درگیری شدید نیروهای پلیس با معترضان مقابل مجلس اوکراین

به گزارش ارانیوز، در جریان اعتراض روز گذشته مخالفین لایحه فروش زمین های کشاورزی به اتباع بیگانه و قانون کار جدید در مقابل مجلس اوکراین، بین شرکت کنندگان و پلیس درگیری پیش آمد که منجر به زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی و بازداشت گروهی از معترضان شد.

درگیری شدید نیروهای پلیس با معترضان مقابل مجلس اوکراین

از وبلاگ 14 ستاره دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت کشور اوکراین بیان کرد که در نتیجه درگیری های اتفاق افتاده بعد از ظهر روز سه شنبه در مقابل ساختمان مجلس اعلای اوکراین (رادا) در شهر کی یف ، 17 افسر نیروی انتظامی زخمی شده و 26 نفر از معترضان نیز به جرم مرتکب شدن به اقدامات غیرقانونی بازداشت شدند.

پیش از این گزارش شده بود که نیروهای پلیس گاز فلفل به صورت شرکت نمایندگان در این اعتراضات خیابانی پاشیده اند.

این اعتراضات در مخالفت با پیش نویس قانون مربوط به فروش زمین های کشاورزی به اتباع بیگانه و همچنین در مخالفت با قانون کار جدید که باعث اخراج تعدادی از کارگران شده و روزهای کاری را افزایش می دهد، برگزار گردید.

این درگیری ها پس از آن شروع شد که معترضان سعی کردند تا با برپایی چادرهایی خیابان منهی به مجلس را مسدود نمایند و پلیس سعی در متوقف کردن آنها داشت.

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به درگیری های شدید بین پلیس و معترضان در مقابل مجلس تاکید نمود که این راهی برای یک کشور متمدن نیست. وی خواهان احترام گذاشتن مقامات به نظرات شهروندان اوکراینی درباره اصلاحات شد و در عین حال یادآور شد که در اعتراضات مقابل مجلس، حتی صدای یکی از کشاورزان در رابطه با قانون جدید زمین شنیده نشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 313

به "درگیری شدید نیروهای پلیس با معترضان مقابل مجلس اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری شدید نیروهای پلیس با معترضان مقابل مجلس اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید