طرز تهیه لواشک آلو خوشرنگ با دو طعم ترش و ملس

به گزارش ارانیوز، آلوهای نرم و رسیده ای که در یخچالتان مانده اند، زودتر از آنچه که فکر می کنید کپک زده یا غیرقابل خوردن می شوند. پس قبل از آنکه مجبور به دور ریختن شان شوید، پای اجاق بایستید و از آلوهای نرم شده ای که نمی توانید در ظرف میوه بچینید، چند ورق لواشک خوشمزه تهیه کنید، یا اگر هنوز له نشده اند آنها را خشک کنید. ما اینبار چند روش را برای تهیه لواشک آلو به شما معرفی می کنیم. شما کدام طعم را بیشتر دوست دارید؟ لواشک آلوی ترش و وسوسه برانگیز یا لواشکی با طعم ملس که نتوانید از خوردنش دست بکشید؟

طرز تهیه لواشک آلو خوشرنگ با دو طعم ترش و ملس
  • مواد لازم برای تهیه لواش آلو ترش

  • مواد لازم برای تهیه لواشک آلو و سیب

آلو سیاه ترش دو کیلو

رب آلوچه دو قاشق غذاخوری

نمک دو قاشق غذاخوری

آلو زرد دو کیلو

سیب یک کیلو

شکر (در صورت تمایل) به مقدار لازم

  • طرز تهیه لواش آلو ترش

  • طرز تهیه لواشک آلو و سیب

  • نکات تهیه لواش آلو خوشمزه و خوشرنگ

مرحله اول

طعم لواشک شما تا اندازه زیادی به آلوهایی که در قابلمه می ریزید بستگی دارد. پس اگر هوادار طعم ترش هستید، سعی کنید آلوهایی با طعم ترش را انتخاب کنید. در مرحله اول آلوها را بشویید، چوب هایشان را بگیرید و کنار بگذارید.

دو لیوان آب را در قابلمه جوش بیاورید و آلوهای شسته شده را در آن بریزید. بعد از گذشته 10دقیقه، با کفگیر آلوها را هم بزنید و کمی فشار دهید تا له شوند.

مرحله دوم

وقتی آلوها خوب پوره شدند، رب آلوچه را همراه با نمک به آنها اضافه کنید. صبر کنید تا مایع داخل قابلمه کمی غلیظ گردد و رویش حباب ایجاد گردد. حالا زیر قابلمه را خاموش کنید و 15دقیقه صبر کنید تا کمی از حرارت بیفتد.

مرحله سوم

زیر یک صافی بزرگ ظرفی مناسب بگذارید. آلوها را با ملاقه داخل صافی بریزید و با پشت ملاقه رویشان بکشید تا مایع اصلی به ظرف زیر صافی منتقل گردد و هسته ها در صافی بمانند. بهتر است مایع لواشک را دو تا سه بار از صافی رد کنید.

مرحله چهارم

روی یک سینی بزرگ یا سطحی صاف پلاستیک فریزر پهن کنید و مایع را رویش بریزید و با قاشق صاف کنید. لواشک ها را چند روز به حال خود رها کنید تا خودشان را بگیرند و آماده برش شوند. سپس در اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله اول

آلوها را بشویید و چوبشان را بگیرید. سیب ها را هم شسته و چوب و قسمت وسط هسته شان را جدا کنید. سیب ها را خرد کنید تا زودتر بپزند.

دو لیوان آب را در قابلمه جوش بیاورید و سیب های شسته شده را در آن بریزید. بعد از گذشته 10دقیقه آلوها را اضافه کنید. وقتی میوه ها نرم شدند، با کفگیر میوه ها را هم بزنید و کمی فشار دهید تا له شوند.

مرحله دوم

اگر می خواهید لواشک تان کمی شیرین تر گردد، به میوه دلخواه به آن شکر اضافه کنید. سپس به روشی که در طرز تهیه لواشک آلو ترش آموزش دادیم، مایع را صاف نموده و روی پلاستیک پهن کنید.

  • یادتان باشد که اگر ضخامت لواشکی که روی پلاستیک پهن نموده اید زیاد باشد، دیرتر خشک می گردد.
  • می توانید به جای جوشاندن میوه ها، آنها را در فر بپزید، هسته ها را جدا کنید، در مخلوط کن بریزید و بعد از پوره شدن روی پلاستیک بریزید. البته در این روش باید مراقب خوب پخته شدن و نسوختن میوه ها باشید.
  • می توانید به جای سیب، به آلو زرد ها زردآلو هم اضافه کنید و با این ترکیب لواشک متفاوتی بسازید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 43

به "طرز تهیه لواشک آلو خوشرنگ با دو طعم ترش و ملس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لواشک آلو خوشرنگ با دو طعم ترش و ملس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید