمانی است که از ابزاری برای بستن و نابود کردن بافت های غیر طبیعی، مانند کارسینوما استفاده می نماید. این نوع درمان بعلاوه کریو تراپی نامیده می شود.
جراحی لیزری
یک روش جراحی که از یک پرتو لیزر (یک پرتو باریک از نور شدید همدوس) به اسم یک چاقو استفاده می نماید تا بدون خون ریزی در بافت یا برداشتن یک ضایعه سطحی تومور را از بین ببرد.
پوست خراشی
این روش عبارت است از حذف لایه بالای پوست با استفاده از یک چرخ چرخشی یا ذرات کوچک برای پاک کردن سلول های پوست.

منبع: Health Hearty

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1533

به "طراحی سایت: علامت ها و شیوه های درمانی بیماری هیستیوسایتومای فیبری بدخیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: علامت ها و شیوه های درمانی بیماری هیستیوسایتومای فیبری بدخیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید