برداشت 15 هزار تن نمک از بستر دریاچه ارومیه

به گزارش ارانیوز، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی امسال در این مدت حدود 15 هزار تن نمک توسط 3 واحد بهره بردار از این دریاچه برداشت شده و به مصارف مختلفی رسیده است.

برداشت 15 هزار تن نمک از بستر دریاچه ارومیه

پریسا عابدپور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: 3 واحد فعال که نمک دریاچه ارومیه را به ترتیب برای فراوری کود شیمیایی، استفاده در بخش های راهداری و شهرسازی و همچنین فراوری نمک طعام برداشت می نمایند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان نمود: تمامی مجوزهای برداشت و پروانه های بهره برداری در حوزه دریاچه ارومیه پس از دریافت استعلام از محیط زیست آذربایجان غربی به صورت 2 ماهه صادر می گردد.

وی مطرح نمود: در چند سال گذشته به علت کاهش تراز آب دریاچه ارومیه درصد نمک در بستر آن بالا رفته است از این رو برداشت آن نه تنها خللی در کار ستاد احیا ایجاد نمی کند بلکه کمکی به احیای دریاچه خواهد بود.

عابدپور در سرانجام گفت: در این اساس برداشت نمک از بستر دریاچه با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست امکان پذیر است اما باید این برداشت از مکان های مشخص شده انجام گردد تا آسیب بیشتری به دریاچه وارد نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 228

به "برداشت 15 هزار تن نمک از بستر دریاچه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت 15 هزار تن نمک از بستر دریاچه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید