اقدامات ترامپ موجب تجزیه حزب جمهوریخواه می گردد

به گزارش ارانیوز، جدایی و فاصله میان ترامپ با جمهوریخواهان موجب شده تا مخالفان وی در یک جبهه متحد قرار بگیرند.

اقدامات ترامپ موجب تجزیه حزب جمهوریخواه می گردد

روزنامه انگلیسی گاردین روز پنجشنبه اضافه نمود: با نزدیک شدن به روزهای انتهای کار دولت ترامپ و انتها حضور وی در کاخ سفید، پایان بخش های قابل توجهی از حزب جمهوریخواه که تا به امروز وفاداری بی وقفه خود را به رییس جمهوری نشان داده بودند، هم اکنون در حال فاصله دریافت از وی هستند.

به طور کل باید گفت که جدایی و فاصله میان ترامپ با جمهوریخواهان موجب شده تا مخالفان وی در یک جبهه متحد قرار بگیرند.

ترامپ در روزهای گذشته با نادیده دریافت شرایط وخیم شیوع ویروس کرونا در آمریکا و درد و رنج مبتلایان، بسته حمایت اقتصادی 900 میلیارد دلاری کنگره که توسط نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات تهیه شده بود را وتو کرد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین روز چهارشنبه نیز لایحه بودجه نظامی 740 میلیارد دلاری این کشور را وتو کرد.

اقدام ترامپ در وتو لایحه بودجه نظامی با واکنش جمهوریخواهان و دموکرات ها رو به رو شد. مارک وارنر سناتور دموکرات در بیانیه ای اظهار داشت: منتظر هستم که کوشش بی ثمر و مسخره رئیس جمهوری برای تضعیف امنیت ملی ما باطل گردد.

کوشش های دقیقه نودی ترامپ برای ایجاد کارشکنی در برابر کوشش نمایندگان و نپذیرفتن نتایج نهایی انتخابات 2020 ریاست جمهوری در حالیکه که رهبران جمهوریخواه پیروزی بایدن را پذیرفته اند در حالی انجام می گردد که بسیاری بر این باورند، کوشش ها وی پایان منجر به تجزیه حزب جمهوریخواه خواهد شد.

پیش بینی هایی که ترامپ باعث از بین رفتن و انشعاب حزب جمهوری خواه خواهد شد، از سال 2015 که وی در انتخابات نامزدهای ریاست پیروز شد تا به امروز بسیار مشهود است.

اگرچه همچنان انشعاب رسمی در داخل حزب جمهوریخواه ایجاد نشده اما کوشش های ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات 2020 موجب شده که هم حزبی های وی به دو دسته وفاداران و مخالفان رییس جمهوری تبدیل شوند.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 1106

به "اقدامات ترامپ موجب تجزیه حزب جمهوریخواه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات ترامپ موجب تجزیه حزب جمهوریخواه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید