برترین روش کاشت مو در ایران

به گزارش ارانیوز، کم پشتی مو به دلایل ژنتیکی، بیماری، رژیم غذایی نامناسب، مصرف دارو، عدم تعادل هورمونی، بالارفتن سن و… موضوعی آزادهنده است که می تواند در تمام طول عمر فرد، فکر او را درگیر کند و اعتماد به نفسش را پایین بیاورد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های جدیدی در کاشت مو ابداع می شوند که نتایج طبیعی تر، عوارض کمتر و ماندگاری بیشتری به افراد ارائه می نمایند و ناراحتی ها و درگیری های فکری آنها را از بین می برند.

برترین روش کاشت مو در ایران
برترین روش کاشت مو

کاربرد و نحوه کاشت مو

هدف از کاشت مو بازگرداندن رشد مو به مناطقی از پوست سر است که رشد محدودی دارند یا اصلاً رشدی ندارند. در طول فرآیند کاشت مو، جراح فولیکول ها را از ناحیه متراکم مو مانند پشت سر (که به آن ناحیه بانک مو می گویند) برمی دارد و سپس فولیکول ها را در شکاف های کوچکی در پوست سر می کارد. هر عمل بسته به تعداد فولیکول هایی که جراح می کارد، چندین ساعت طول می کشد و قیمت کاشت مو هم بستگی به عواملی مانند تراکم موردنظر، روش کاشت و… دارد.

روش های کاشت مو

به طور کلی روش های کاشت مو به دسته های زیر تقسیم می شوند:

کاشت مو به روش FUT

FUT که مخفف عبارت Follicular Unit Transplantation است و با نام FUSS (مخفف Follicular Unit Strip Surgery) هم شناخته می گردد، سنتی ترین و رایج ترین روش کاشت مو در دنیا است. در روش FUT، یک نوار مو از بافت پشت سر فرد برداشته می گردد و به اتاق مخصوصی برده می گردد تا شسته گردد. سپس به تعدادی گرافت (تکه ای از بافت حاوی فولیکول های مو که قرار است کاشته گردد) تقسیم می گردد. در نهایت، گرافت های جداشده در سوراخ هایی که در قسمت بی موی سر ایجاد شده اند، کاشته می شوند.

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE

FUE مخفف Follicular Unit Extraction و تکنیک مدرن تری برای کاشت مو است که در آن موهای خشکی از ناحیه بانک مو تراشیده می گردد و سپس فولیکول های مو به صورت جداگانه با ایجاد برش های دایره ای در اطراف آن ها، جدا می شوند. از آنجایی که پزشک باید هر فولیکول مو را به صورت جداگانه و مستقیم از پوست سر استخراج کند، روش FUE بسیار زمان بر است. در آخر مانند روش FUT، گرافت های استخراج شده، در سوراخ هایی که روی ناحیه بی موی سر ایجاد شده اند، کاشته می شوند.

کاشت مو به روش FIT

FIT که مخفف Follicular Isolation Technique است، تکنیکی تقریباً مشابه کاشت مو به روش FUE است. در هر دوی این روش ها، فولیکول ها مو یکی یکی در ناحیه مورد نظر کاشته می شوند و اساس کاشت مو در هر دوی آنها یکسان است. تنها تفاوت بین این دو روش در ابزار جراحی است که برای استخراج فولیکول های مو (پانچ) استفاده می گردد.

کاشت مو به روش SUT

تنها تفاوت این روش با سایر روش های کاشت مو این است که در روش SUT از دستگاه های مدرن و پیشرفته تر برای برداشت مو از ناحیه بانک مو استفاده می گردد. این دستگاه ها سرعت برداشت گرافت ها و تعداد آنها را بالا می برند و به طورکلی سرعت و کیفیت کاشت مو هم بیشتر می گردد.

کاشت مو به روش میکروگرافت

در این روش هم مانند روش SUT از دستگاه ها مدرن برای برداشت مو استفاده می گردد؛ اما با این تفاوت که در روش میکروگرافت، برای کاشت گرافت های مو هم از دستگاه ها اتوماتیک و مجهز استفاده می گردد. در این حالت ظرافت و تراکم کاشت مو تا حد زیادی بالاتر از روش های دیگر خواهد بود.

برترین روش کاشت مو کدام است؟

برترین روش کاشت مو به معنی مناسب ترین روش کاشت مو با توجه به شرایط هر فرد است. بنابراین برترین روش کاشت مو از فردی به فرد دیگر فرق دارد و همان طور که برای از بین بردن و لیزر موها باید ابتدا با پزشک مشورت کنید، برای به دست آوردن و کاشت مو هم باید به وسیله پزشک متخصص معاینه شوید. عواملی که پزشک برای معین روش مناسب کاشت موی بیمار در نظر می گیرد شامل موارد زیر است:

  • وسعت منطقه کم مو یا طاس
  • شرایط بانک مو
  • شرایط پوست سر از نظر کشسانی، التهاب، عفونت و…
  • تراکم موی موردنظر
  • شرایط بهبود زخم ها
  • تعداد فولیکول های موردنیاز برای رسیدن به نتیجه ایده آل
مناسب ترین روش کاشت مو

روش های کاشت ابرو

ابروها نقش مهمی در زیبایی صورت شما دارند، اما هدف آنها علاوه بر زیبایی چهره، دور کردن رطوبت هایی مانند عرق از چشمان شما است. برخی افراد از حجم کلی ابروهای خود راضی هستند و به لیفت ابرو برای ساختن ظاهری بهتر قانع می شوند. اما برخی دیگر ابروهای کم پشت یا نامتقارن دارند و در این حالت از روش های دیگر مانند تتوی ابرو و کاشت ابرو استفاده می نمایند. برای کاشت ابرو از یک روش کلی استفاده می گردد که در آن یک گرافت مو به همراه ریشه یا فولیکول آن برداشته شده و به ناحیه ابرو منتقل می گردد. این گرافت مو معمولاً از پشت گردن یا ناحیه اطراف گوش برداشته می گردد. کاشت ابرو معمولاً با بی حسی موضعی انجام می گردد، بنابراین در طول عمل دردی احساس نخواهید کرد.

همین حالا اقدام کنید!

اگر تصمیم شما برای بهبود شرایط موهای سرتان جدی است، بهتر است که همین حالا اولین قدم را در راستای آن بردارید. با وجود تعداد زیاد کلینیک های زیبایی و کاشت مو که تبلیغات زیادی درباره خود می نمایند و باعث سردرگمی شما می شوند، ما یک کلینیک معتبر را به شما معرفی می کنیم تا بدون سردرگمی، برای مشاوره و انجام معاینات اولیه کاشت مو به آن مراجعه کنید. کلینیک پوست و موی ساعی در خیابان جردن تهران با داشتن کادر پزشکی متخصص و مجرب و به کارگیری برترین و جدیدترین تکنولوژی های موجود، خدمات مهمی در زمینه زیبایی پوست و مو به شما ارائه می نماید. این خدمات فقط محدود به کاشت مو نمی شوند. سایر خدمات زیبایی کلینیک ساعی عبارتند از: تزریق چربی و ژل، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، لیفت ابرو و…

برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه تزریق چربی، هزینه کاشت مو و سایر هزینه ها به وب سایت کلینیک ساعی مراجعه کنید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1660

به "برترین روش کاشت مو در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش کاشت مو در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید