ترامپ: انتخابات را به دیوان عالی می بریم

به گزارش ارانیوز، تهران (پانا) - رئیس جمهوری امریکا و نامزد حزب جمهوری خواه در پنجاه ونهمین دور انتخابات آمریکا در یک نشست خبری به نظام انتخاباتی کشورش اعتراض کرد و آن را فاسد خواند. وی گفت انتخابات را به دیوان عالی می بریم تا قاضی نظر دهد چه کسی پیروز است.

ترامپ: انتخابات را به دیوان عالی می بریم

دونالد ترامپ هم اکنون در نشست خبری با خبرنگارن در کاخ سفید گفت: من قاطعانه در بسیاری از ایالت ها همچون فلوریدا، ایندیا و آیووا برنده شدم و برخلاف مداخله تاریخی عظیم رسانه ها و شرکت های تکنولوژی عظیم ما با آمار عظیمی برنده شدیم. هیچ موج آبی در کار نبود و برخلاف آنچه تبلیغ می کردند، موج عظیم قرمز در کار بود و این را رسانه ها اذعان کردند.

وی به انتخابات سنا هم اشاره نمود و گفت: در سنا و مجلس نمایندگان بسیار پیروز عمل نموده ایم. در کارولینای شمالی و کنتاکی در رقابت های سنا علیه ما هزینه کردند اما ما حتی یک کرسی را در مجلس نمایندگان نباختیم و امروز با مک کارتی صحبت کردم، حتی یکی از کرسی های خود را نباختیم. من عظیمترین آرای رای دهندگان غیر سفید از جمله لاتین تبارها، آسیایی تبارها و بومیان را در مقایسه با سایر رئیسان جمهوری جمهوریخواه در 60 سال گذشته برنده شدم.

ترامپ افزود: اگر آرای قانونی را می شمردید، من برنده بودم، اما با آرای غیرقانونی عقب افتاده ام. آن ها با آرای عجیب وغریب، نظرسنجی های دروغ و پول های پول دارها، چنین القا کردند که یک موج آبی آمریکا را دربرمی گیرد و بایدن برنده است. صدها میلیون دلار علیه ما خرج شد و بانک های وال استریت رقیب های ما را حمایت کردند و فقط مردم عادی از ما حمایت کردند. حزب دمکرات، حزب رسانه های عظیم است اما حزب ما، حزب مردم است.

وی تاکید نمود: به طور جدی شکایت هایمان را پیگیری میکنیم و تمام آن ها باید آنالیز گردد. تعداد زیادی از رای های ما شمارش نشده، خودشان خیلی خوب میدانند چون آدم های احمقی نیستند. منتظر بودند ببینند چه قدر رای می خواهند و بعد مدام رای افزودند و رای مرا در پنسیلوانیا و جورجیا که برنده شده بودم، کم کردند.

نمی توانم شاهد مهندسی شدن انتخابات باشم

دونالد ترامپ ادامه داد: سیستم ما فاسد است و رای گیری پستی سیستم ما را خراب نموده است. آن ها می دانستند که نمی توانند ببرند؛ برای همین کلی آرای پستی ایجاد کردند. به ناظرین ما اجازه ندادند آنالیز هایشان را انجام دهند. نمی خواهند کسی ببیند که چه گونه رای ها را می شمارند. من نمی گذارم یه همچین رای هایی در این انتخابات دزدیده گردد. نمی توانیم شاهد مهندسی انتخابات باشیم. در پنسیلوانیا، یک دستگاه فاسد دمکرات رای ها را می شمارد و کلی آرای پستی بدون تاریخ ارسال را شمرده اند و به ناظران ما اجازه حضور نداده اند. ما انتخابات را به دیوان عالی می بریم. بعضی ایالت ها را من گفته ام برنده شدم و بعضی را بایدن اما این قاضی است که معین می نماید کدام درست است. در نهایت این قاضی است که نظر خواهد داد چه کسی پیروز خواهد شد.

دونالد ترامپ بدون ارائه هیچ سند و مدرکی درباره ادعاهای خود و بدون پاسخ به سوالات خبرنگاران، محل سخنرانی را ترک کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 999

به "ترامپ: انتخابات را به دیوان عالی می بریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: انتخابات را به دیوان عالی می بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید