برای برخورد با تکدی گری باید بروز بود

به گزارش ارانیوز، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید متناسب با شرایط روز برای مقابله با تکدی گری و آسیب های آن برنامه ریزی کرد.

برای برخورد با تکدی گری باید بروز بود

نخعی در نشست ستاد ساماندهی متکدیان خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران موظف به علمیاتی کردن تکالیفی هستند که برعهده دستگاه های اجرایی است گفت: باید تلاش کرد تا با ورود به موقع، بسیاری از آسیب های اجتماعی را برای آینده دفع خطر کنیم.

او افزود: آسیب های اجتماعی امروزه پیچیده تر شده اند و باید متناسب با شرایط روز برای آن چاره اندیشی کرد.

نخعی گفت: مسائل متکدیان اعصاب و روان مربوط به دستگاه های اجرایی مختلف است و باید با شدت و فوریت در پی راه چاره بود تا از اتفاقات احتمالی پیشگیری کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با گذشت زمان ممکن است عمق مسائل بیشتر شود لذا در شرایط فعلی باید در پی راه چاره هایی فارغ از تکالیف قانونی باشیم.

او با بیان اینکه بازنگری و اصلاح قوانین نیز در مواقع ایجاد مانع، الزامی است اعلام نمود: تا زمان حل مشکل باید دستگاه های اجرایی پای کار باشند تا آسیب های اجتماعی منجر به مسائل فراتر نشوند.

او افزود: ضعف در اجرا پذیرفته نیست و پابرجایی مسائل در شأن استان فرهنگی خراسان جنوبی نیست.

نخعی شرح داد: باید بر اساس قوانین و مقررات عمل کنیم و اگر مسئله ای در چارچوب مقررات نیست باید در پی راه چاره هایی دیگر باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی آموزش و توانمندسازی در برخورد با متکدیان را ارزشمند برشمرد و گفت: تبیین درست و اطلاع رسانی از دستاورد های حوزه مقابله ای و برخورد با متکدیان می تواند اثرات خوبی در جامعه داشته باشد.

او خدمات شهرداری بیرجند در ایجاد و راه اندازی گرمخانه را قابل تقدیر دانست و افزود: برنامه ریزی لازم برای پذیرش متکدیانی که بیمار اعصاب و روان هستند از سوی بهزیستی باید انجام گیرد.

بیجاری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار بیرجند نیز با بیان اینکه عده ای خاص در زمینه تکدی گری شهر بیرجند فعال هستند گفت: فرهنگ سازی برای شهروندان برای اینکه متکدیان را عادت به تکدی گری ندهند نیز باید انجام شود که در این زمینه نیازمند تعریف ضوابطی هستیم.

او افزود: عادت به تکدی گری به خصوص در بین جوانان اثرات منفی دارد و از طرفی اغلب متکدیان تابعیت ایرانی ندارند.

بیجاری بر لزوم ساماندهی متکدیان اتباع خارجی تأکید کرد و گفت: برخورد قاطع در قبال اخذ تعهد الزامی است و این افراد نباید در سایه استفاده از فضای امن، اقدام به ایجاد آسیب اجتماعی در شهر کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار بیرجند اعلام کرد: اتباع بیگانه که به شکل غیرقانونی در شهر حضور دارند و اقدام به تکدی گری می کنند نیز حتما باید طرد شوند.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1859

به "برای برخورد با تکدی گری باید بروز بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای برخورد با تکدی گری باید بروز بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید