خبرنگاران 16 درصد بچه ها بی سرپرست کشور در کرمان زندگی می کنند

به گزارش ارانیوز، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بیش از 60 مرکز نگهداری بچه ها بی سرپرست و بد سرپرست در این استان وجود دارد که در این زمینه بالاترین آمار را در کشور داریم به طوری که 16 درصد از بچه ها و نوجوانان بی سرپرست و فاقد سرپرست کشور در کرمان بسر می برند.

خبرنگاران 16 درصد بچه ها بی سرپرست کشور در کرمان زندگی می کنند

به گزارش خبرنگاران، عباس صادق زاده روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های زیرمجموعه وزارت رفاه با استاندار کرمان با بیان اینکه سازمان بهزستی کشور بر پایه فعالیت 2 حوزه مهم و پایه ای پیشگیری و توانمندسازی مشتمل بر 189 ماموریت فعالیت می کند اضافه کرد: بیش از 78 هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی این استان بهره مند می شوند که از این تعداد 53 هزار نفر مستمری بگیر هستند.

وی گفت: همچنین حدود 3.5 درصد زنان بی سرپرست و بد سرپرست کشور در کرمان زندگی می کنند.

صادق زاده اضافه کرد: ضمن اینکه 690 مهد کودک در سطح استان کرمان وجود دارد که 4.4 درصد مهدهای کشور را تشکیل می دهد و 29 هزار کودک زیر 6 سال این استان از خدمات آموزشی استفاده می کنند که این عدد بیانگر این است تنها یک درصد از جمعیت بچه ها زیر 6 سال ما از آموزش های پیش از دبستان بهره می برند و بقیه بچه ها بدون آموزش وارد مراحل بعدی تحصیل می شوند که این موضوع بسیارنگران کننده است.

وی اضافه کرد: لازمه غلبه بر مسائل پیچیده اجتماعی که اکنون در گیر آن هستیم همگام و همراه کردن توجه به مسائل اجتماعی با سایر برنامه های اقتصادی و توسعه ای است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان داشت: کنترل و مهار مسائل اجتماعی قبل از آنکه نیازمند قانون و اعتبار باشد نیازمند تفکر و توجه و اراده ای قوی است تا همگام با سایر برنامه های توسعه ای و توجه به استفاده از ظرفیت های بومی ومنطقه ای بتوان بر آنها فائق آمد.

صادق زاده بهره گیری از تجارب بدست آمده در حوزه مسائل اجتماعی را بسیار کار آمد وموثر دانست و گفت : دست یافتنی ترین شیوه برای فائق آمدن بر مسائل استان کرمان ترکیب نگاه عالمانه و تخصصی با تجربیات بدست آمده در این زمینه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1466

به "خبرنگاران 16 درصد بچه ها بی سرپرست کشور در کرمان زندگی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 16 درصد بچه ها بی سرپرست کشور در کرمان زندگی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید