با فواید شگفت انگیز روغن بادام زمینی آشنا شوید

به گزارش ارانیوز، روغن های زیادی مخصوص پخت و پز در بازار موجود است و روغن بادام زمینی یکی از آنهاست. این مقاله درباره خواص روغن بادام زمینی، انواع و کاربردهای آن است، پس به خواندن ادامه دهید.

با فواید شگفت انگیز روغن بادام زمینی آشنا شوید

خواص روغن بادام زمینی

خوبی روغن بادام زمینی در درجه اول وجود ویتامین E (ویتامین ای)، یک آنتی اکسیدان ثابت شده، است که آسیب رادیکال های آزاد را کاهش داده و خطر بیماری قلبی را از بین می برد؛ اما، خواص دیگری نیز دارد.

1. افزایش سلامت قلبحتما می دانید که ویتامین E چگونه از قلب محافظت می نماید. این گروه ویتامین ها با رادیکال های آزاد که می توانند منجر به بیماری های قلبی شوند مبارزه می نماید. روغن بادام زمینی بعلاوه غنی از چربی غیراشباع تک و چند زنجیره است که کاهش خطر بیماری های قلبی را در پی دارد. براساس نظر انجمن قلب آمریکا، این نوع چربی ها می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 30 درصد کاهش دهند. بعضی تحقیقات نیز نشان داده اند که اندازه کلسترول بد در این روغن پایین است.

2. مقابله با سرطانآنتی اکسیدان پلی فنول در روغن بادام زمینی با مبارزه با رادیکال های آزاد، به جلوگیری از سرطان یاری می نماید. در واقع، روغن بادام زمینی یک تونیک طبیعی است که سطح ایمنی بدن را بالا می برد.

3. افزایش سلامت شناختیویتامین E موجود در روغن بادام زمینی، طبق مطالعات، می تواند از کاهش توان ذهنی در اثر افزایش سن جلوگیری کند. با توجه به خواص آنتی اکسیدانی، روغن بادام زمینی باعث بهبود سلامت شناختی، به ویژه در افراد مسن تر می شود.

4. بهبود حساسیت انسولینمطالعات نشان می دهند که ترکیبات چربی های غیر اشباع شده که در بادام زمینی موجود هستند، می توانند حساسیت انسولین را در افراد دیابتی افزایش دهند. در تحقیقی دیگر، جایگزین کردن چربی اشباع نشده با چربی های تصفیه شده خوراکی، باعث ترشح انسولین در بیماران دیابتی شده است.

5. بهبود درد مفاصلبعضی تحقیقات نشان داده اند که خواص روغن بادام زمینی موجب از بین رفتن درد مفاصل می شود. این روغن را مستقیما روی پوست اعمال نموده و ماساژ می دهند، و این کار کمی از درد را تسکین می دهد.

با این حال، تحقیقات کافی برای اثبات قطعی این موضوع در دسترس نیست؛ بنابراین لطفا قبل از اینکه از روغن بادام زمینی به این منظور بهره ببرید، با پزشک خود مشورت کنید.

6. علائم پیری را به تاخیر می اندازداستفاده از روغن بادام زمینی به صورت موضعی می تواند خواص ضد پیری ارائه کند؛ و این جایی است که ما بار دیگر درباره ویتامین E صحبت می کنیم. آنتی اکسیدان با رادیکال آزاد در پوست مبارزه می نماید، که در غیر این صورت، رادیکال های آزاد ممکن است بروز علائم پیری مانند چین وچروک و خطوط صورت را تسریع کند.

7. درمان خشکی پوستیکی دیگر از خواص روغن بادام زمینی درمان خشکی پوست است. استفاده موضعی از روغن بادام زمینی، به لطف خواص مرطوب نماینده آن، یاری می نماید که خشکی پوست درمان شود. شما می توانید روغن بادام زمینی را روی صورت و سایر نواحی آسیب دیده پوست بمالید و حدود 20 دقیقه بگذارید بماند. سپس مانند همواره، دوش بگیرید.

8. افزایش رشد موویتامین E و سایر چربی های موجود در روغن بادام زمینی، به روش های متنوعی به مو های شما لطف می نماید! این روغن باعث کاهش از دست دادن پروتئین در مو می شود و بعلاوه ریشه مو ها را تقویت می نماید. علاوه بر این، روغن بادام زمینی، ته مو را مرطوب می نماید و باعث بازسازی مو های آسیب دیده می شود.

9. یاری به درمان پسوریازیس پوست سرآنتی اکسیدان های موجود در روغن بادام زمینی شوره سر را درمان می نماید، و دربعضی مواقع، حتی می تواند پسوریازیس پوست سر را نیز بهبود بخشد. این ویژگی به خواص مرطوب نمایندگی روغن بادام زمینی مربوط می شود.

این ها روش هایی هستند که خواص روغن بادام زمینی می تواند به سلامت شما یاری کند. اما این روغن از روش های دیگری نیز می تواند سود برساند.

روغن بادام زمینی چگونه به کار می رود؟روش های مختلفی برای استفاده از روغن بادام زمینی وجود دارد:

1. برای پخت و پزروغن بادام زمینی چربی هیا اشباع شده کمی دارد و غنی از چربی های غیر اشباع شده است. به همین علت برای پخت و پز مناسب است. این روغن به خصوص برای غذا های آسیایی که در ظروف وُک آماده می شوند ایده آل است.

2. برای درست کردن صابونشما بعلاوه می توانید از روغن بادام زمینی در ساخت صابون بهره ببرید، و به لطف خواص تنظیم نماینده آن، این صابون می تواند سلامت پوست را افزایش دهد. البته یک ویژگی منفی آن این است که این روغن ممکن است در صابون در طولانی مدت نماند چرا که خیلی زود فاسد می شود.

3. برای فراوری سوخت طبیعیبیش از 50 درصد بادام زمینی ها روغن است. به همین علت یک زمین یک هکتاری بادام زمینی، می تواند 123 گالن روغن فراوری کند. اگرچه این جایگزین سوختی کمی گران است، اما شاید در آینده کارساز شود.

4. برای فراوری واکسن هادر واقع، این امر در دهه 1960 اجرا شده است. روغن بادام زمینی در واکسن های آنفولانزا و برای تقویت سیستم ایمنی بدن به کار می رود.

انواع روغن بادام زمینیروغن بادام زمینی روغنی گیاهی است که از دانه بادام زمینی گرفته می شود. در حقیقت انواع مختلفی از روغن بادام زمینی وجود دارد.

یکی از آنها روغن تصفیه شده است که شفاف و بوزدایی شده است، فرایندی که مواد حساسیت زا در روغن را حذف می نماید و آن را حتی برای کسانی که به بادام زمینی حساسیت دارند، قابل استفاده می نماید.

بعلاوه نوعی روغن بادام زمینی تحت فشار سرد وجود دارد که در آن بادام زمینی له شده و روغن آن را می گیرند. این روغن عطر و طعم بیشتری داشته و حاوی مواد مغذی بیشتری است.

نوع سومی نیز وجود دارد که بو داده است و از این رو طعمی قوی دارد.

آخرین نوع هم روغنی ترکیبی است که روغن بادام زمینی را با روغنی با طعم مشابه ترکیب می نمایند.

نتیجه گیریاسید های چرب ضروری در روغن بادام زمینی، آن را به یکی از برترین روغن ها برای پخت و پز تبدیل می نماید؛ به این معنا که حداقل یکبار در روز از این روغن باید بهره ببرید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1554

به "با فواید شگفت انگیز روغن بادام زمینی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فواید شگفت انگیز روغن بادام زمینی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید