مشاور بایدن: آمریکا باید مشوق بیشتر برای آوردن ایران به میز مذاکره ارائه کند

به گزارش ارانیوز، مشاور ارشد نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، با بیان اینکه آمریکا باید مشوق های بیشتری برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره قرار دهد، گفت سوال اینجاست که آیا تهران این تصمیم را می گیرد.

مشاور بایدن: آمریکا باید مشوق بیشتر برای آوردن ایران به میز مذاکره ارائه کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جِیکوب سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد کنونی حزب دموکرات در انتخابات نوامبر سال جاری، می گوید دولت بعدی واشنگتن باید بیشتر از دولت کنونی امتیاز دهد تا ایران را به پای میز مذاکره بیاورد.

به نوشته وبگاه المانیتور، سالیوان طی نشست ویدئوکنفرانسی در اندیشکده مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل به موضوع انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در ایران اشاره نموده و مدعی شد نتیجه این انتخابات تاثیر چندانی روی دیپلماسی هسته ای ایران نخواهد داشت.

بر این اساس، وی در ادامه شرح داد: سوال اصلی برای ایران اینجاست که اگر به آنها اساساً انتخابی بین تداوم تحریم مالی سخت و نوعی از توافق با دیگر بازیگران در منطقه پیشنهاد گردد، آیا راهی برای بازگشت به میز [مذاکره] پیدا می نمایند.

سالیوان همچنین دیدگاه خود را درباره رویکردی که دولت آینده آمریکا باید در قبال ایران داشته باشد، اینگونه بیان نمود: ایالات متحده باید مشوق های بیشتری نسبت به آنچه در دولت ترامپ طی سه سال گذشته رخ داد، برای آغاز کردن مذاکره [با ایران] روی میز قرار دهد.

المانیتور درباره اهمیت این موضوع نوشت: بایدن وعده داده که در صورت پیروز شدن در انتخابات نوامبر آمریکا، اگر تهران به پایبندی به توافق [هسته ای] بازگردد، او نیز مجدداً به توافق هسته ای وارد شده و تحریم های فلج نماینده واشنگتن بر ایران را لغو می نماید.

سالیوان پیشتر نیز با بیان اینکه هم هواداران و هم مخالفان برجام درباره تحریم های ایران اشتباه می کردند، گفت، تحریم ها نتیجه دلخواه کاخ سفید را در پی نداشت.

سه کشور آلمان، فرانسه، انگلیس هفته قبل طی نشست شورای حکام، با استناد به گزارش ادعایی آژانس اتمی مبنی بر اجازه ندادن ایران برای دسترسی به چهار مکان، پیش نویش قطعنامه ای را تنظیم کردند که تهران را به اجازه دادن برای این تحقیقات و همچنین همکاری کامل با آژانس ملزم می نماید.

روز آدینه نیز شورای حکام آژانس اتمی این پیش نویس را به عنوان اولین قطعنامه ضد ایرانی از سال 2012 را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس، تصویب کرد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 809

به "مشاور بایدن: آمریکا باید مشوق بیشتر برای آوردن ایران به میز مذاکره ارائه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور بایدن: آمریکا باید مشوق بیشتر برای آوردن ایران به میز مذاکره ارائه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید