دوران آموزش سنتی به اتمام رسیده است ، برگزاری ترم تحصیلی دانشجویان نوورود به صورت مجازی

به گزارش ارانیوز، معاون وزیر علوم گفت: کوشش کردیم تا دانشجویان تازه وارد بتوانند دو یا سه هفته ابتدایی ترم به صورت فیزیکی حضور داشته باشند؛ اما به خاطر موج سوم کرونا مجبور هستیم این ترم را الکترونیکی کنیم.

دوران آموزش سنتی به اتمام رسیده است ، برگزاری ترم تحصیلی دانشجویان نوورود به صورت مجازی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به زیرساخت های آموزش الکترونیکی دانشگاه ها گفت: آموزش الکترونیکی در کشور نسبت به ترم قبل خیلی بهتر شده است، چرا که زیرساخت های دانشگاهی آماده تر شده است و اساتید آموزش های لازم را دیده و توانمندسازی اساتید صورت گرفته است.

معاون آموزشی وزیر علوم اضافه کرد: متاسفانه یک شکاف زیادی بین دانشگاه های خوب و دانشگاه ها و موسسات ضعیف تر داریم، هرچند الان باید همه دانشگاه ها از حدی از آموزش های الکترونیکی برخوردار شده باشند.

وی ادامه داد: قرار است رتبه بندی دانشگاه ها در زمینه آموزش های مجازی صورت گرفته و نتایج اعلام گردد سپس بر اساس آن سیاست هایی را برای ارائه مجوز دوره ها خواهیم گذاشت.

خاکی صدیق بیان نمود: با توجه به شرایط، چاره ای نداریم به جز اینکه آموزش الکترونیکی را با تمام توان پیگیری نموده و بعد از پسا کرونا هم آموزش ترکیبی را جلو ببریم.

وی یادآور شد: دیگر دوران آموزش سنتی صد درصد چهره به چهره به اتمام رسیده است و باید رویکرد نوین آموزشی را پی بگیریم که ترکیبی از این دو است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سلامتی دانشجویان از اولویت اصلی وزارت علوم است و به همین دلیل باید تمام مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی انجام گردد.

وی اضافه کرد: ترم جاری دانشگاه از اواخر شهریور و اول مهر شروع شد، ولی دانشجویان تازه وارد با تأخیری به خاطر شرایط کرونا روبرو هستند که دانشگاه ها به علت اینکه دانشجویان متضرر نشوند و دوره تحصیلی آنان برقرار باشد برنامه ریز هایی را انجام داده اند تا دانشجویان بتوانند دوره تحصیلی را به اتمام برسانند.

خاکی صدیق ادامه داد: تعداد واحد هایی که دانشجویان می گیرند مانند سال های گذشته نخواهد بود و این تعداد واحد ها کمتر است برای اینکه دانشگاه ها در بازه زمانی مناسب ترم را به خاتمه برسانند. امیدواریم در ترم آینده کلاس ها به صورت حضوری در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار گردد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کوشش کردیم تا دانشجویان تازه وارد بتوانند دو یا سه هفته ابتدایی ترم به صورت فیزیکی حضور داشته باشند که با دانشگاه، محیط و استادان آشنا شوند، ولی به خاطر موج سوم کرونا مجبور هستیم این ترم را به صورت الکترونیکی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 991

به "دوران آموزش سنتی به اتمام رسیده است ، برگزاری ترم تحصیلی دانشجویان نوورود به صورت مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوران آموزش سنتی به اتمام رسیده است ، برگزاری ترم تحصیلی دانشجویان نوورود به صورت مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید