افزایش حمایت ها از شینزو آبه در میان مردم

به گزارش ارانیوز، با وجود اینکه بازداشت وزیر دادگستری سابق ژاپن به اتهام خرید آراء به رضایت مردمی از شینزو آبه لطمه زده بود، نتایج نظرسنجی امروز (یکشنبه) یک روزنامه ژاپنی نشان می دهد که میزان حمایت ها از نخست وزیر ژاپن بار دیگر با رشد 9 پله ای به 36 درصد رسیده است.

افزایش حمایت ها از شینزو آبه در میان مردم

به نقل از خبرگزاری رویترز، میزان رضایتمندی از شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در نظرسنجی قبلی و کمی پس از آنکه دادستان ارشد توکیو استعفا کرد، به 27 درصد کاهش یافته بود. وی که از متحدان آبه بود، اواخر مه بابت شرط بندی و در جریان شرایط فوق العاده کروناویروس در این کشور استعفا کرد.

کاهش حمایت ها از آبه به زیر 30 درصد اغلب زنگ خطر است.

اما نتایج نظرسنجی جدید روزنامه ماینیچی شیمبون نشان می دهد، میزان حمایت ها از آبه بار دیگر رشد داشته است اما این روزنامه دلایل خاصی را درباره رشد مجدد حمایت ها از او اعلام نکرد اما 5 درصد از آن هایی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، از تصمیم روز پنجشنبه دولت در لغو محدودیت سفرهای داخلی استقبال کردند.

دادستان های ژاپنی روز پنجشنبه کاتسویوکی کاوای، وزیر سابق دادگستری را که زمانی مشاور سیاست خارجی آبه نیز بود، به همراه همسرش به اتهام خرید آراء مربوط به انتخابات 2019 مجلس علیای ژاپن بازداشت کردند.

گرچه حمایت ها از دولت آبه بار دیگر افزایش یافته، اما 59 درصد از آن هایی که در این نظرسنجی شرکت داشتند، بر این باورند که آبه مسئولیت بزرگی درباره این موضوع دارد. نخست وزیر ژاپن بابت این رسوایی از مردم کشورش عذرخواهی کرده و گفته است، احساس می کند به شدت مسئول انتصاب چنین فردی برای این پست است.

در نظرسنجی امروز همچنین مشخص شد که 59 درصد از شرکت کنندگان باور ندارند که بازی های المپیک توکیو که قرار بود ژوئیه و اوت برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا یک سال دیگر به تعویق افتاد، سال آینده میلادی هم برگزار شود. تنها 21 درصد گفتند که این بازی ها سال 2021 برگزار می شود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: eranews.ir شناسه مطلب: 779

به "افزایش حمایت ها از شینزو آبه در میان مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حمایت ها از شینزو آبه در میان مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید